2021-02-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
🤔🤔🤔
Men det ingår ju i svaromålet tingsrätten begärde in från Binninge.
Binninge lämnade inte in alla 39 sidorna, bara 26 sidor lämnades in till tingsrätten.
Inte kan man undanhålla delar av utredningen och ändå hävda legitimitet i en utredning.
Det är sidorna som Binninge lämnat till tingsrätten som tingsrätten ska ta ställning till. Detta är inget brottsmål med förundersökning utan ett ett civilmål där tingsrätten ska fatta beslut på materialet som parterna lämnat in.
2021-02-03, 22:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Äldre typ november 2020 ja. Ja artiklar som handlar om husköpet. Bild tagen i samband med intervju om husköpet. Ja. Hon ser sur och galen.

Den finns i länkad artikel som är från idag. Den finns också i äldre artiklar. Alltså ingen dagsaktuell bild, utan arkivbild. Precis som jag sa.
2021-02-03, 22:21
Medlem
[quote=fnirp|74551077]Om hon anser att hon blir utpressad av Matz, så hamnar det på Säpos bord. Allt som är en säkerhetsrisk för Ebba hamnar under utredning.
Har Ebba anmält Matz för utpressning?
2021-02-03, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Men det är ju det Ebba försöker undvika. Har du inte följt nyheterna?

Undvika vad ?
2021-02-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Den finns i länkad artikel som är från idag. Den finns också i äldre artiklar. Alltså ingen dagsaktuell bild, utan arkivbild. Precis som jag sa.

Du påstår det om och om igen. Länka och kom med ett datum. Jag ser bara artiklar om huset och de är från hösten. Bilden är troligt tagen november 2020. Överbevisa mig tack.
2021-02-03, 22:26
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, enkelt uttryckt kan man säga att dösboet är Esbjörn.

Syftet är att avveckla "allt" och skifta arvet. I Esbjörns fall kan man tänka sig att hans sex arvingar inte vill ärva en sjättedel var av Esbjörns lägenhet, då kan de låta dödsboet sälja lägenheten och sedan går istället överskottet i arv.

Dödsboet tar alltså över alla rättigheter och alla skyldigheter.

Ok, med andra ord. Om så skulle ske, att Esbjörn avlider innan rättsprocessen är avklarad, så kommer dödsboet, dvs. arvingarna, att driva vidare processen för att häva köpet.
Och detta eftersom det mest sannolikt redan är släktingarna som är drivande i den här affären, och inte Esbjörn själv.
2021-02-03, 22:28
Medlem
[quote=nantale|74551166]
Citat:
Om hon anser att hon blir utpressad av Matz, så hamnar det på Säpos bord. Allt som är en säkerhetsrisk för Ebba hamnar under utredning.
Har Ebba anmält Matz för utpressning?
Ebba har säposkydd och behöver inte tekniskt anmäla. All hotbild utreds
2021-02-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Nyss eller? Är det någon ny artikel?
Har du en länk som backar det påståendet?
Testamente? Ska Binninge och gänget ta dö på honom?
2021-02-03, 22:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Om hon anser att hon blir utpressad av Matz, så hamnar det på Säpos bord. Allt som är en säkerhetsrisk för Ebba hamnar under utredning.

Sedan kanske utredningen är snabbt avklarad och avskriven, men de kan inte ignorera hot mot sitt skyddsobjekt.

Ja, om det är så att Matz framfört några reella hot till Ebba, utöver att hänga ut henne i expressen, eller om han ens bara framstod som hotfull i övrigt, så skulle det inte förvåna mig om lille Matz fått ett besök av ett par civilklädda säkerhetspoliser som ville ta ett litet snack med honom, särskilt om han har källaren full med vapen vilket det finns anledning att tro.

Kanske finns fler än en förklaring till att Matz knipigt igen fullständigt efter första vändan i expressen.
2021-02-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Du påstår det om och om igen. Länka och kom med ett datum. Jag ser bara artiklar om huset och de är från hösten. Bilden är troligt tagen november 2020. Överbevisa mig tack.
Det där med ”finns i artiklar” är intressant.
Vad för hållhakar/mutor har pedofilen Johann Binninge på Expressens Leif Brännström?
2021-02-03, 22:33
Medlem
StigHelmutts avatar
Finns ingen falskare än Ebba Bush Thoor

Lyssna hur hon försöker spela på kortet "osäkerhet, för vart hennes två små Baaarn ska bo nånstans annars" för att dra sympatier från åhörarna (vid 00. 58)
- Är hon hemlös annars eller vad?

Och vid 2.22

Ebba: "-Vi har setts på plats i huset efteråt ... "..-och jag har VIDLAGT MIG om att det ska KÄNNAS BRA, även EFTER försäljningen"

Så säger bara en som vet med sig att hon ÖVERTALAT gubbskrutten till nåt han (ev) inte vill

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt
Senast redigerad av StigHelmutt 2021-02-03 kl. 22:36.
2021-02-03, 22:34
Medlem
[quote=Analias|74551239]
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ebba har säposkydd och behöver inte tekniskt anmäla. All hotbild utreds
Finns det någon information om att Säpo utreder hot från Matz mot Ebba? Eller är detta bara spekulation från Ebbas anhängare på Flashback?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in