2021-02-03, 14:03
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Vet han at den ligger på bordet på dette tidspunktet?

Det jeg ser for meg er at han raser inn og forbi gangen med en forventning om at AEH har fått hjerteinnfarkt eller at det har skjedd noe annet med henne. I en slik stresset situasjon legger han ikke merke til rotet i gangen.

Hvor mange av oss har nærmest skrevet over søppelposen uten å legge merke til den på vei ut døra f.eks? Sikkert flere, så det er mulig.

Han er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Hvis han har drept henne, kommer vi ikke utenom at lønningsdama er med på hele greia og hvem har tro på det ?

Hva får deg til å fastslå at MB må ha vært med på hele greia? Det holder at hun sier at det var AE hun snakket med.

Jeg har tro på det.
Citera
2021-02-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg må starte med å rette opp dette i fra min forrige kommentar:
"Media har ikke som oppgave å granske saken". Det jeg mener, er at media ikke skal etterforske saken, dette er politiets oppgave.
Medias oppgave er å formidle en nøytral rapportering av saken, avdekke evt kritikkverdige forhold, og samtidig påse at politi og påtalemyndighet forholder seg til lovverket.
Media har selvsagt ikke skrevet at TH er skyldig. Det er to grunner til dette;
- saken er ikke oppklart, man vet ikke hva som har skjedd.
- hvis de henger ut en uskyldig person, kan dette medføre et erstatningsanvar, i denne saken kan det dreie seg om millionbeløp.

Jeg holder fast ved at media har hatt en gjennomgående ensidig dekning av saken.
Dette kan ha ført til en massiv forhåndsdømming.
En evt uthenging i media, er en forferdelig belastning for en uskyldig som blir rammet av dette. Det kan ta lang tid fra vedkommede ble uthengt, og til at hen er renvasket.
En evt erstatning er en oppreisning, men vil ikke bøte på skaden som allerede har skjedd. Dette gjelder selvsagt alle som kan bli rammet av dette, ikke bare TH.
Dette handler om grunnleggende rettssikkerhet.

Det er klart at mediedekningen av saken blir ensidig når TH ikke vil snakke med de, VG har kontaktet han men han nekter å snakke med de så da blir det som det blir.
Citera
2021-02-03, 18:00
Medlem
Citat:
Jeg håper krypto-sporet kan bidra til å oppklare saken. Her samarbeides det nok med alt som kan krype og gå av eksperter, ikke bare politi. Dette kan føre til en oppklaring. I løpet av kort tid, men det kan også ta flere år. Dette kan nagle TH til saken, noe jeg ikke tror. En oppklaring kan avsløre andre gjerningspersoner. Som foreløpig har gått under radaren.
Vi vet ikke hva som har skjedd. Vi må basere oss på opplysninger fra media, og der finner man stort sett opplysninger som har vært velegnet til å forhåndsdømme TH. Opplysninger som kan være til fordel for TH, blir ikke publisert. Har du noen gang sett en overskrift ala denne;
"Kan Tom Hagen være uskyldig?"
Ryktene i tråden, må man ta for det de er; kun rykter.

Bra att det finns någon som tänker som du.Varför ska man tro på rykten och journalistiska så kallade "scoop"? Media vill sälja och för att sälja behövs spännande rubriker.
Det är mer spännande och mer säljande att skriva åt det håll som "efterfrågan" pekar åt,
nämligen att en miljardär måste vara skyldig.
Om en journalist skriver "Är TH verkligen skyldig?" riskerar han kanske att bli kallad för "religiös".
Senast redigerad av Moschata 2021-02-03 kl. 18:02.
Citera
2021-02-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Synes det høres ut som han sier "da jeg så at telefonen itte var tatt".

Da er du virkelig ute å kjøre. Han sier selvfølgelig « - og da jeg så at telefonen lissom var tatt...da...»
Alt annet er bare tåkeprat.
Senast redigerad av AmunRa 2021-02-03 kl. 18:11. Anledning: ...
Citera
2021-02-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan være at hun var redd for å gjøre noe annet enn å vitne til fordel for TH.
At hun var redd for å forsvinne også.
MB har jo jobbet for han endel år, og vet hvordan han kan være, og hun vet hvilke kontakter han har.
Som sekretær, så har hun kunnskaper om TH og hans kontakter som få andre har.
Når det gjelder telefonsporene, så kan det hende at de har funnet ut av det forlengst.
Det er nesten et år siden TH slapp ut av varetekt, og mye har skjedd siden den tid.

Men skulle hon ha dragit sig tillbaka från arbetet med TH.
Hon hade kunnat säga "Jag kan ljuga för dig, men orkar och vågar inte arbeta här.
Klarar inte att stå i sökljuset"
En sådan förklaring skulle ju TH godta, så länge hon (i så fall) vittnar falskt för hans
räkning.
Hon skulle ha ljugit, men flyttat långt bort.
Citera
2021-02-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er klart at mediedekningen av saken blir ensidig når TH ikke vil snakke med de, VG har kontaktet han men han nekter å snakke med de så da blir det som det blir.

Media vet hvorfor TH ikke vil uttale seg. De har selv vært med på å skape denne isfronten; media har i stor grad fungert som et mikrofonstativ for for politiet.
Per i dag ser det ut til at politiet har store problemer med å tiltale TH. De som fortsatt tror at politiet har en god sak, bør lytte til Krimpoddens intervju med Lie*-Hors*. Der tar han for seg for seg flere av indisiene. Politiet kommer ikke spesielt godt ut av dette. Vi må ta i betraktning at dette uttales av en som har deltatt i etterforskningen, han er ingen hvem som helst. Han har trolig god informasjon om hva som er stoda, men kan ikke røpe alt.
Mange i tråden har nok fått med seg dette, men dette er tydeligvis ikke noe som skal diskuteres.
TH stilte opp i Dagsrevyen, men jeg er ikke sikker på om dette skyldtes et brennende ønske fra ham selv. Det kan ha vært et resultat av at familie og advokater har "presset" ham til dette. Hvis TH var skeptiskt til dette, skjønner jeg ham veldig godt. Han uttaler seg klønete, tidvis usammenhengende, og det går i halve setninger. Dette må han nødvendigvis være klar over. Jeg tror dette kan ha ført til problemer under avhør; "Det var itte slik je mente det! I tillegg opplyser TH at han føler at han ikke blir lyttet til. Ingenting av dette indikerer skyld, og jeg skjønner veldig godt at han avstår fra å uttale seg til media.
Citera
2021-02-03, 19:16
Medlem
Nottelitens avatar
Men från påsk 2020 (möjligen ännu längre tillbaka) till långt in på sommaren 2020 var i stort sett allt som tv2 skrev om fallet stödjande för TT`s sida,
Nrk kritiserades och nästan bojkottades en kort stund innan det vände sig om och Nrk blev populär mot det 2 års firande och den intervjun...
om det bara handlade om att media valde sida är det väldigt konstigt att TH och SH inte använde Tv2 medan de hade den möjligheten, det förvånade mig lika mycket som att intervjun kom på Nrk och inte Tv2 vid 2 års dagen....
För inte att glömma RB (Romerike Blad), de har skrivit en god del som stöder TT...
Senast redigerad av Notteliten 2021-02-03 kl. 19:21.
Citera
2021-02-03, 19:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Media vet hvorfor TH ikke vil uttale seg. De har selv vært med på å skape denne isfronten; media har i stor grad fungert som et mikrofonstativ for for politiet.
Per i dag ser det ut til at politiet har store problemer med å tiltale TH. De som fortsatt tror at politiet har en god sak, bør lytte til Krimpoddens intervju med Lie*-Hors*. Der tar han for seg for seg flere av indisiene. Politiet kommer ikke spesielt godt ut av dette. Vi må ta i betraktning at dette uttales av en som har deltatt i etterforskningen, han er ingen hvem som helst. Han har trolig god informasjon om hva som er stoda, men kan ikke røpe alt.
Mange i tråden har nok fått med seg dette, men dette er tydeligvis ikke noe som skal diskuteres.
TH stilte opp i Dagsrevyen, men jeg er ikke sikker på om dette skyldtes et brennende ønske fra ham selv. Det kan ha vært et resultat av at familie og advokater har "presset" ham til dette. Hvis TH var skeptiskt til dette, skjønner jeg ham veldig godt. Han uttaler seg klønete, tidvis usammenhengende, og det går i halve setninger. Dette må han nødvendigvis være klar over. Jeg tror dette kan ha ført til problemer under avhør; "Det var itte slik je mente det! I tillegg opplyser TH at han føler at han ikke blir lyttet til. Ingenting av dette indikerer skyld, og jeg skjønner veldig godt at han avstår fra å uttale seg til media.

Jørn Lier Horst har vært politimann og etterforsker. Men han jobber nok ikke i politiet lengre, men er krimforfatter på heltid, så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si at han har deltatt i etterforskningen. Han bor ikke engang i Oslo/Lørenskog, men i Stavern 14 mil unna.
Når det gjelder media, så har jeg en oppfatning av at de har holdt seg veldig nøytral. De har ikke tatt den ene eller den andres parti.
TV2 f.eks. har latt datteren få publisere hennes versjon av saken, og hvordan disse avhørene har utspilt seg. Jeg kan ikke se at media har bidratt til å påvirke folk til å forhåndsdømme.
De har bare kommet med rene faktaopplysninger.
Det NRK-intervjuet er det dummeste Tom Hagen kunne gjøre. Intervjuet viser tydelig at man har med en løgner og manipulator å gjøre. Jeg nekter å tro at Holden har presset han til å være med. Holden satt nok å rev seg i håret som han ikke har, når han satt hjemme å så det hele på tv.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-03 kl. 19:52.
Citera
2021-02-03, 19:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det er riktig at Jørn Lier Horst har vært politimann og etterforsker. Men han jobber nok ikke i politiet lengre, men er krimforfatter på heltid, så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si at han har deltatt i etterforskningen. Han bor ikke engang i Oslo/Lørenskog, men i Stavern 14 mil unna.
Når det gjelder media, så har jeg en oppfatning av at de har holdt seg veldig nøytral. De har ikke tatt den ene eller den andres parti.
TV2 f.eks. har latt datteren få publisere hennes versjon av saken, og hvordan disse avhørene har utspilt seg. Jeg kan ikke se at media har bidratt til å påvirke folk til å forhåndsdømme.
De har bare kommet med rene faktaopplysninger.

Jørn Lier Horst frågade runt bland sina kontakter i Norge om rykten omkring kidnappningen i början utan att höra någonting, detta på polisens vägnar, men tror inte att det har funnits något samarbete utöver det...
Citera
2021-02-03, 20:01
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jørn Lier Horst frågade runt bland sina kontakter i Norge om rykten omkring kidnappningen i början utan att höra någonting, detta på polisens vägnar, men tror inte att det har funnits något samarbete utöver det...

Ja, når du sier det, så erindrer jeg noe slikt. Han er tidligere etterforsker, så han kjenner nok til endel krimfolk.
Citera
2021-02-03, 20:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, når du sier det, så erindrer jeg noe slikt. Han er tidligere etterforsker, så han kjenner nok til endel krimfolk.

ja lättare för honom att höra rykten än någon som arbetar i polisen ännu, men han hörde inga rykten av något slag...
han har polisbakgrund och det är det, tvivlar på att han visste mer när journalisterna då...
Citera
2021-02-03, 20:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Da er du virkelig ute å kjøre. Han sier selvfølgelig « - og da jeg så at telefonen lissom var tatt...da...»
Alt annet er bare tåkeprat.

Jeg får litt følelsen av at, i følge planen, skulle egentlig ikke mobilen ligget igjen, den var egentlig planlagt å forsvinne sammen med AEH.

AT TH når han kom hjem ikke så etter telefonen, "ikke hørte" når han ringte til den, fordi han ikke forventet at den skulle være der. ("guilty knowledge", for de som interesserer seg for slikt)

At det var en glipp at den lå igjen, rett og slett.
Så har de prøvd å redde forklaringen i ettertid ved å være veldig opptatt av dette at den lå på feil side av bordet, også videre.
Bare en følelse, men som kunne forklart noen av disse uklarhetene rundt sporene som er funnet på mobilen og TH's forklaringer...

Edit: Det er derfor jeg også syns de fysiske bevegelsesdataene fra mobilen er noen av de mest interessante sporene i saken, da jeg tror dette er et av de få "ekte" sporene i saken som sier noe om den faktiske hendelsen, og at det var helt utilsiktet fra GM sin side at dette skulle komme frem.
Senast redigerad av Niffy 2021-02-03 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in