2021-02-03, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det må du spørre han om. Nå er det heldigvis ikke slik at det er utydelig tale som avgjør om han er drapsmann eller ikke. Det er mange som snakker utydelig. Min sambo snakker utydelig hele tiden og jeg må ofte prøve å tolke hva han sier. Noen ganger sier jeg: - Nå forsto jeg bare 2 ord i den setningen du sa, så du må ta det på nytt og snakke tydligere. Du sluker ordene dine, slik at jeg ikke forstår noen ting. Noen snakker bare sånn. De gjør det ikke av ondskap.

Så det er slik han har tenkt å slippe unna politiet, ved å snakke så utydelig at politiet har misforstått det han har sagt?

Demonstrert av NRK i tidligere nevnte artikkel. En slags Hagensk variant av Fritz Moens utydelige tale.

Men sporene i S4 peker mot Tom Hagen som drapsmann. Han selv. Det er disse indisiene og bevisene som til slutt vil felle han.

Jeg tror at lønningsdamen har vært med på "noe". Kanskje ikke å dekke over for TH etter at han hadde drept sin kone med kaldt blod. Men "noe" som høres hyggelige og bedre ut. Kanskje "noe" som lønningsdamen selv oppfatter som en hvit løgn. En god gjerning, kanskje.

Det er bare lønningsdamen selv som kjenner detaljene fra 08:45 til 08:56-samtalen.
Citera
2021-02-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Så det er slik han har tenkt å slippe unna politiet, ved å snakke så utydelig at politiet har misforstått det han har sagt?

Demonstrert av NRK i tidligere nevnte artikkel. En slags Hagensk variant av Fritz Moens utydelige tale.

Men sporene i S4 peker mot Tom Hagen som drapsmann. Han selv. Det er disse indisiene og bevisene som til slutt vil felle han.

Jeg tror at lønningsdamen har vært med på "noe". Kanskje ikke å dekke over for TH etter at han hadde drept sin kone med kaldt blod. Men "noe" som høres hyggelige og bedre ut. Kanskje "noe" som lønningsdamen selv oppfatter som en hvit løgn. En god gjerning, kanskje.

Det er bare lønningsdamen selv som kjenner detaljene fra 08:45 til 08:56-samtalen.

Herreminhatt, hvem er du? I den første setningen din virker du ikke å være helt i vater.
Citera
2021-02-03, 01:04
Medlem
Nå lyttet jeg til TH jeg også og det er klin umulig å tyde hva han sier
Citera
2021-02-03, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
varför måste hon vara en del av det?
och varför kan hon inte vara det?

Vi må forholde oss til det vi vet.

Lønningsdama mottok en telefon fra AE før 9.00 og sønnen mottok en telefon fra AE kl.9.14

Det er besvist at TH ankom jobb før 9.14, så det kan ikke være han som har ringt fra Sloraveien og han kan ikke ha drept henne på natta. Hvilket klokkeslett kan han i så fall ha drept henne ?

Og hvis han har brukt medhjelpere. Hvorfor gjøre det så komplisert med et trusselbrev til seg selv med alle problemer og press fra omgivelsene om å betale dette kan medføre, når vi vet hvor gjerrig han er ? Det henger jo ikke på greip at en såpass gjerrig man skal true seg selv med flere titalls millioner kroner og risikere at barn, barnebarn, venner og øvrig familie kan komme med et press om å betale beløpet og en anklage hvis han ikke betaler.

Det er ikke logisk. 90 mill kroner er et langt høyere beløp enn en skilsmisse ville ha kostet han, så jeg klarer ikke å få dette til å henge på greip.
Citera
2021-02-03, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nå lyttet jeg til TH jeg også og det er klin umulig å tyde hva han sier

Da bruker du hodet og så putter du inn det ordet du synes virker mest logisk.

Jeg tror ikke det ordet skal være "lissom" som noen skal ha det til.
Citera
2021-02-03, 01:20
Medlem
Citat:

Nei hvorfor det? Jeg vil ikke tillegge han noe han ikke sier selv. Jeg synes det er mest interessant å høre han som han er.
Citera
2021-02-03, 01:20
Avslutad
Citat:

Synes det høres ut som han sier "da jeg så at telefonen itte var tatt".
Citera
2021-02-03, 01:21
Medlem
Citat:
Herreminhatt, hvem er du? I den første setningen din virker du ikke å være helt i vater.

Personangrep. Greier du ikke å føre noen saklig diskusjon.

Det burde altså være helt unødvendig at milliardær stiller i politiavhør alene, og uten bistandsadvokat mens han hadde status som fornærmet.

Når milliardæren snakker så utydelig at det er umulig å fange opp hva han sier, burde bistandsadvokaten ha vært til stede og klargjort hva som ble sagt.
Citera
2021-02-03, 01:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Vi må forholde oss til det vi vet.

Lønningsdama mottok en telefon fra AE før 9.00 og sønnen mottok en telefon fra AE kl.9.14

Det er besvist at TH ankom jobb før 9.14, så det kan ikke være han som har ringt fra Sloraveien og han kan ikke ha drept henne på natta. Hvilket klokkeslett kan han i så fall ha drept henne ?

Og hvis han har brukt medhjelpere. Hvorfor gjøre det så komplisert med et trusselbrev til seg selv med alle problemer og press fra omgivelsene om å betale dette kan medføre, når vi vet hvor gjerrig han er ? Det henger jo ikke på greip at en såpass gjerrig man skal true seg selv med flere titalls millioner kroner og risikere at barn, barnebarn, venner og øvrig familie kan komme med et press om å betale beløpet og en anklage hvis han ikke betaler.

Det er ikke logisk. 90 mill kroner er et langt høyere beløp enn en skilsmisse ville ha kostet han, så jeg klarer ikke å få dette til å henge på greip.

det tar inte lång tid att döda någon, sonen har lite med vad jag frågade om...

vad har det med fallet att göra, hur många mord är logiska?
Senast redigerad av Notteliten 2021-02-03 kl. 01:25.
Citera
2021-02-03, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det tar inte lång tid att döda någon, sonen har lite med det vad jag frågade om...

vad har det med fallet att göra, hur många mord är logiska?

Det har du helt rett i, omtrent samtlige drap er ulogiske for andre enn GM.
Citera
2021-02-03, 01:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det har du helt rett i, omtrent samtlige drap er ulogiske for andre enn GM.

det är precis det, man kan tro att ett mord i självförsvar är logiskt, men det är det inte, det borde inte heller hända...
att beskriva det som logiskt är bara ett sätt att förklara bort en handling...
Citera
2021-02-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Personangrep. Greier du ikke å føre noen saklig diskusjon.

Det burde altså være helt unødvendig at milliardær stiller i politiavhør alene, og uten bistandsadvokat mens han hadde status som fornærmet.

Når milliardæren snakker så utydelig at det er umulig å fange opp hva han sier, burde bistandsadvokaten ha vært til stede og klargjort hva som ble sagt.

Det siste kan jeg være enig i. Nå har jo vennenne til TH gått ut og sagt at siktelsen aldri hadde skjedd hvis politiet hadde forsøkt å gjøre seg kjent med TH. Vennene mener at politiet ikke kjenner han og at han blir misforstått.

TH er nok ikke verdens beste til å forklare seg. Han er tydeligvis flinkere med foretninger enn han er til å prate og gjøre seg forstått, men det skal ikke føre til en drapstiltale. Heldigvis kreves det bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in