2021-02-03, 18:23
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Studier som ingen vågar sätta sitt namn på bryr jag mig inte om och jag hittar inget namn på den studie du länkar till.

Edit
Det som skrivs kan vara rätt, men utan namn sjunker trovärdigheten mycket.

NIH skriver så här.
Recommendation
The COVID-19 Treatment Guidelines Panel (the Panel) has determined that currently there are insufficient data to recommend either for or against the use of ivermectin for the treatment of COVID-19. Results from adequately powered, well-designed, and well-conducted clinical trials are needed to provide more specific, evidence-based guidance on the role of ivermectin for the treatment of COVID-19.
https://www.covid19treatmentguidelines.nih.gov/statement-on-ivermectin/

Hahahaha.. fan vad ProVaxers är roliga...
Ni skiter ett stort stycke om det finns ett effektiv läkemedel mot Covid (Ivermectin).. det viktigaste för er är nålen.. vem jobbar ni för egentligen?

https://www.youtube.com/watch?v=vcTHzt4O7OU

Skönt att se att länder som Slovakien driver igenom som första land användnineng av Ivermectin för behandling av Covid19.

Sedan kan ni skrika er hes om att Ivermectin inte fungerar.. tydligen gör det det för andets främsta experter.
Citera
2021-02-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Sverige hade tid och möjlighet att förbereda sig! Smittan hoppade inte Kina -> Sverige. Låt gå för att svenska beslutsfattare var förda bakom ljuset av elaka kineser, men de fick en andra chans att agera när det stod klart att smittan spreds i Italien/Centraleuropa och Irak - och gjorde inget. Går inte att skylla ifrån sig.
När det bröt ut i Italien och Irak var stockholmarna redan på sportlov, så jag håller inte med om att tiden fanns.

Men det här var framför allt inte en fråga om tid, utan kunskap. Om världen hade vetat redan i januari eller början av februari att viruset inte var SARS/MERS, utan en laboratorieskapelse färdigkultiverad för att attackera människor, så hade även Iran och Italien kunnat agera därefter.

Europa hade inga svårigheter att hantera varken SARS eller MERS, så att stänga all flygtrafik för ett liknande virus hade varit en grov överreaktion.
Citera
2021-02-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sossarna vill höja skatterna men de moderata och nationella tror inte man kommer att använda pengarna till bättre beredskap lager och vaccinfabriker. Därför säger de nej till högre skatter.

Så är det naturligtvis. Höjer de röda skatterna med 1000 miljarder och motiverar det med sjukvård pandemiberedskap etc. Kommer ändå 900 miljoner att gå till flyktingar. 90 miljoner till en ny myndighet för pandemiberedskap. 10 miljoner blir över till lageruppbyggnad.

Det är bara att konstatera...
https://www.youtube.com/watch?v=oo4MdWKpoTQ
Citera
2021-02-03, 18:40
Medlem
LeeVans avatar
C-19: Nerv och/eller hjärnskador.

Viruset har förmåga att ta sig in i främre delen av hjärnan och där förorsaka skador på luktbulben. Den här studien berör inte kognitiva symtom som ex vis (hjärndimma) utan fokuserar helt på luktorgan. Procentandelen är förvånansvärt hög.

SVT Play 12:46-->

https://www.svtplay.se/video/29611428/aktuellt/aktuellt-1-feb-21-00-3?start=auto
Citera
2021-02-03, 18:45
Medlem
Undra om detta kommer ske:

Vill starta upp vaccinfabriker

Som förslag nämner Björn Olsen att länderna gemensamt bör gå ihop och bygga upp egna vaccinfabriker – antingen på statlig nivå eller tillsammans med läkemedelsbolagen. (...) hade ett antal länder, exempelvis de nordiska, kunnat arbeta tillsammans kring en gemensam vaccinfabrik så hade vi kunnat ha en mycket större produktion och synka den med övriga världen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAvq9O/experternas-mardromsscenario-fickor-med-cirkulerande-virus

Låter storslaget, och inte alldeles uppåt väggarna, speciellt inte om man delar på kostnaden. Skulle man rösta för en sånt här projekt så skulle det förvåna åtminstone mig om folket ställde sig på vaccinprofitörernas sida.
Citera
2021-02-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
COVID19 ger uppenbarligen långvariga besvär hos många en del allvarliga och man misstänker att det kan ge riktigt otrevliga besvär ibland som kan bli kroniska. Att inte många drabbas är inte någon anledning att spela ner allvaret. Vi ser helt enkelt inte något sådant vid influensa än mindre vid vanliga förkylningar och situationen med COVID är allvarlig och icke-jämförbar.

Samt i min mening är inte COVID19 ett luftvägsvirus i första hand. Inget perfekt iaf. Du blir sjukare i influensa faktiskt men människans immunförsvar kan hantera viruset bättre. Hos COVID19 är det immunförsvaret som inte riktigt kan hantera viruset. Det är också antagligen med i spelet när det gäller de ibland långvariga kvarstående problemen några får dras med. Autoimmunitet har nämnts bl.a.

Och det är just långvarigt sjuka som belastar samhället. Både kostnader i form av förlorade arbetstimmar och resurser i vården naturligtvis. Dör folk helst precis före pensionen är det rent cyniskt närmast en vinst för samhället.
Nej, det är fortfarande inte "många" som drabbas av långtidscovid, det är ytterst ovanligt av dem som faktiskt insjuknar att man har faktiska problem månader efter tillfrisknandet. Betänk mörkertalet kring infektioner vi har i detta land te.x. Men visst, vissa kommer drabbas hårdare än andra av detta, framförallt riskgrupper. Det är ju detta som är hela problemställningen med Covid här i Sverige och i världen. För större delen av isberget är viruset totalt jävla ofarligt, men vi har fortfarande en grupp människor som kan drabbas illa.
Citera
2021-02-03, 18:52
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Såvida vi någonsin ska kunna leva normalt igen, så behöver vi ta mutationerna på allvar. Ifall nya mutationer får komma in i landet, så kan all immunitet att raseras, och vi får börja om från början igen, och igen, och igen ...

Jag måste faktiskt ifrågasätta eran intelligens. På allvar!

Om du tror att det går att få ner smittan till noll, eller att radera mutationer som uppstår, så lever du i ett parallellt universum. Varför tror du att det är möjligt? Fick du IG på biologilektionerna? Tror du att det på något magiskt vis är möjligt att utrota alla influensamutationer som uppstår?

Det är otroligt hur lätt människor blir totalt hjärntvättade och ifråntagna sin egna kapacitet att använda sin egen hjärna. Ansiktsmasker, handsprit i varje gatuhörn, avstånd, skyltar. Allt är ett resultat av hjärntvätt, inget annat.

Jag tycker uppriktigt synd om alla som lever i skräck. Själv följer jag datan och har levt som vanligt från dag ett och kommer fortsätta göra så. Något vaccin är det inte tal om heller. Det finns ingen anledning. Sluta vara fångar i politikers och massmedias grepp och börja leva istället!
Citera
2021-02-03, 18:52
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hahahaha.. fan vad ProVaxers är roliga...
Ni skiter ett stort stycke om det finns ett effektiv läkemedel mot Covid (Ivermectin).. det viktigaste för er är nålen.. vem jobbar ni för egentligen?

https://www.youtube.com/watch?v=vcTHzt4O7OU

Skönt att se att länder som Slovakien driver igenom som första land användnineng av Ivermectin för behandling av Covid19.

Sedan kan ni skrika er hes om att Ivermectin inte fungerar.. tydligen gör det det för andets främsta experter.

Det lär väl visa sig i det framstående landet Slovakien inom kort!

Slovakien är ju kända för att vara i framkant när det gäller medicin och sjukvård..
Citera
2021-02-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooop
Hmm, kan va så...men även om det inte är sant vad du säger så kommer det definitivt finnas miljoner människor som tror på denna berättelse. Problemet med storyn, vilket alla säkert kan hålla med om, är att man varken idag, imorgon eller nästa år kommer veta om det är Kina som är ansvariga. Det skulle lika gärna kunna vara ett sabotage, alternativt en främmande makt som släppt ut biobomben corona där; som exempelvis USA:

https://www.mpg.de/12318180/darpa-insect-ally
Men SARS-CoV-2 är ju 96.2% lika som RaTG13 som WIV bekräftat och som de har lagrat i sitt labb. Det hittades tidigare i Kina av dem, så det mesta pekar på läcka från WIV tycker jag. Teorin om att någon sålt försöksdjur från WIV kanske inte är så dum - det är vanlig förekommande i Kina att man tummar på säkerhet och fuskar med livsmedel.
Senast redigerad av fabbe2 2021-02-03 kl. 19:11.
Citera
2021-02-03, 19:07
Medlem
qwerty-66s avatar
En F-6 skola stänger pga smittspridning.

"Malmöskola stänger helt – på grund av stor smittspridning
Sundsbroskolan i Bunkeflostrand övergår till distansundervisning för samtliga elever. Detta på grund av omfattande smittspridning i några av de lägre årskurserna på skolan samt bland personalen.'
"– Vi har en större smittspridning bland de yngre barnen, vilket vi inte har sett tidigare. "

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-03/malmoskola-stanger-helt-pa-grund-av-stor-smittspridning
Citera
2021-02-03, 19:12
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooop
Ahh, du igen, lill-Trumpern med bekräftelsebehov. Hörru, har du funderat på dessa punkter någon gång?

1. Bryter eller trotsar ofta lagen och sociala normer.
2. Ljuger och bedrar ofta andra.
3. Är impulsiva och planerar inte för framtiden.
4. Är likgiltiga inför andras säkerhet.
5. Är benägna att ta till våld och aggressivitet.
6. Är oansvariga och kan inte fullfölja ekonomiska åtaganden.
7. Känner inte ånger eller skuld.

Bättre kan du nog lille vän. Vi pratar nu här om Sars-Cov2. Dina vänsterblivna moralargument har inte fungerat sedan 2015. Jag har spenderat de senaste månaderna åt att kompilera covid-data så jag är ganska trygg i min argumentation. Men fortsätt gärna pissa i byxorna du. Det blir varmt för stunden, jag lovar!
Citera
2021-02-03, 19:17
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
En F-6 skola stänger pga smittspridning.

"Malmöskola stänger helt – på grund av stor smittspridning
Sundsbroskolan i Bunkeflostrand övergår till distansundervisning för samtliga elever. Detta på grund av omfattande smittspridning i några av de lägre årskurserna på skolan samt bland personalen.'
"– Vi har en större smittspridning bland de yngre barnen, vilket vi inte har sett tidigare. "

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-03/malmoskola-stanger-helt-pa-grund-av-stor-smittspridning

Vilken makalös idioti!
"Pga smittspridning"...jaha okej? Bryr sig någon ens om "smittspridning" vid det här laget? Var och varannan har ju blivit smittade vid det här laget.

Åh nej, skolbarn testar positivt för en förkylning! Stäng ner!

Jävla idioter! Ni har förstört tillräckligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in