2021-02-03, 16:55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Varför? För att hon vet mycket väl att hon fick påskriften med smutsiga metoder men främst för skadan hela affären gör på hennes image och på partiets image. Om hon förlorar i tingsrätten och det blir fastslaget att hon lurat av en halv-senil gubbe hans fastighet så är det tack och hejdå med karriären det blir att avgå direkt. Hon kan undvika allt genom att bara säga "Jag tycker att jag har rätt men om Esbjörn på något sätt känner att jag gått över gränsen så är jag ledsen och hoppas vi nu kan vända blad".

Hon är en politiker. En partiledare i ett parti som säger sig vurma gör gamlingars rättigheter. Politiker får dra det korta strået väldigt ofta även om de har "lagen" på sin sida, det ingår i jobbet!

Ju mer Ebba står emot stormen, desto större aktning får hon i mina ögon. Finns ingen anledning att trampa på henne. Sannolikheten att hon förlorar i tingsrätten bedömer jag som obefintlig.

När hela historien rullats ut kommer KD:s anseende att stiga radikalt.
2021-02-03, 16:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är Binninge ej advokat? Vad har han tidigare dömts för?

Hahaha, du får ursäkta att jag skrattar, men nej, Binninge är inte advokat, han har inte ens någon som helst juridisk utbildning. I alla fall ingen som han vågar berätta om.

Han är enligt uppgift på flera webb-sidor dömd för sexuellt övergrepp på sin minderåriga styvdotter, samt dömd för någon form av våldsbrott mot sin tidigare sambo. Det har även framgått i kvällspressen att han är dömd i såväl tingsrätt som hovrätt, och att han jobbade själv på att få resning i HD. Men ingenting tyder på att han fått någon resning där.

Sedan startade han något som kallas för Rättssäkerhetsorganisationen, som han och Billy Butt och Anna Sjödin, som ju alla är dömda för olika brott, sitter i tillsammans för att hävda sina oskulder.

Och nu har han alltså sålt in sig själv som "Jurudiskt ombud" till Esbjörn, som om Binninge skulle kunna något om avtalsrätt och fastighetsrätt, två relativt komplicerade juridiska områden. Ett rent bedrägeri i min mening.
2021-02-03, 16:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hahaha, du får ursäkta att jag skrattar, men nej, Binninge är inte advokat, han har inte ens någon som helst juridisk utbildning. I alla fall ingen som han vågar berätta om.

Han är enligt uppgift på flera webb-sidor dömd för sexuellt övergrepp på sin minderåriga styvdotter, samt dömd för någon form av våldsbrott mot sin tidigare sambo. Det har även framgått i kvällspressen att han är dömd i såväl tingsrätt som hovrätt, och att han jobbade själv på att få resning i HD. Men ingenting tyder på att han fått någon resning där.

Sedan startade han något som kallas för Rättssäkerhetsorganisationen, som han och Billy Butt och Anna Sjödin, som ju alla är dömda för olika brott, sitter i tillsammans för att hävda sina oskulder.

Och nu har han alltså sålt in sig själv som "Jurudiskt ombud" till Esbjörn, som om Binninge skulle kunna något om avtalsrätt och fastighetsrätt, två relativt komplicerade juridiska områden. Ett rent bedrägeri i min mening.

Oj, hur tusan fick Esbjörn tag i honom? Verkar långsökt att Binninge skulle engagera sig i fallet.
2021-02-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ju mer Ebba står emot stormen, desto större aktning får hon i mina ögon. Finns ingen anledning att trampa på henne. Sannolikheten att hon förlorar i tingsrätten bedömer jag som obefintlig.

När hela historien rullats ut kommer KD:s anseende att stiga radikalt.

Det är väl kul för dig. Tyvärr så representerar inte din åsikt hela det Svenska folkets åsikt och hennes anseende har skadats hårt av den här sagan och kommer ha skadats bortom all räddning om hon förlorar i tingsrätten.
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2021-02-03 kl. 17:01.
2021-02-03, 17:00
Medlem
Alonens avatar
Någonstans, någon gång läste jag om någon i hennes närhet, som utryckte sig:

”Ebba kan aldrig ha fel, det är hennes stora svaghet!”
2021-02-03, 17:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Det är väl kul för dig. Tyvärr så representerar inte din åsikt hela det Svenska folkets åsikt och hennes anseende har skadats hårt av den här sagan och kommer ha skadats bortom räddning om hon förlorar i tingsrätten.

Vi får väl se hur detta avlöper. Kan bara uttala mig om mina egna åsikter. Intressant förresten att du just diskvalificerat mig som en del av hela det svenska folket, det var något nytt.
2021-02-03, 17:06
Medlem
Citat:
Vi får väl se hur detta avlöper. Kan bara uttala mig om mina egna åsikter. Intressant förresten att du just diskvalificerat mig som en del av hela det svenska folket, det var något nytt.

Jag har diskvalificerat dig som talesman för det Svenska folket. Din åsikt har du rätt till och den respekterar jag men jag kan inte se att hon kan fortsätta om det här pågår länge till.
2021-02-03, 17:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är väl kul för dig. Tyvärr så representerar inte din åsikt hela det Svenska folkets åsikt och hennes anseende har skadats hårt av den här sagan och kommer ha skadats bortom all räddning om hon förlorar i tingsrätten.

Finns inga direkta tecken på det just nu. Att någon tjomme på aftonslaskan tycker det är inget att bry sig om.
2021-02-03, 17:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Oj, hur tusan fick Esbjörn tag i honom? Verkar långsökt att Binninge skulle engagera sig i fallet.

Detta är precis sådana fall som Binninge engarera sig i. "Hans firma" heter Jurudik-konsulterna. Han sitter själv inte i styrelsen så man kan undra vems firma det egentligen är. FIrman har enligt alla bolag noll anställda, och i princip ingen omsättning. Binninge praktiserar alltså i praktiken inte som jurudisk ombud.

Hur fick han uppdraget? Jo, så här är det.

Esbjörn vet vi alla vem det är. Han är bekant med "kursgårdsdamen" a.k.a Maggan, han bor enligt egen utsago ibland i ett rum på hennes kursgård där han hjälper till som allt-i-allo, 81 år gammal som han är ...

Denne Maggan har det framkommit i media, är ökänd för att linda gamla gubbar runt sitt finger och få dem att testamentera sina fastigheter till henne. Det har alltså dokumenterats att detta skett, och berättats om det i media.

Binninge, som är kompis med Billy Butt och Anna Sjödin (SSU-sossen som slogs med vakterna på stureplan) och har tillsammans med dem bildat en "organisation för "oskyldigt" dömda" som roligt nog heter Rättssäkerhetsorganisationen. I denna organisations styrelse sitter Binninge som ordförande.

Så, då visar det sig när psykologutredningen av Esbjörn som är utförd av en Barry Karlsson, att den utredningen är beställd av en person med namn Monica Pernroth.

Och när man då börjar undersöka vem denna dam är som tidigare inte alls figurerat i utredningen, så visar det sig då att hon dels sitter i styrelsen för, just det, Binninge och Butts Rättssäkerhetsorganisation, men, det visar sig också, i olika artiklar på nätet, att denna Monica Pernroth, som egentligen heter Monika Lullmaa visar det sig, men som har namnet Pernrot (utan h) som mellannamn, är lärare men också är kompis med en kursgårdsdam som heter, du gissade rätt, Maggan.

Så så ligger det till. Vem som helst inser ganska snart hur och varför Esbjörn blivit pådyvlad Binninge som "ombud".

Tyvärr är det nog så att det är inte Esbjörn som styr i sitt liv, utan det är en viss kursgårdsdam.

Och nu har vi ändå bara skrapat på ytan ska du veta. Men där är i alla fall förklaringen till hur Esbjörn fick Binninge som ombud.

Eftersom Binning såvitt känt inte har någon juridisk skolning och dessutom är dömd brottsling så finns inget försäkringsbolag som skulle ta i honom med tång, så Esbjörn lär inte kunna räkna ni något försäkringsskydd för att täcka rättegångskostnaderna med Binninge som ombud, utan lär få betala rubbet ur egen ficka. Ännu en hård smäll för Esbjörn, orsakad av hans "nära och kära" och hans eget ombud.
Senast redigerad av trngw 2021-02-03 kl. 17:17.
2021-02-03, 17:10
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutand
Nu blir Es sjukvårdsjournaler slagpåse, det kan nog Ebba-fjant glömma att få läsa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnLVEe/ebba-busch-kraver-att-fa-se-psykologiska-utredningar

Problemet här är om Esbjörn (som part i målet) hänvisar till sin journal (eller undersökningen som gjorts) så faller all sekretess. Däremot kan domstolen bestämma att informationen inte får spridas utanför rättssalen, och seedan får domstolen sköta sekretessen på ett lämpligt sätt då de motiverar domen. Men det kan göras.
2021-02-03, 17:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Någonstans, någon gång läste jag om någon i hennes närhet, som utryckte sig:

”Ebba kan aldrig ha fel, det är hennes stora svaghet!”

Intressant kontrast där med din signatur ...

Citat:
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller inte att förakta...

Ni verkar vara av samma skrot och korn, du och Ebba
2021-02-03, 17:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Ja snart är hela novellen ute i närmaste kiosk. Esbjörn har inte demens, utan fejkar. Han blir åtsagd av girige Matz att inte sälja och sol och vårad av Binninge som vill tjäna en hacka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in