Citat:
Ursprungligen postat av
Surgubben-Jan
Finns ingen anledning till att sista sprinten skall väga tyngst då vi är mitt uppe i VM förberedelser. Vet inte heller hur du får det till att den är mest lik VM?
Att Ribom ska åka fler lopp på VM är irrelevant, vill hon köra sprinten skall hon få det. Det är trots allt hennes indeviduella medaljchans.
Vad Ribom bör jobba med är utförsåkning både i Val di Fiemme och nu i helgen tyckte jag hon tappade onödigt mycket på krönen och utför. I Val di Fiemme funkade det bra tack vare grymma skidor och stakning.
Såklart att formläget ska vara en avgörande faktor när det är jämnt. Annars skulle man kunna ta ut truppen innan Falun.
Detta är väldigt likt, Start - uppför - nedför - skarp 180 böj - kort sprintbacke - nedför - upplopp - mål.
Vad som skiljer är glidpartiet in på stadion och hyllan i Falun vilket närmst är en fördel för Johanna att slippa = kortare till mål från toppen på sista backen.
Ja, håller med att det är irrelevant att Ribom ska åka distans. Gillar inte alls kompensationsuttagningar. Att det är hennes största chans håller jag oxå med om, nu är det extra surt att bli påmind om den försmädliga kraschen i Seefeld, vilken kostade oss en extraplats.
Jag gillar Ribom väldigt mycket som åkare/personlighet och tror(hoppas) hennes formläge blir än bättre mot VM. Fan, man ska behöva peta en medaljaspirant.