2021-01-21, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Känns väl optimistiskt, minst tre norskor, två svenskor, två amerikanskor, en ryska och två finskor lär slå henne (om jag inte missat några avhopp). Så bättre än 11 har jag svårt att tro att det blir.

Stadlober, Fähndrich, Lampic, Hennig?

Har dålig koll på vilka som inte kommer...

Frankrike, en del från Italien, Stupak sjuk, Sorina sjuk, vilka fler uteblir?
Citera
2021-01-22, 03:04
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Känns väl optimistiskt, minst tre norskor, två svenskor, två amerikanskor, en ryska och två finskor lär slå henne (om jag inte missat några avhopp). Så bättre än 11 har jag svårt att tro att det blir.

Brennan kan ju ha en sämre dag i klassiskt, som vi såg i TDS, dessutom är det en längre distans nu än i tävlingarna tidigare under säsongen, vilket kanske missgynnar henne? Niskanen bröt Touren pga sjukdom - hur är formen nu? Eller tänkte du på Matintalo som den andra finskan? Hon ska ju hänga med halvvägs åtminstone, sedan är frågan hur hon grejar fristilsdelen?

Dock blir även Stadlober och Hennig att räkna med (om de ska åka skiathlonen?) så topp-10 blir nog tufft att nå för Kalla ändå. Men det är ju inte säkert att alla favoriter har dagen/skidorna.
Citera
2021-01-22, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Niskanen bröt Touren pga sjukdom - hur är formen nu?
Hon hade bara en kort släng av matförgiftning som snabbt gick över. Visade bra form i finska kuppen för drygt en vecka sen så jag ser inga frågetecken för formen. Bör åka minst lika bra som i Ruka.
Citera
2021-01-22, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Ryssarna utan Stupak (lätt förkylning, tränar igen, tillbaka i Falun), Sorina (skadad) och Zjambalova (2x covid-19-positiv. Asymtomatisk).
Sorina borta en månad?
Citera
2021-01-22, 08:10
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Brennan kan ju ha en sämre dag i klassiskt, som vi såg i TDS, dessutom är det en längre distans nu än i tävlingarna tidigare under säsongen, vilket kanske missgynnar henne? Niskanen bröt Touren pga sjukdom - hur är formen nu? Eller tänkte du på Matintalo som den andra finskan? Hon ska ju hänga med halvvägs åtminstone, sedan är frågan hur hon grejar fristilsdelen?

Dock blir även Stadlober och Hennig att räkna med (om de ska åka skiathlonen?) så topp-10 blir nog tufft att nå för Kalla ändå. Men det är ju inte säkert att alla favoriter har dagen/skidorna.
Sant, Kalla kan nog bli 8-10 utan ytterligare avhopp, men jag tycker en realistisk förväntan är 11-15.
Citera
2021-01-22, 09:37
Bannlyst
Comeback för Victoria Carl i Lahtis i morgon!

Tyskland behöver få fart på fröken Carl - hon har stor potential, men mycket oflyt!
Citera
2021-01-22, 09:54
Bannlyst
Citat:
Sant, Kalla kan nog bli 8-10 utan ytterligare avhopp, men jag tycker en realistisk förväntan är 11-15.

Men, vet vi något om Charlottes styrka i dagsläget?

Loppen med ”dåligt” motstånd i Östersund förra helgen ingen värdemätare...

Samtidigt, en hel nation håller tummarna att Charlotte kommer i form till VM!
Citera
2021-01-22, 10:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Norska landslagstränaren Eirik Myhr Nossum testade positivt när han ankom till Lahtis men sedan negativt i omtestet

Alla svenskar testade negativt.
Citera
2021-01-22, 10:40
Medlem
Ser mörkt ut för världscup i Norge: https://www.nrk.no/sport/helsedirektoratet-anbefaler-ikke-verdenscup-i-norge-1.15339745
Citera
2021-01-22, 10:43
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Norska landslagstränaren Eirik Myhr Nossum testade positivt när han ankom till Lahtis men sedan negativt i omtestet

Alla svenskar testade negativt.
Man ska hålla på traditioner
Citera
2021-01-22, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Ser mörkt ut för världscup i Norge: https://www.nrk.no/sport/helsedirektoratet-anbefaler-ikke-verdenscup-i-norge-1.15339745

Det är jävligt konstigt att alla länder UTOM SISTA SOVJETSTATEN Norge inte klarar av att arrangera en världscuphelg - ta lite oljemiljoner, slutta ALLA skidåkare direkt på plats till Kollen - gör en strategisk plan - hur svårt kan det vara?

Om nu Norge INTE klarar av att arrangera skidtävlingar, då kan faktisk hålla sig hemma resten av säsongen - orättvist att dom skall komma på andras VC och VM...
Citera
2021-01-22, 11:26
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Det låter som en rimlig målsättning för Kalla i dagsläget. Vi får väl matcha henne mot Tiril Weng på den klassiska delen - apropå VM-stafetten. Det kan ju hända att de ställs mot varandra på en förstasträcka där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in