Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Den meningen har skrivit i stort sett varje dag i denna tråd sedan mitten av mars utan haft någon substans.
Vi vore det konstigt om det inte sjunker men samtidigt så dör så många människor.
Norge och Finland har svårt att acceptera att 5 människor om dagen dör och agerar omgående och får mer sig folket.
I Sverige dör tresiffrigt varje dag men likväl vill vi bara prata gott om vår strategi och gärna att kurvorna går ner.
Ser framför en Lorry Sketch på detta. PÅ ett sjukhus ligger 50 personer på IVA. Alla dör på samma dag och inom en timme. Ledningen, FHM, politiker och mindre begåvade Covid-19 hatare jublar i kapp och firar med skumpa och tårta att IVA platserna går ner och antal inlagda minskar.
Det beskriver mycket svensken sett att vara naiv.
Du är så gravt dum i huvudet att jag blir rädd.
Du inser inte att det har dött folk på Iva sedan i mars?
Anledningen till att det sjunker är inte för att det dör FLER, utan för att det läggs in färre än det skrivs ut (döda eller levande).
Självklart betyder inte sjunkande siffror att det är fler som överlever, men trenden är hur som helst att färre skrivs in än tidigare.
Jag utgår ifrån att du förstår detta egentligen. Men om du inte gör det, så förslår jag att du kontaktar någon som kan hjälpa dig med dina problem.