2021-02-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Inget lyft alltså. Partiet står i princip helt stilla. Märkligt, enligt alla sd-genier på Flashback skulle väl partiet ha 30% vid det här laget?

Inte bara folk här. Novus vd till SVT: -Precis före pandemin var Sverigedemokraterna Sveriges största parti, men de har helt tappat den oppositionsroll som de hade då.

Pandemin ändrade precis allt.
2021-02-03, 12:50
Medlem
Erik Östs avatar
Inga opinionsundersökningar i världen kan rädda det här landet längre ,inte ens om Sd får 51% i nästa val! Lägg ner opinionsundersökningar!

Jag har varit pessimistisk ända sedan valet 2010 att det här landet aldrig mer kommer resa sig och röstar inte längre sedan dess.

Demografin håller för fullt på att målas om till det sämre .Det började redan för ca 40 år sedan och kommer accelerera.
Ju fler mena-avkommor det produceras desto mindre kommer svenska kvinnor föda barn.

En ytterligare faktor är att man inte får kritisera de svenska kvinnor som utnyttjar aborträtten till höger å vänster med ytterligare nedåtgående spiral som resultat , en aborträtt som få mena-kvinnor får eller vill utnyttja.

"Islam om abortfrågan.
Variationen är stor inom islam men i allmänhet ses preventivmedel som acceptabla. Abort anses som ett sämre alternativ än att använda preventivmedel. Enligt muslimsk tradition anses fostret få en själ 120 dagar efter befruktningen (cirka 19 veckor). Gemensamt för de fatwor som lämnats under senare delen av 1900-talet är att abort är förbjudet efter 120 dagar, om inte aborten är till för att rädda moderns liv. När det gäller skälen för abort före 120 dagar varierar inriktningarna mellan att vara förbjudet till att det är accepterat om familjen önskar det".

Valet 2022 kommer gå till så här:

Sjuklöverpartierna kommer bedriva sherry picking med SD:s invandringspolitik för att få över osäkra SD:are till sitt respektive parti endast för att neutralisera SD , och de kommer lyckas återigen.Precis som de gjorde med Ny demokrati när det begav sig.

Svensken har blivit tillräckligt indoktrinerade och dum i skallen för att gå på det ytterligare en andra gång tyvärr , många röstar förmodligen efter opinionsundersökningsresultat också. Därför är opinionsundersökningar bara ett stort j-la fett skämt för mig.
Jag stannar hemma på valdagen och gör nåt nyttigare ist.
Senast redigerad av Erik Öst 2021-02-03 kl. 13:13.
2021-02-03, 12:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimaten
Inte bara folk här. Novus vd till SVT: -Precis före pandemin var Sverigedemokraterna Sveriges största parti, men de har helt tappat den oppositionsroll som de hade då.

Pandemin ändrade precis allt.

Ja, det tycks så. Det är också litet märkligt att när S börjar tappa i OU, så är det inte SD som vinner på det. SD måste nog sägs ha misslyckats tämligen påtagligt med sin oppositionsroll i coronatider, både vad avser att opponera mot coronapolitiken och att uppmärksamma alla de andra problem som SD brukar framhålla.
2021-02-03, 13:50
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Inga opinionsundersökningar i världen kan rädda det här landet längre ,inte ens om Sd får 51% i nästa val! Lägg ner opinionsundersökningar!

Jag har varit pessimistisk ända sedan valet 2010 att det här landet aldrig mer kommer resa sig och röstar inte längre sedan dess.

Demografin håller för fullt på att målas om till det sämre .Det började redan för ca 40 år sedan och kommer accelerera.
Ju fler mena-avkommor det produceras desto mindre kommer svenska kvinnor föda barn.

En ytterligare faktor är att man inte får kritisera de svenska kvinnor som utnyttjar aborträtten till höger å vänster med ytterligare nedåtgående spiral som resultat , en aborträtt som få mena-kvinnor får eller vill utnyttja.

"Islam om abortfrågan.
Variationen är stor inom islam men i allmänhet ses preventivmedel som acceptabla. Abort anses som ett sämre alternativ än att använda preventivmedel. Enligt muslimsk tradition anses fostret få en själ 120 dagar efter befruktningen (cirka 19 veckor). Gemensamt för de fatwor som lämnats under senare delen av 1900-talet är att abort är förbjudet efter 120 dagar, om inte aborten är till för att rädda moderns liv. När det gäller skälen för abort före 120 dagar varierar inriktningarna mellan att vara förbjudet till att det är accepterat om familjen önskar det".

Sjuklöverpartierna kommer bedriva sherry picking med SD:s invandringspolitik för att få över osäkra SD:are till sitt respektive parti endast för att neutralisera SD , och de kommer lyckas återigen.Precis som de gjorde med Ny demokrati när det begav sig.

Svensken har blivit tillräckligt indoktrinerade och dum i skallen för att gå på det ytterligare en andra gång tyvärr , många röstar förmodligen efter opinionsundersökningsresultat också. Därför är opinionsundersökningar bara ett stort j-la fett skämt för mig.

Du verkar ovanligt vettig, har rätt på punkt efter punkt. Allt handlar om indoktrineringen och hjärntvättandet fortfarande år 2021. Det är klart det är enormt skrämmande på ett vis men i det stora hela inte så förvånande. Demografiförändringen är ju förödande men det hade lätt som helst gått att stoppa om en folklig vilja finns, men som dom fega skitar vi är (jag inräknat) så våga vi aldrig göra någonting utan låter allt bara accepteras och hålla käften. S värdelösa politik och väljartapp har effektivt kompletterats med massinvandring och MENA-röster. De vet vad dom gör, dem sluga jävlarna.

När det gäller SD så har partiet agerat okej tycker jag. Man har knappast kunnat gjort särskilt mycket mer. Man har balanserat retoriken för att inte bli 1%iga gaphalsar som Kasselstrand och man har behållit sin restriktiva migrationspolitik. Man har vart uppe och vänt på 25% trots Sveriges PK-befolkning vilket är imponerande. Men svenska folket förtjänar som det är just nu alla neddragningar, nedskärningar, serviceförsämringar och skattehöjningar. Det duger inte som argument att rösta på S.
2021-02-03, 14:25
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

"Islam om abortfrågan.

Du har tyvärr rätt.

Slaget är förlorat, speciellt om folk rör sig till M () från SD.

M är kontrollerad opposition och kommer vara exakt som S dvs globalister.
2021-02-03, 16:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
[b]Valet 2022 kommer gå till så här: Sjuklöverpartierna kommer bedriva sherry picking med SD:s invandringspolitik för att få över osäkra SD:are till sitt respektive parti endast för att neutralisera SD , och de kommer lyckas återigen.Precis som de gjorde med Ny demokrati när det begav sig. :

Tycker du det är en bra jämförelse? ND satt i riksdagen i 3 år sedan kollapsade de. De hade en svag förankring ute i kommunerna. SD har redan suttit i riksdagen i 10 år och har 33000 medlemmar, spridda i alla Sveriges kommuner. Så lätt blir de inte av med oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, det tycks så. Det är också litet märkligt att när S börjar tappa i OU, så är det inte SD som vinner på det. SD måste nog sägs ha misslyckats tämligen påtagligt med sin oppositionsroll i coronatider, både vad avser att opponera mot coronapolitiken och att uppmärksamma alla de andra problem som SD brukar framhålla.

Media har valt att lyfta fram M när de kopierar SD-politik. Hösten -19 lät de SD tala om dessa frågor. Jag tror de hellre låter M bli stora än SD. Den enda ökning vi kan lita på är den organiska som vi skapar mun-till-mun och i våra egna medier, ökningar p.g.a. exponering i MSM är flyktig, MSM kan som nu välja att flytta fokus till M istället.
2021-02-03, 16:41
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
SD står still enligt den här artikeln som är gömd bakom betalvägg.
https://nyheteridag.se/plus/m-halkar-efter-sd-i-nya-sentio-och-botten-ur-for-liberalerna/
Jaha...
2021-02-03, 16:54
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Ännu en värdegrundscertifierad rapportering av SVT där man smusslar undan det faktum att S minskar mest av alla i mätningen.

Jag är inte förvånad. SD har medvetet skalat av sin "radikalitet" för att kunna utgöra någon slags underlag i en kommande regering.

Och man har därmed tappat det försäljningsargument man hade - nämligen den mer radikala profilen. Moderaterna är fullt likvärdiga vad gäller den migrations- och kriminalpolitiska retoriken. Och M har till skillnad från SD företrädare som förefaller vara kompetenta.

Därtill har pandemin gjort att migrationsfrågan kommit i skymundan, och ännu mera därtill så har SD hanterat pandemin dåligt.

Om inte SD förmår att rycka upp sig på det ena eller andra sättet så kommer kräftgången att fortsätta.
2021-02-03, 17:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Media har valt att lyfta fram M när de kopierar SD-politik. Hösten -19 lät de SD tala om dessa frågor. Jag tror de hellre låter M bli stora än SD. Den enda ökning vi kan lita på är den organiska som vi skapar mun-till-mun och i våra egna medier, ökningar p.g.a. exponering i MSM är flyktig, MSM kan som nu välja att flytta fokus till M istället.

Naturligtvis har media gjort det. Skälen är förmodligen (i huvudsak) två: att undvika att ge SD uppmärksamhet så att de ökar i OU och att bistå M som är lättare att kontrollera ity M är mera strykrädda för mediala drev. Vill SD etablera sig stabilt över 20% så måste man själv skapa den uppmärksamhet som krävs för detta. Man har knappt ett och ett halvt år på sig.
2021-02-03, 17:21
Medlem
Galaxvakts avatar
https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1356981790326607875/photo/1

Sentio ger SD 23,3 (+0,1)
2021-02-03, 17:24
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag är inte förvånad. SD har medvetet skalat av sin "radikalitet" för att kunna utgöra någon slags underlag i en kommande regering.

Och man har därmed tappat det försäljningsargument man hade - nämligen den mer radikala profilen. Moderaterna är fullt likvärdiga vad gäller den migrations- och kriminalpolitiska retoriken. Och M har till skillnad från SD företrädare som förefaller vara kompetenta.

Därtill har pandemin gjort att migrationsfrågan kommit i skymundan, och ännu mera därtill så har SD hanterat pandemin dåligt.

Om inte SD förmår att rycka upp sig på det ena eller andra sättet så kommer kräftgången att fortsätta.

Håller med dej. Tror detta är början på slutet förr SD. Vad har hänt med Jimmie. Fullt nöjd med att guppa i jollen bakom Kristersson racerbåt. SD verkar ha tappat intresset helt. Jag tänker fan inte rösta på dem om de inte rycker upp sej. De strävar efter att bli pk. Det senaste nu så uppmanar Åkesson till vaccination...Vem tror han att han är? Skiter fullständigt i hans offentliga vaccintagande. Han kan få mitt också. Han springer Tegnells ärenden. Fortsätter detta så blir det AFS för mej. SD är nöjda att vara dörrmatta. Jag föraktar Åkesson idag.
2021-02-03, 17:39
Medlem
Nu är ju SVT/Novus mästare på att när SD tappar lite grand då trycker man ner dom lite till. Vi kan konstatera att S tappar men inte tillräckligt mycket för dom har 2% som dom kan suga upp ifrån V.

Vi kan också konstatera att M ligger nära sitt tak och kommer enligt min kristallkula ALDRIG att komma upp till 23,5%, minns vem som sagt detta.

SD har inte gjort några större fel. Jimmie Åkesson var själv inne i en dabattartikel idag och angrep försvarsministerns vokubulär när han kallar SD för grisar. Ett sådant språkbruk från S antyder ett parti i förfall.

Eftersom M ligger så nära sitt tak finns det utrymme för SD, för det är ju så att M inte kan norpa åt sig alla missnöjda, för M är skyldiga till mycket av dagens enorma problem.

Jag tror på ett SD över 19% i år och över 20% under valåret, trägen vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in