2021-02-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Landslaget kanske ska ta med sig såna där "tyngdtäcken" till Frida och Maja som, enligt reklamen, ska ha lugnande effekt. Då kanske de inte hittar på upptåg som att göra chins på hotellrummet...

Skämt åsido, hon har som sagt åldern på sin sida och får hon vara frisk och skadefri med några års träning så kommer hon att höja lägstanivån.

De gör det på hotellrummet eftersom de är rädda att smittas i hotellets gym, Norska landslaget valde att gå till hotellets garage i stället. Ditt förslag att skippa träningen är inte ett alternativ
Citera
2021-02-03, 08:14
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Har börjat fundera på det där lite grann senaste tiden. Ska Svahn verkligen vila skiathlonen? I normalfallet kommer det säkert bli för högt tempo på en för tuff bana men skulle ändå ge henne pallchans runt 1-2 av 10 utfall. På för-VM var det väl en klunga på 5-6st bakom Johaug ända tills det var någon kilometer kvar. Om hon är med i den klungan efter klassiska delen vet man inte heller hur det påverkar dynamiken i klungan. Det sänker kanske vinstmöjligheten i sprintstafatten med några procent men hade jag varit henne hade jag absolut synat den risken. Dessutom så petar man ingen med medalchans till skillnad från norska herrarna där Kläbo/Iversen senast såsade runt på bekostnad av potentiella vinnare.
Det kan gå. Men det kan lika gärna bli som för Stina i Lahtis. Det är en lite för stor chansning i mitt tycke
Citera
2021-02-03, 09:02
Medlem
Frida Karlsson har saknat den yttersta formspetsen hela säsongen,som hittills måste betraktas som en rejäl besvikelse prestationsmässigt.
Svaret på gåtan är uppenbarligen överträning,igen.
Det är svaga papper efter förra säsongen,och personer runt Frida samt hon själv måste snarast sätta sig ned och få en permanent rätsida på alltihopa.

Överträning kan föröda en hel idrottskarriär,och misstagen härvidlag måste upphöra omedelbart för Fridas karrirärs skull.

Pliggen kanske inte är oroad.Det borde han dock vara.Överträning två på varandra följande säsonger är allvarligt.
Citera
2021-02-03, 09:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Frida Karlsson har saknat den yttersta formspetsen hela säsongen,som hittills måste betraktas som en rejäl besvikelse prestationsmässigt.
Det är svaga papper efter förra säsongen,och personer runt Frida samt hon själv måste snarast sätta sig ned och få en permanent rätsida på alltihopa.

Överträning kan föröda en hel idrottskarriär,och misstagen härvidlag måste upphöra omedelbart för Fridas karrirärs skull.

Pliggen kanske inte är oroad.Det borde han dock vara.Överträning två på varandra följande säsonger är allvarligt.

Nu var hon hyfsat vass i Bruksvallarna, Ruka och Östersund men det väljer du givetvis att bortse ifrån.
Citera
2021-02-03, 09:29
Medlem
Citat:

Det har ju överlag varit en hel del hysch-hysch och locket på runt Fridas överträning/ätstörningar. Även om man är oroad basunerar man ju troligen inte ut det i media.

Men två säsonger i rad nu...
Citera
2021-02-03, 09:37
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Hon verkar inte så värst oroad själv här från igår snarare tvärtom

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fp%2F CKykl-Ug3_P%2F
Citera
2021-02-03, 09:43
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Tror det skulle göra Frida gott att ta ett par veckor ledigt och vräka i sig pizza, mysa några bastubad, iskalla duschar och bara slappna av. Sen tror jag hon skulle komma tillbaka starkare och utan press till VM.
Citera
2021-02-03, 09:45
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Tror det skulle göra Frida gott att ta ett par veckor ledigt och vräka i sig pizza, mysa några bastubad, iskalla duschar och bara slappna av. Sen tror jag hon skulle komma tillbaka starkare och utan press till VM.

Semlor och kolbullar is the shit
Citera
2021-02-03, 10:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Eller så är det så att.... Och nu vet jag att jag kommer få springa gatlopp här resten av mitt liv ungefär.... Hon är inte så bra som "alla" tror. Det är hennes andra säsong i eliten och hon har ännu inte stabiliserat sig där. "Alla" elitidrottare pendlar upp och ner i början av sina karriärer, speciellt i konditionsidrotter känns det som, vad är det som säger att Frida ska vara något magiskt undantag?
Citera
2021-02-03, 10:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Eller så är det så att.... Och nu vet jag att jag kommer få springa gatlopp här resten av mitt liv ungefär.... Hon är inte så bra som "alla" tror. Det är hennes andra säsong i eliten och hon har ännu inte stabiliserat sig där. "Alla" elitidrottare pendlar upp och ner i början av sina karriärer, speciellt i konditionsidrotter känns det som, vad är det som säger att Frida ska vara något magiskt undantag?

Det är nog sant, hoppas att hon själv inser det.
Citera
2021-02-03, 10:29
Medlem
katws avatar
Citat:

Det är väl ändå lite svårt att räkna hennes första säsong som en riktig värdemätare med tanke på hur lite hon faktiskt tävlade då. Och den här säsongen är ju speciell för alla med inställda, uppskjutna och flyttade tävlingar.

Det är VM som betyder något den här säsongen. Men Fridas form var det inget fel på fram till gymövningarna på hotellrummet.

Det är inget som säger att Frida är ett magiskt undantag, nej. Det är media som uppenbarligen tror att man är en etablerad världsstjärna redan som 19-åring. Även om hennes genombrott saknade motstycke i jämförelse.
Citera
2021-02-03, 10:32
Avslutad
Citat:

Det som förstöde henne var att man inte fångade upp hennes form och utveckling tillräckligt under 18/19. Tvingades åka JVM och stressa i b-tävlingar innan VM som förstörde formen och känslan. Är ganska säker på att mycket ångest ligger till grund för osund träning och matvanor efter den tiden då hon hindrades från att prestera på topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in