2021-02-03, 09:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
I grunden är det ju inget annat än ett ID-kort. Vill man inte vaccinera sig, så ok.
Men då får man inte tillgång till allt vad samhället har att erbjuda.
Tråkigt för antiwaxxers såklart, men skönt för oss andra.

Ja håller med. Hade man ändå tänkt vaccinera sig (vilket jag tänker göra) så påverkas man inte speciellt mycket av ett dylikt beslut.
Citera
2021-02-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Den konspirationen inleddes redan när makthavarna lät viruset få fäste i Europa. Välvilliga makthavare hade bekämpat viruset så tidigt som möjligt. Men för illvilliga makthavare är viruset en välkommen present. Illvilliga makthavare låter viruset frodas tills folket får panik, och själva efterfrågar övervakning och inskränkningar i deras liv.

Hur många procent blir allvarligt sjuka, hur många procent dör direkt utav covid samt hur gamla (snittåldern) är de som dör utav covid?

Är allt detta med ”covidpass” och hela hanteringen verkligen befogad med all fakta på bordet?

Lägg därtill att det finns många ? kring dessa ihop kokta vaccin som inte ger långvarigt skydd. Mest troligt att många kommer få injiceras med dessa medel flera ggr per år tillsvidare.

Är det befogat att sätta skräck i människor och hela världen med något som covid 19?

Hur blir det med människor som blivit förkylda med covid influensan?
Är det rimligt att försöka tvinga på dessa med covid injektioner när deras kropp redan hanterat detta och har antikroppar?

Ska vi hårdra det hela och verkligen vilja implementera ”covidpass” bör det dessutom finnas alternativ för de som har antikroppar samt tex människor som av diverse anledningar inte kan eller vill ta dessa injektioner gång på gång (tex pga allergier eller annat)

Exempel på alternativ är självklart visa upp intyg på negativt pcr test som är möjligt just nu.

Allt annat vore väldigt märkligt och för tankarna till DDR samhälle samt att människor som lekt jämlika, hbtq, allas rätt, allas lika värde etc visar sina rätta jag och vill ha A och B samhällen där människor blir utfrysta och utelämnade pga skrämsel när man ändå har fakta på bordet.
Senast redigerad av Hejhejahejda 2021-02-03 kl. 09:38.
Citera
2021-02-03, 09:29
Medlem
Chevrons avatar
Från danska pressträffen
Citat:
Coronapasset kommer att vara till nytta menar Lars Sandahl Sørensen, direktör för Dansk Industri.
– Vi kommer att kunna ha användning för coronapasset i många år framöver, säger han.

Fyy. Trodde danskarna värderade frihet mer än så.
Citera
2021-02-03, 09:29
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
I grunden är det ju inget annat än ett ID-kort. Vill man inte vaccinera sig, så ok.
Men då får man inte tillgång till allt vad samhället har att erbjuda.
Tråkigt för antiwaxxers såklart, men skönt för oss andra.

Men frågan är om det är demokratiskt..? Sådana här åtgärder, som ju lär påverka livet för dom som inte låter vaccinera sig i flera år, kanske många år till och med, är mycket mer begränsande och integritetskränkande, än en lockdown som varar i fyra veckor - och sedan är den över. Eller en smittspårningsapp, som upphör att användas när pandemin är slut. JAG skulle i alla fall oroa mig mycket mera för detta, ur ett "storebror ser dig"-perspektiv. Vad blir nästa - alla som inte är vaccinerade måste sy fast ett märke på sina kläder? Varför inte operera in ett chip under huden, som går att scanna...
Citera
2021-02-03, 09:30
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Brukar inte vara konspiratorisk av mig men detta är ju jävligt sjukt egentligen. Kommer nog införas i hela världen. Som att de har en plan att tvinga alla att vaccinera sig.

Meh. Du har redan tvångsvaccinerats när du var en liten knatte.

Den här gången är det tom frivilligt.
Citera
2021-02-03, 09:31
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Eu kan godkänna både ryskt och kinesiskt vaccin, säger de på nyhetern.

Det vore ju alldeles fantastiskt! Jag kommer att stå i kö till det kinesiska.
Citera
2021-02-03, 09:34
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men frågan är om det är demokratiskt..? Sådana här åtgärder, som ju lär påverka livet för dom som inte låter vaccinera sig i flera år, kanske många år till och med, är mycket mer begränsande och integritetskränkande, än en lockdown som varar i fyra veckor - och sedan är den över. Eller en smittspårningsapp, som upphör att användas när pandemin är slut. JAG skulle i alla fall oroa mig mycket mera för detta, ur ett "storebror ser dig"-perspektiv. Vad blir nästa - alla som inte är vaccinerade måste sy fast ett märke på sina kläder? Varför inte operera in ett chip under huden, som går att scanna...

Demokratiskt? Du vet inte vad ordet betyder...

Har gått inflation i missbruk av det ordet.
Bara för att du eller en grupp människor inte håller med en sakfråga betyder det inte att det är odemokratiskt.
Citera
2021-02-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Meh. Du har redan tvångsvaccinerats när du var en liten knatte.

Den här gången är det tom frivilligt.

Varför vaccineras mot något som inte är så dödligt? Vi pratar inte om pesten upphöjt med 100.

Det är inte direkt ebola.

Frivilligt? Vi får se hur det hela artar sig.

Frivilligt är namnet men låt oss inte luras.
De flesta kommer känna sig tvungna pga utpekande, hånade, uteslutande etc.

Kollar vi tillbaka i historian så har sådant skett och fortsätter att ske.

Mycket dystert att människor snabbt glömmer bort vid minsta rädsla och rättar sig i leden.

Bara att kika på Hitler tiden då det skedde i stor skala
Citera
2021-02-03, 09:38
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Hur många procent blir allvarligt sjuka, hur många procent dör direkt utav covid samt hur gamla (snittåldern) är de som dör utav covid?

Är allt detta med ”covidpass” och hela hanteringen verkligen befogad med all fakta på bordet?

Lägg därtill att det finns många ? kring dessa ihop kokta vaccin som inte ger långvarigt skydd. Mest troligt att många kommer få injiceras med dessa medel flera ggr per år tillsvidare.

Är det befogat att sätta skräck i människor och hela världen med något som covid 19?

Hur blir det mer människor som blivit förkylda med covid influensan?
Är det rimligt att försöka tvinga på dessa med covid injektioner när deras kropp redan hanterat detta och har antikroppar?

Ska vi hårdra det hela och verkligen vilja implementera ”covidpass” bör det dessutom finnas alternativ för de som har antikroppar samt tex människor som av diverse anledningar inte kan eller vill ta dessa injektioner gång på gång (tex pga allergier eller annat)

Exempel på alternativ är självklart visa upp intyg på negativt pcr test som är möjligt just nu.

Allt annat vore väldigt märkligt och för tankarna till DDR samhälle samt att människor som lekt jämlika, hbtq, allas rätt, allas lika värde etc visar sina rätta jag och vill ha A och B samhällen där människor blir utfrysta och utelämnade pga skrämsel när man ändå har fakta på bordet.

Håller med i din analys!
Det här är förefaller vara lika sjukt som totalitärt.

Att man har någon form av "vaccinpass" eller dylik konstruktion för säg folk som i år, 2021, vill/måste jobba i de mest utsatta områdena, typ Brasiliens djungler eller liknande, det kan jag köpa, men inte någonting över det. Resten känns rent utsagt inte klokt.
Citera
2021-02-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Det är de som är faran... vart slutar det? Alla puckon som hurrar " jag ska vaccinera mig , så mig berör det inte" utan en tanke på att det i slutändan kommer att drabba en själv. Jag tycket utvecklingen börjar bli oroande på övervaknings fronten utan att vara direkt konspitatorisk.

Vart fan gör man av alla som inte kan vaccinera sig av olika anledningar?
Citera
2021-02-03, 09:39
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Demokratiskt? Du vet inte vad ordet betyder...

Har gått inflation i missbruk av det ordet.
Bara för att du eller en grupp människor inte håller med en sakfråga betyder det inte att det är odemokratiskt.

Dom kräver alltså ett kroppsligt ingrepp, med ett nytt, framhastat vaccin som kan ha vilka långtidsbiverkningar som helst - i utbyte mot att få resa, gå på konsert, gå på bio, gå på teater, gå och titta på hockey... Kanske många fler användningar än så, också? För att få komma in på köpcentrat? För att få äta på en lunchrestaurang? Sådana saker som man normalt inte får stänga ute vissa människor ifrån, i ett demokratiskt land. Jag tycker att det är HÖGST tveksamt, faktiskt. Och särskilt om det ska pågå i "många år" som de sa i presskonferensen. Under ett pandemi år skulle man kanske kunna acceptera det. Men inte under "många år" - det blir ju nästan detsamma som ett vaccintvång i så fall. Det kommer inte att gå att leva ett normalt liv, umgås med vänner, följa med sina arbetskamrater på after work, hälsa på en släkting i grannlandet, whatever - om man inte tar sprutan.
Citera
2021-02-03, 09:40
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Det är de som är faran... vart slutar det? Alla puckon som hurrar " jag ska vaccinera mig , så mig berör det inte" utan en tanke på att det i slutändan kommer att drabba en själv. Jag tycket utvecklingen börjar bli oroande på övervaknings fronten utan att vara direkt konspitatorisk.

Vart fan gör man av alla som inte kan vaccinera sig av olika anledningar?

Ja DET också. Det tänkte jag inte på, att det även finns en grupp som inte FÅR vaccinera sig av rent medicinska skäl...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in