2021-02-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Du tycks ha problem med läsförståelsen. Ingenstans skriver Merwinna det du påstår.

Du tycks också ha problem med läsförståelsen eftersom du bara lyckades läsa halva Tegnells citat om att stoppa mutationer vid gränsen.

Merwinna skrev "ja jag håller med" vilket jag tolkade som att hon höll med användaren qwerty-66.
Citera
2021-02-02, 21:13
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Smittan sjönk som en sten i UK också under andra halvan av November. Då hade de också ungefär 11 procent av brittiska mutationen o trodde de skulle kunna fira jul som vanligt.

”Som en sten” är nog lite att ta i va?
I Sverige har smittan hittills sjunkit med 60% från ”toppen”
I UK gick den ner med drygt 40% innan det vände.

Nu får vi såklart se vart detta tar vägen, men det finns inga garantier för att vi går samma väg.
Våra kurvor ser ju ut att fortsätta ner enligt mig.

Att det kommer vända upp igen, förstår ju varje frisk individ, men att det skall explodera är ju inget förutbestämt.
Citera
2021-02-02, 21:17
Medlem
Någon som vet om man kan göra ett LAMP-snabbtest i Stockholm? Ska byta plan i Amsterdam och flygplatsen där kräver ett sådant test ELLER ett pc-test PLUS antigen-snabbtest. Helt otroligt. Varför ska man ha pcrtest OCH snabbtest? Det står så i alla fall. Vet inte hur noga de kollar om man bara ska byta plan men vill inte chansa. Någon som vet vad lamp test är och vart man kan ta det? Har googlat men får ej fram något.
Citera
2021-02-02, 21:17
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Norrmännen stänger väl Vinmonopolet i de mest drabbade områdena.

Att torrlägga kan nog vara rätt effektivt för att få ner festande o smittspridningen i de sammanhangen.
Hembränningen lär gå för fullt

Ni förbudsivrare tänker verkligen inte längre än näsan räcker. Att man ens har mage att föreslå sådana saker. Vad är ni? Gudar?
Citera
2021-02-02, 21:18
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Kan någon länga vaccinationsregistret där man kan följa i realtid hur många som vaccinerat sig?

Jag tror inte gemene man har tillgång till det.

FHM uppdaterar dock dagligen. (Som i Sverige numera är tisd-lördag)

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/statistik/statistik-over-registrerade-vaccinationer-covid-19/
Citera
2021-02-02, 21:20
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, man får väl gå till ett sådant där privat labb och betala själv...

Ja det är ju fritt fram att göra det.
Citera
2021-02-02, 21:29
Medlem
UK har blivit som en smält degel för Covid mutationer. Turligt nog så verkar de ha den bästa smittskyddsexpertisen, kanske en tradition från kolonialtiden. Bra att de dokumenterar vad som händer så kan FHM få tips om vad som väntar.

So this graph from the latest NERVTAG shows that the new B117 variant is now dominant in all English regions taking around 7-8 weeks to go from less than 10% of cases to 80%+.

Many countries in Europe currently at about 5-10%...

https://twitter.com/chrischirp/status/1356676871124094976
Citera
2021-02-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen
UK har blivit som en smält degel för Covid mutationer. Turligt nog så verkar de ha den bästa smittskyddsexpertisen, kanske en tradition från kolonialtiden. Bra att de dokumenterar vad som händer så kan FHM få tips om vad som väntar.

So this graph from the latest NERVTAG shows that the new B117 variant is now dominant in all English regions taking around 7-8 weeks to go from less than 10% of cases to 80%+.

Jag vet inte jag. Senast jag kollade några siffror var UK bland de allra värst drabbade i världen trots deras ständiga åtgärder.

Samtidigt ligger Sverige nånstans i mitten av statistiken över dödsfall i Europa trots extremt få åtgärder relativt sett.

Det kanske är UK som borde ringa Tegnell och fråga om tips.
Citera
2021-02-02, 21:41
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen

Enligt det där mätetalet hade vi 30% redan i julas (vecka 51 till vecka 2) så det verkar ju ha gått rätt bra ändå.
Citera
2021-02-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag vet inte jag. Senast jag kollade några siffror var UK bland de allra värst drabbade i världen trots deras ständiga åtgärder.

Samtidigt ligger Sverige nånstans i mitten av statistiken över dödsfall i Europa trots extremt få åtgärder relativt sett.

Det kanske är UK som borde ringa Tegnell och fråga om tips.

När det gäller sekvensering och kartläggning av varianter så har de ett försprång, det är väl bara Danmark som kommer i närheten.
Citera
2021-02-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Hembränningen lär gå för fullt

Ni förbudsivrare tänker verkligen inte längre än näsan räcker. Att man ens har mage att föreslå sådana saker. Vad är ni? Gudar?

Hembränning är bra, dels minskar smittspridningen när folk inte går ut på lokal eller bolaget dels kommer länsman och tar utrustningen i beslag och så får man böta ett antal riksdaler som går direkt in i statskassan.
Win-win.
Citera
2021-02-02, 22:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Nu kanske man kan få diabetes av covidsmittan....

Forskare utreder sambandet mellan covid o diabetes.

https://www.cbsnews.com/news/covid-19-new-diabetes-cases-linked/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in