Citat:
Ursprungligen postat av
MsBulldog
Havhest, du er nok ikke spesielt opptatt av fakta i denne saken selv om du prøver å gi inntrykk av noe annet. Hagen uttaler: "Ingen har slått eller sparket for å gjøre skade. Dette føler Hagen seg trygg på, forklarer han. " Hvordan er det mulig for deg å se dette utsagnet som at det ikke har vært utovet vold? Skummelt hvordan du forherliger Hagen.
Det er en tankefeil å tro at man forherliger en person, selv om man ikke tror vedkommende er drapsmann. Det er et stort hav mellom en herlig person og en drapsmann. Jeg har pekt på mange egenskaper ved TH i løpet av min tid i tråden, og det er langtifra alt som er til THs fordel. I motsetning til de fleste andre brukere her, så har jeg deltatt i andre tråder her på Flashback, så dette er ikke en sak som angår meg personlig og sosialt.
Når det gjelder rettsikkerhet så gjelder det oss alle, og slik saken har utviklet seg, så engasjerer det meg mest akkurat nå.
Jeg tilnærmer meg hverken personlig til øvrige familie, mistenkte eller offeret i saken. Jeg har empati med de involverte, men min aggressivitet blir ikke påvirket på samme måte, som det ville gjort hvis jeg sto med begge beina i saken. I tilfelle saken var personlig eller familiær, så ville jeg ikke vært her.
Det er lettere å se ting fra utsiden, når man lytter til folk generelt som er direkte berørt i en konflikt, eller som i denne saken, så ser man tydeligere hva som er klart og uklart.
Denne saken er ikke løst, om den ble det i neste øyeblikk, så ville ikke saken vekke like mye interesse, og jeg ville forlatt tråden. Alle er ikke som meg, mange synes at det er interessant å fortsette diskusjonen for karakteristikkene som blir avslørt sin skyld.
Jeg er her fordi saken er fremdeles en gåte, og jeg irriterer meg over alle trådsannhetene, fordi det bare forvirrer.