2021-02-02, 16:21
Medlem
Både igår och idag verkar 5 minuters handelsstopp fungerat som tänkt. Den fallande kniven har inte fortsatt panikartat.

Även om det är ofrånkomligt att kursen sjunker ner till under hundralappen idag så är det ju bra om det sker under någotsånär kontrollerade former.
Citera
2021-02-02, 16:22
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det går segt. Många som vill köpa men ingen som säljer
Och många som inte kan köpa.
Cashapp, Freetrade, Revoult Bland annat har stängt ner för köp.
Det pågår en scam från blankarna utan dess like.
Citera
2021-02-02, 16:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Räknade lite snabbt. 58 000 sparare * 18 000 genomsnittsköp = 10,4 miljarder kronor som svenskarna investerat i antingen Gamestop eller AMC. Det är många miljarder som idag försvinner till sofistikerade traders.

Siffrorna från DI-artikeln.

Kommer siffra 18 000 någonstans ifrån?
Citera
2021-02-02, 16:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Och många som inte kan köpa.
Cashapp, Freetrade, Revoult Bland annat har stängt ner för köp.
Det pågår en scam från blankarna utan dess like.
Och folk på Flashback hyllar sådant här. Härligt
Citera
2021-02-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det går segt. Många som vill köpa men ingen som säljer

Ja, det låter logiskt. Många vill köpa så kursen sjunker. Det konstiga är att någon köper alls.
100 ner över natten och nu plötsligt motstånd. Skumt.
Citera
2021-02-02, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Och? Dom manipulerar marknaden din idiot, dr va 100 förea veckan oxå. Shit så dum du är
Hahahaha.... man säljer! Jävla dumskalle
Citera
2021-02-02, 16:28
Medlem
Markera-allts avatar
Mark Cuban gör en ask my anything nu. Han säger bland annat att om han hade gamestop aktier hade han fortfarande hållt fast vid dom.

Han har ju lite mer erfarenhet än dom flesta av oss.

https://reddit.com/r/wallstreetbets/comments/lawubt/hey_everyone_its_mark_cuban_jumping_on_to_do_an/
Citera
2021-02-02, 16:29
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kommer siffra 18 000 någonstans ifrån?

Dagens industris artikel. Tyvärr är den bara öppen för prenumeranter.

Som jämförelse är medianportföljen för svensken 41 000 enligt SCB.

https://www.di.se/nyheter/tiotusentals-svenskar-rusar-in-i-hajpen-risken-ar-stor-att-man-branner-sig/

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/finansmarknad/aktieagarstatistik/aktieagarstatistik/pong/statistiknyhet/aktieagarstatistik-juni-2020/
Senast redigerad av Smakker 2021-02-02 kl. 16:38.
Citera
2021-02-02, 16:29
Medlem
Anktalares avatar
Gick ur så snabbt jag kunde idag, förlorade rätt mycket pengar (någon måste ju vara ärlig här). Med det sagt så var det inga pengar jag inte kunde förlora, och visst sved det lite granna. Kul att testa, hade ju kunnat bli plus. Nu återgår jag till mina långa investeringar.
Citera
2021-02-02, 16:31
Medlem
Neroxxs avatar
Får hoppas att många här som vill tjäna pengar inte bränt ut sig helt i denna aktie. Andra som har en fuck you mentalitet är det ju av helt andra skäl man är inne i aktien. Kan vi se en uppgång efter denna dip eller kommer den fortsätta att rasa? Vad är era tankar och spekulationer?
Senast redigerad av Neroxx 2021-02-02 kl. 16:40.
Citera
2021-02-02, 16:31
Medlem
Mark Cuban för en halvtimme sen på Reddit:

Citat:
Why is the stock plummeting so much?

Supply and Demand, but in this case it literally could be because the source of demand has been crippled . When RH shut it down, then cut it back, lets put aside why, they cut of the greatest source of demand. They created a RobinHood Dive. No RH buyers, means sellers lower their price to find buyers. And they keep on lowering it till they find buyers. Keep the most natural buyers out of the market and the price keeps on FALLING.

Then that drop accelerates because the more the stock falls the more owners who bought on margin get margin calls. When that margin call happens, its brutal. They just take your stock, send you a fuck you note and sell your stock at the market price, no matter how low. They just want to get your cash to pay back the loan.

That then accelerates the selling.

Which then leads to what we are seeing in the market right now with GME in particular

So what to do ?

If you can afford to hold the stock, you hold. I dont own it, but thats what i would do.

Why ? because when RH and the other online brokers open it back up to buyers, then we will see what WSB is really made of. That is when you get to make it all work.

I have no doubt that there are funds and big players that have shorted this stock again thinking they are smarter than everyone on WSB.

I know you are going to hate to hear this, but the lower it goes, the more powerful WSB can be stepping up to buy the stock again. The only question is what broker do you use . Do you stay with RH , who is going to have the same liquidity problems over and over again, or do you as a group find a broker with a far, far, far better balance sheet that wont cut you off and then go ham on Wall Street.
Citera
2021-02-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Gick ur så snabbt jag kunde idag, förlorade rätt mycket pengar (någon måste ju vara ärlig här). Med det sagt så var det inga pengar jag inte kunde förlora, och visst sved det lite granna. Kul att testa, hade ju kunnat bli plus. Nu återgår jag till mina långa investeringar.
Samma här! Handlar med små summor och köpte mycket i mars 2020. Bra år 2020.
Det jag handlat i GME raderar allt jag gått plus i januari 2021. Nu över till långa.
Men roligt att varit med på GME har det!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in