2021-02-02, 06:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg snakker ikke om hvem som sto registrert som eier.
Jeg spør et enkelt spørsmål, hvor ble det av pengene for salget av Eng.-8?
Ifølge TH brukte hun pengene bl.a. til gaver, ferier o.l.
Det vesentligste i forhold til ektepakten er først og fremst om AEH arvet boligen i Englandsveien 8 på Gjøvik.
I 1993 er boligen i Gjøvik oppført i ektepakten som AEHs særeie.
AEH står oppført som eier av Englandsveien 8 frem til 1998.
Senast redigerad av Havhest 2021-02-02 kl. 06:50.
Citera
2021-02-02, 07:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ifølge TH brukte hun pengene bl.a. til gaver, ferier o.l.
Det vesentligste i forhold til ektepakten er først og fremst om AEH arvet boligen i Englandsveien 8 på Gjøvik.
I 1993 er boligen i Gjøvik oppført i ektepakten som AEHs særeie.
AEH står oppført som eier av Englandsveien 8 frem til 1998.

Link på at TH har sagt at AE svidde av rundt en mill på gaver og ferie?
Nå vet jeg ikke den eksakte summen, og gidder ikke sjekke det akkurat nå, så jeg sier bare en million.
TH kan jo si hva som helst så lenge AE er død og ikke kan svare for seg.
TH sier jo i NRK-intervjuet at AE syntes at de hadde et godt ekteskap, men i notatbøkene skriver han at de hadde alvorlige ekteskapsproblemer fram til 2018.
Citera
2021-02-02, 07:12
Medlem
Nottelitens avatar
stugan på biri är fortfarande på AEHs styvfar`s dødsbo, men jag är osäker på styvfarens ärvplikt til AEH...
vem som ägde EV8 under åren 1992 till 1998 och vem som faktiskt fick pengar för huset är intressant...
inte heller sett några länkar eller andra saker som tyder på att det finns många generationer som har bodd i EV8...
Citera
2021-02-02, 07:17
Avslutad
Citat:
Kunne hun overtatt en nyrenovert bolig? Hvis det var hennes hus, hvor ble det da av pengene for salget av huset?
Jeg tror heller at det var en avtale der om at TH fikk størsteparten av pengene for salget av huset, siden han sto for vedlikeholdssummen, og mest sannsynlig de 175.000 som ble betalt til Tore Kvilaas for utskilling av 1/2 av huset i 1987. AE hadde aldri klart å hoste opp med 175.000 pluss 450.000.
Uten de 450.000, så hadde neppe huset hatt noen særlig verdi.
TH er smart. Han gjør sånn at det ser ut som noe helt annet på papiret enn hva det er i virkeligheten.

Samme som Pål Diskerud. På papiret ser det ut som at han hjelper folk, men i virkeligheten driver han kynisk ågervirksomhet, og trikser og mikser så folk mister huset sitt.
Han låner ut penger med pant i hust, og lager avtaler om at hvis ikke pengene blir betalt innen da og da, så blir huset hans. Når folkene skal betale pengene tilbake så gjør han seg utilgjengelig, nekter å ta telefonen, og nekter å åpne døren, og vipps så er huset hans.
https://www.youtube.com/watch?v=BOn-K21N2JM
Hva er det du babler om angående de 450.000? Hvor er det du tror de pengene gikk hen?
Citera
2021-02-02, 07:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
stugan på biri är fortfarande på AEHs styvfar`s dødsbo, men jag är osäker på styvfarens ärvplikt til AEH...
vem som ägde EV8 under åren 1992 till 1998 och vem som faktiskt fick pengar för huset är intressant...
inte heller sett några länkar eller andra saker som tyder på att det finns många generationer som har bodd i EV8...
I dødsannonsen hans er det bare AEH og hennes familie som er nevnt. AEHs mor arvet av sin ektemann og AEH arvet uansett sin mor. Vi vet at Hagen-familien disponerte hytten på Biri, og gjør det den dag idag.
Ellers kunne sikkert ikke politiet gjort ransakelser der heller, så det nok ikke så mye å lure på når det gjelder den hytten lenger.

Det kan være at Ragnv@ld Rasmus$en adopterte AEH da han giftet seg med AEHs mor - eller at han er hennes biologiske far. Han står oppført med ett barn på Geni (men det er ikke helt til å stole på).
Citera
2021-02-02, 07:38
Avslutad
Citat:
Link på at TH har sagt at AE svidde av rundt en mill på gaver og ferie?
Nå vet jeg ikke den eksakte summen, og gidder ikke sjekke det akkurat nå, så jeg sier bare en million.
TH kan jo si hva som helst så lenge AE er død og ikke kan svare for seg.
TH sier jo i NRK-intervjuet at AE syntes at de hadde et godt ekteskap, men i notatbøkene skriver han at de hadde alvorlige ekteskapsproblemer fram til 2018.
Det er ingen voksne mennesker, med vettet i behold, som tror at et 49-års langt ekteskap går knirkefritt. Det har også TH forklart at det ikke har vært.
Dette med hvordan AEH anvendte arven sin, ifølge TH, fremkom samtidig som han uttrykte "at hun var ingen økonom". Jeg gidder ikke å lete etter kilde nå.
Du får ta deg et google-søk!
Citera
2021-02-02, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Når jeg ser på bildene av huset så ser det ut som det er 60 talls doble vinduer og delvis stående og liggende panel om hverandre så det ser ikke ut til at det har vært noen større oppgradering utvendig.
th har mao misligholdt sin del av avtaleforplktelsen. Ikke betalt for andelen i sv4. Tror jeg kjøper et slott, lar være å betale og peker nese til selger. Der ble du lurt. Ingen betaling ingen hus. Skjedde med mona h. Hun stolte på finansiering.
Citera
2021-02-02, 10:55
Medlem
Citat:
Tull og tøys, ser du på farens hus/barndomshjem i Hammerstadgt. 2, Gjøvik, så er det vanlig byggeskikk på Gjøvik, at huskledningen legges i forskjellig retninger.

Når man renoverer et hus beholder man selvsagt den stilen/arkitektur, som bygningen opprinnelig ble oppført i. På samme måte som det er gjort med omkringliggende hus i området.
Huset i Englandsveien 8, har tilhørt AEHs familie på morssiden i flere generasjoner, og slik det står idag, så ser man at huset har blitt godt ivaretatt.
AEHs oldefar Lars F@lkevik står oppført på adressen i 1942.

Jeg trodde etternavnet F@lkevik var AEHs stefar navn, men det er altså morens navn. Jeg er etterhvert blitt usikker på om AEH hadde en stefar, det kan forsåvidt være en trådsannhet, som mye annet.
AEHs mor ble gift 2 ganger. Det kan se ut som hun ble gift først med Jørgen V!ken (født 1921)
AEHs biologiske fars navn var Rasmus$en (født 1912), og var styrmann.
Det har blitt sagt at AEH hadde halvsøsken, men det kan jo også være en trådsannhet.

Om AEHs foreldre var skilt, så var det vel også en farsarv inni bildet. Faren døde i 1993.

Det er skjelden man beholder doble 60-talls vinduer når man renoverer.
Citera
2021-02-02, 11:16
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Tull og tøys, ser du på farens hus/barndomshjem i Hammerstadgt. 2, Gjøvik, så er det vanlig byggeskikk på Gjøvik, at huskledningen legges i forskjellig retninger.

Dummeste jeg har lest på lenge, å det viser også at OP har 0 kompetanse å forklare hva byggeskikk er.
Citera
2021-02-02, 11:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
I dødsannonsen hans er det bare AEH og hennes familie som er nevnt. AEHs mor arvet av sin ektemann og AEH arvet uansett sin mor. Vi vet at Hagen-familien disponerte hytten på Biri, og gjør det den dag idag.
Ellers kunne sikkert ikke politiet gjort ransakelser der heller, så det nok ikke så mye å lure på når det gjelder den hytten lenger.

Det kan være at Ragnv@ld Rasmus$en adopterte AEH da han giftet seg med AEHs mor - eller at han er hennes biologiske far. Han står oppført med ett barn på Geni (men det er ikke helt til å stole på).

Hehe, du har visst endel å lære ang. AEs slekt.
Citera
2021-02-02, 11:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hva er det du babler om angående de 450.000? Hvor er det du tror de pengene gikk hen?

I lomma på TH. Han fikk tjent seg noen kroner, og samtidig sikret seg at AE ikke hadde noe sted å trekke seg tilbake.
Citera
2021-02-02, 12:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er ingen voksne mennesker, med vettet i behold, som tror at et 49-års langt ekteskap går knirkefritt. Det har også TH forklart at det ikke har vært.
Dette med hvordan AEH anvendte arven sin, ifølge TH, fremkom samtidig som han uttrykte "at hun var ingen økonom". Jeg gidder ikke å lete etter kilde nå.
Du får ta deg et google-søk!

"Humper i veien", som han kalte det. Men det er forskjell på det og alvorlige ekteskapsproblemer, og at han frykter konsekvensene økonomisk og sosialt ved en skilsmisse. Han kan ikke lengre si da at AE syntes at de hadde et godt ekteskap.
Poenget er at han pynter på sannheten.
Han lyver om mye.
Han lyver om hevn og at han ikke har problemer med å gi bort noe.
I tillegg driver han skuespill der han later som at han gråter.
TH har vist seg gang på gang at ikke er til å stole på. Manipulator, det er det han er, noe som bekreftes av politiet. De kaller han villedende og kontrollerende. Prøver å ta over hele avhøret.
Den serbiske politimannen kalte han for "pjusk", noe som tyder på at også han mener at det bare er skuespill alt sammen.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-02 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in