Citat:
Ursprungligen postat av
Formann
Når jeg ser på bildene av huset så ser det ut som det er 60 talls doble vinduer og delvis stående og liggende panel om hverandre så det ser ikke ut til at det har vært noen større oppgradering utvendig.
Tull og tøys, ser du på farens hus/barndomshjem i Hammerstadgt. 2, Gjøvik, så er det vanlig byggeskikk på Gjøvik, at huskledningen legges i forskjellig retninger.
Når man renoverer et hus beholder man selvsagt den stilen/arkitektur, som bygningen opprinnelig ble oppført i. På samme måte som det er gjort med omkringliggende hus i området.
Huset i Englandsveien 8, har tilhørt AEHs familie på morssiden i flere generasjoner, og slik det står idag, så ser man at huset har blitt godt ivaretatt.
AEHs oldefar Lars F@lkevik står oppført på adressen i 1942.
Jeg trodde etternavnet F@lkevik var AEHs stefar navn, men det er altså morens navn. Jeg er etterhvert blitt usikker på om AEH hadde en stefar, det kan forsåvidt være en trådsannhet, som mye annet.
AEHs mor ble gift 2 ganger. Det kan se ut som hun ble gift først med Jørgen V!ken (født 1921)
AEHs biologiske fars navn var Rasmus$en (født 1912), og var styrmann.
Det har blitt sagt at AEH hadde halvsøsken, men det kan jo også være en trådsannhet.
Om AEHs foreldre var skilt, så var det vel også en farsarv inni bildet. Faren døde i 1993.