2021-02-02, 03:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Man kan nesten se bort fra at denne delen av ektepakten ble oppfylt hvis det ikke kan dokumenteres, ikke sikkert ar AE`s foreldre ønsket det heller.

nej det är möjligt att föräldrarna skulle ha det som det alltid hade varit, många som tänker som så när de blir gamla...
det hela med huset verkar väldigt konstigt för mig, just det och ta med huset till föräldrarna till en part i ett äktenskapsavtal innan båda föräldrarna är döda...
så är det att AEH kunde flytta dit om de skilde sig, är det verkligen sant och vem fick pengarna från försäljningen, huset såldes jo innan AEH dödades...
ingen av dessa saker ser det ut som någon kommer att svara på...
Citera
2021-02-02, 03:54
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Noen velger å overføre bolig til arvinger, men med en klausul om borett så lenge de lever. Det kan ha vært tilfellet her. Jeg vet ikke når AEHs foreldre døde, og hvis det fantes en slik avtale, termineres avtalen når den lengstlevende dør. Dette registreres i skifteretten, og jeg kjenner ikke til om det er en frist fra dødsfallet, og til det skjøtes over til arving. Hvis det ikke finnes regler for dette, og arvingen ikke har et behov for å overta, kan det ta tid før et eiendom skjøtes over til arving(er). Sier ikke at det er slik, vet ikke om det praktiseres slik jeg har beskrevet. Vi vet vel heller ikke om huset var bebodd de siste årene før foreldrene gikk bort. Mange eldre ender livene sine på et aldershjem/sykehjem, og hus kan blir stående ubebodd. Jeg vet ikke om huset ble restaurert, men det forelå sikkert en en plan ut fra behovet. Dette behovet ble deretter beskrevet i ektepakten. Hadde huset vært godt likeholdt av tidligere eiere, hadde det jo ikke vært nødvendig å restaurere.

det finns mycket som kan vara fallet...
det avtalet är tveksamt, när advokaten som gjorde det förnekar ha lagt avtalet är det et tveksamt avtal...
när man samtidigt ser att båda parter inte är likvärdiga er det en tveksamt avtal,
och detta är innan man har tittat på innehållet i avtalet...

Men att AEH bara kunde flytta in i ett nyrenoverat hus i Gjøvik när som helst från det att äktenskapsavtalet gjordes tills hon dödades är inte sant och kommer inte att vara sant ..
Citera
2021-02-02, 04:05
Medlem
AE`s mor sovnet inn 29 November 1997
https://www.geni.com/photo/view/6000000132441644879?album_type=photos_of_me&photo_ id=6000000132446338855
Senast redigerad av Formann 2021-02-02 kl. 04:09.
Citera
2021-02-02, 05:00
Avslutad
Citat:
Når jeg ser på bildene av huset så ser det ut som det er 60 talls doble vinduer og delvis stående og liggende panel om hverandre så det ser ikke ut til at det har vært noen større oppgradering utvendig.
Tull og tøys, ser du på farens hus/barndomshjem i Hammerstadgt. 2, Gjøvik, så er det vanlig byggeskikk på Gjøvik, at huskledningen legges i forskjellig retninger.

Når man renoverer et hus beholder man selvsagt den stilen/arkitektur, som bygningen opprinnelig ble oppført i. På samme måte som det er gjort med omkringliggende hus i området.
Huset i Englandsveien 8, har tilhørt AEHs familie på morssiden i flere generasjoner, og slik det står idag, så ser man at huset har blitt godt ivaretatt.
AEHs oldefar Lars F@lkevik står oppført på adressen i 1942.

Jeg trodde etternavnet F@lkevik var AEHs stefar navn, men det er altså morens navn. Jeg er etterhvert blitt usikker på om AEH hadde en stefar, det kan forsåvidt være en trådsannhet, som mye annet.
AEHs mor ble gift 2 ganger. Det kan se ut som hun ble gift først med Jørgen V!ken (født 1921)
AEHs biologiske fars navn var Rasmus$en (født 1912), og var styrmann.
Det har blitt sagt at AEH hadde halvsøsken, men det kan jo også være en trådsannhet.

Om AEHs foreldre var skilt, så var det vel også en farsarv inni bildet. Faren døde i 1993.
Senast redigerad av Havhest 2021-02-02 kl. 05:35.
Citera
2021-02-02, 05:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ved en evt skilsmisse, kunne hun ha overtatt et nyrenovert bolig på Gjøvik. Eller solgt huset på Gjøvik, og kjøpt leilighet et sted på fx Romerike. Da ville hun ha vært gjeldfri, eller i verste fall hatt en lav boliggjeld. Og nedbetalt bil. Hadde huset på Gjøvik en stor tomt, er det ikke utenkelig at det kunne skilles ut en boligtomt. Hvis det var tilfelle, ville dette vært en svært attraktiv og sentralt beliggende eiendom. Like ved Mjøsa, kort avstand til bl.a. sykehus og andre fasiliteter. AEH ble ikke stilt på bar bakke. Hvis noen mener det, skyldes dette uvitenhet, eller at de ønsker å svartmale situasjonen.
For øvrig ser det ut til at noen på et tidlig tidspunkt bestemte seg for at TH var skyldig. For å underbygge denne hypotesen, ser man utelukkende etter ting som peker mot TH. De vil ha seg frabedt at andre brukere kan ha andre innfalsvinkler. Interessant å se hvordan du parkerer andre brukere. Fortsett gjerne med det!

Kunne hun overtatt en nyrenovert bolig? Hvis det var hennes hus, hvor ble det da av pengene for salget av huset?
Jeg tror heller at det var en avtale der om at TH fikk størsteparten av pengene for salget av huset, siden han sto for vedlikeholdssummen, og mest sannsynlig de 175.000 som ble betalt til Tore Kvilaas for utskilling av 1/2 av huset i 1987. AE hadde aldri klart å hoste opp med 175.000 pluss 450.000.
Uten de 450.000, så hadde neppe huset hatt noen særlig verdi.
TH er smart. Han gjør sånn at det ser ut som noe helt annet på papiret enn hva det er i virkeligheten.

Samme som Pål Diskerud. På papiret ser det ut som at han hjelper folk, men i virkeligheten driver han kynisk ågervirksomhet, og trikser og mikser så folk mister huset sitt.
Han låner ut penger med pant i hust, og lager avtaler om at hvis ikke pengene blir betalt innen da og da, så blir huset hans. Når folkene skal betale pengene tilbake så gjør han seg utilgjengelig, nekter å ta telefonen, og nekter å åpne døren, og vipps så er huset hans.
https://www.youtube.com/watch?v=BOn-K21N2JM
Citera
2021-02-02, 05:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Takk, på et tidspunkt må man bare få satt skapet på plass, sånn at det ikke blir så rotete. Selv vi som blir tittelert som "TT", blir jo påvirket av alle trådsannhetene, som massivt blir repetert, f.eks. dette at AEH bare eide en verdiløs tomt ved siden av hytten ved Drugaveien/Biri. Ved videre undersøkelser, så fremkommer det altså at AEH også hadde fått hytten ved en eventuell skilsmisse.
Ingen må stole på at informasjonen som blir gitt i denne tråden nødvendigvis er riktig, selv om "mange" påstår det samme. Hver enkelt må undersøke og tenke selv, hvis man ønsker å sette seg inn i saken.
Det har vist seg at informasjonen i media ikke alltid stemmer, men jeg stoler mer på det som skrives der, enn ryktene som publiseres av anonyme brukere her i tråden, særlig siden det forfektes så bombastisk.
Det som påstås i media, vil i større grad bli ettergått forhåpentligvis.

Hytten i seg selv er registrert på AEs stefar, og ikke Hagen-paret. Det er ikke et rykte men fakta.
Citera
2021-02-02, 05:56
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hva var adressen til AE? s barndomshjem igjen?

Engelandsveien 8
Citera
2021-02-02, 06:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hvem står bak påstandene om fysisk og psykisk mishandling i S4?
Påstander om at AEH måtte betale strøm og husleie, og at hun måtte stå for snømåkinga? Det eneste som gjenstår, er vel at AEH måtte hente vann fra Langvannet, hver gang hun skulle vanne plenen. Disse ryktene er så mange og groteske, at de i sum blir lite troverdige. Jeg tror det i hovedsak står en bruker bak disse påstandene. Det har blitt jobbet intenst for at dette skulle bli en trådsannhet, og det ser ut til å ha lyktes. Spørsmålet blir da:
-er dette løgner for å sette TH i et dårlig lys? Er dette for å få oppmerksomhet? For hver gang et rykte spres, må det dette følges opp med et rykte som er enda verre.
- eller kan det stå en kilde bak dette, en som har et hevnmotiv? Hvis det er tilfelle, kan eks-svogeren ha stor glede av å ramme TH. Han kan være registrert bruker, men bruker trolig kun PM. Han bruker ikke lang tid på å finne en samarbeidspartner.
Han kan ha smurt veldig tjukt på, men dette blir tatt for god fisk. Den som evt har mottatt informasjonen, kan ha blitt manipulert, uten selv å skjønne det. Mottakeren kan ha høy status blant brukerne, og alt fremstår troverdig. Kilden kan ha stilt ett krav; dere får inside info, mot at dere gjør hva dere kan for at jeg forblir anonym. Dette kan i så fall forklare de merkelige reaksjonene, hver gang eks-svogeren nevnes. Spesielt en bruker hisser seg veldig opp, kan dette være hen som evt mottar info fra kilden? Hissigproppen har delt infoen videre til en engere krets. Disse har i så fall blitt lurt, og jeg skjønner deres rødglødende hat mot mot TH. Dette innlegget vil enten bli forsøkt oversett, eller bli møtt med sinne. Ingen liker å bli lurt. Og det sitter veldig langt inne å erkjenne det.

Hvorfor skal det være løgn alt som taler negativt om TH, men sannhet alt som taler negativt om Anne?
Du gjør alt du kan for å ugyldiggjøre alle ting som taler negativt om TH.
F.eks. hendelsen fra 1970. Der sier du at du har trålet alle aviser, men finner ikke saken, og dermed så kan ikke TH ha gjort noe galt 14 februar 1970.
Og hvorfor skulle eks-svogeren ha glede av å ramme TH?
Du skriver hele tiden om rødglødende hat mot TH, men du snakker aldri om det som ser ut som et rødglødende hat mot svogeren. At du er rasende på svogeren fordi han har ledet politiet på rett spor.
At han har gjort politiet oppmerksom på THs ukontrollerbare raseri, og ekteskapsproblemene.
Du vet hvem dette er, det vet jeg, men samtidig later du som at du ikke vet hva han heter for ikke å avsløre deg selv.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-02 kl. 06:22.
Citera
2021-02-02, 06:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hytten i seg selv er registrert på AEs stefar, og ikke Hagen-paret. Det er ikke et rykte men fakta.
Og AEH var eneste arving - jeg har allerede lenket til kilde - som bekrefter at hytten hadde tilfalt AEH ifm med en skilsmisse - så ikke prøv deg!
Citera
2021-02-02, 06:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kunne hun overtatt en nyrenovert bolig? Hvis det var hennes hus, hvor ble det da av pengene for salget av huset?
Jeg tror heller at det var en avtale der om at TH fikk størsteparten av pengene for salget av huset, siden han sto for vedlikeholdssummen, og mest sannsynlig de 175.000 som ble betalt til Tore Kvilaas for utskilling av 1/2 av huset i 1987. AE hadde aldri klart å hoste opp med 175.000 pluss 450.000.
Uten de 450.000, så hadde neppe huset hatt noen særlig verdi.
TH er smart. Han gjør sånn at det ser ut som noe helt annet på papiret enn hva det er i virkeligheten.

Samme som Pål Diskerud. På papiret ser det ut som at han hjelper folk, men i virkeligheten driver han kynisk ågervirksomhet, og trikser og mikser så folk mister huset sitt.
Han låner ut penger med pant i hust, og lager avtaler om at hvis ikke pengene blir betalt innen da og da, så blir huset hans. Når folkene skal betale pengene tilbake så gjør han seg utilgjengelig, nekter å ta telefonen, og nekter å åpne døren, og vipps så er huset hans.
https://www.youtube.com/watch?v=BOn-K21N2JM
Du må nok gi deg!

Anne-Elisabeth Hagen sin familiebolig på Gjøvik. I eiendomsregisteret stod hun oppført som eier av boligen frem til 1998.

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/s/12-95-3423972186
Citera
2021-02-02, 06:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Og AEH var eneste arving - jeg har allerede lenket til kilde - som bekrefter at hytten hadde tilfalt AEH ifm med en skilsmisse - så ikke prøv deg!

Du har linket til eiendomsdokumenter?
Citera
2021-02-02, 06:26
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du må nok gi deg!

Anne-Elisabeth Hagen sin familiebolig på Gjøvik. I eiendomsregisteret stod hun oppført som eier av boligen frem til 1998.

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/s/12-95-3423972186

Jeg snakker ikke om hvem som sto registrert som eier.
Jeg spør et enkelt spørsmål, hvor ble det av pengene for salget av Eng.-8?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in