2021-02-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är det nog få som påstår. Däremot verkar du påstå att 100% av alla domare som tagit del av Trumps "bevis" är ohederliga mutkolvar. Samt givetvis chefen för valmyndigheten, justitieministern, FBI/CIA. M fl.

Alternativt så är det bara Trump et al som ljuger.
Ja, det tror jag. De som ville ha bort Trump var alla de absolut mest förmögna människorna i både USA och Kina. Gates, Zuckerberg, Dorsey, Rothchilds, Soros, Murdock. Förstår du vilka pengar och vilken makt dessa människor har? Alla domare blev nog inte mutade. Vissa var nog bara rädda för att få sina karriärer förstörda.

Kommer du inte ihåg vad som skedde när två republikaner inte ville certify Michigan? Ena dagen ville de inte, och sedan ändrade de sig dagen efter. De berättade att de hade blivit hotade och trakasserade till max.
2021-02-02, 10:22
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Men kom igen nu. Jag har tidigare sett mängder av klipp på Youtube där många har undersökt valet och misstänkt valfusk. Men med tanke på att det var så mycket som tydde på valfusk bestämde sig Youtube för att förbjuda allt prat om valfusk. Därför går de inte att hitta längre. Det kallas för att "röja undan bevisen".

Nja. Klippen togs nog bort eftersom det tydligen finns tillräckligt många foliehattar som är faktaresistenta. Kombinerat med en uppviglande, narcissistisk president innebar det kaoz och ett direkt hot mot demokratin.

Men, visst. Jag stödjer inte på något sätt Youtubes/Facebooks/Twitters censur. Men det är en svår situation. Ungefär som när Alex Jones m fl hetsade om Hillarystyrda pedofilringar i pizzakällare, varpå en övertygad "hjälte" stormade in med gevär för att befria alla tillfångatagna barn.

Yttrandefrihet är komplicerade grejer när man har med idioter att göra.
2021-02-02, 10:32
Medlem
Citat:
Nja. Klippen togs nog bort eftersom det tydligen finns tillräckligt många foliehattar som är faktaresistenta. Kombinerat med en uppviglande, narcissistisk president innebar det kaoz och ett direkt hot mot demokratin.

Men, visst. Jag stödjer inte på något sätt Youtubes/Facebooks/Twitters censur. Men det är en svår situation. Ungefär som när Alex Jones m fl hetsade om Hillarystyrda pedofilringar i pizzakällare, varpå en övertygad "hjälte" stormade in med gevär för att befria alla tillfångatagna barn.

Yttrandefrihet är komplicerade grejer när man har med idioter att göra.
På ett sätt har du rätt. I yttrandefrihetens namn kan det leda till kaos, och vissa saker bör möjligtvis förbjudas. Men konservativa och Trump supportrar har blivit censurerade på sociala medier hur länge som helst. Dessutom var det inga vänstersupportrar som blev censurerade under alla upploppen.

När det handlar om att en väldigt stor del av folket tror att valet var riggat, tycker jag inte att det är läge för censur. Det måste diskuteras och utredas. Massmedias och sociala mediers tystnad och censur får bara ännu fler att misstänka valfusk.

Om alla vi som tror att valet var riggat bara är en massa galna foliehattar, ge oss då tillgång till all information och låt oss undersöka alla datorer som användes, så att vi själva kan se hur "fel" vi har.
2021-02-02, 10:33
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ja, det tror jag. De som ville ha bort Trump var alla de absolut mest förmögna människorna i både USA och Kina. Gates, Zuckerberg, Dorsey, Rothchilds, Soros, Murdock. Förstår du vilka pengar och vilken makt dessa människor har? Alla domare blev nog inte mutade. Vissa var nog bara rädda för att få sina karriärer förstörda.

Kommer du inte ihåg vad som skedde när två republikaner inte ville certify Michigan? Ena dagen ville de inte, och sedan ändrade de sig dagen efter. De berättade att de hade blivit hotade och trakasserade till max.

Ja, jag förstår att du tror det. Och då lär du knappast kunna övertygas någonsin om att Trump förlorade mot Sleepy Joe utan hjälp av organiserat valfusk. Alla som utreder, prövar, motbevisar ingår ju i Konspirationen.

Ändå fascinerande att Konspirationen lyckas styra och kontrollera hela världen, men inte på ett mer subtilt sätt än att en svensk snubbe som du kan genomskåda det easy-peasy. Medan det inte kräver mycket mer än en daglig dos MSM för att förvandla resten av oss till viljelösa, lättstyrda får som inte fattar någonting.
2021-02-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ja, och alla domare är 100% hederliga och tar aldrig emot mutor.
Vilka domare specifikt anklagar du för att tagit emot mutor och vad menar du att du har för belägg att styrka det med? Det är en grov anklagelse som jag antar att man inte bara kastar ur sig utan att ha på fötterna.
2021-02-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ja, jag förstår att du tror det. Och då lär du knappast kunna övertygas någonsin om att Trump förlorade mot Sleepy Joe utan hjälp av organiserat valfusk. Alla som utreder, prövar, motbevisar ingår ju i Konspirationen.

Ändå fascinerande att Konspirationen lyckas styra och kontrollera hela världen, men inte på ett mer subtilt sätt än att en svensk snubbe som du kan genomskåda det easy-peasy. Medan det inte kräver mycket mer än en daglig dos MSM för att förvandla resten av oss till viljelösa, lättstyrda får som inte fattar någonting.
Jag har inte sagt att de kontrollerar världen. Västvärlden möjligtvis. Jag har dessutom inte genomskådat det på egen hand. Om inte internet hade funnits hade jag nog aldrig fattat det. Det är genom internet som människor över hela västvärlden utbyter information och pusslar ihop bitarna.

Innan internet och den populistiska rörelsen kom igång, lyckades globalisterna styra på ett väldigt subtilt sätt. Men tack vare internet har människor fått tillgång till betydligt mer information, och massmedia har kunnat avslöjas för att vara propaganda.
2021-02-02, 10:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
På ett sätt har du rätt. I yttrandefrihetens namn kan det leda till kaos, och vissa saker bör möjligtvis förbjudas. Men konservativa och Trump supportrar har blivit censurerade på sociala medier hur länge som helst. Dessutom var det inga vänstersupportrar som blev censurerade under alla upploppen.

När det handlar om att en väldigt stor del av folket tror att valet var riggat, tycker jag inte att det är läge för censur. Det måste diskuteras och utredas. Massmedias och sociala mediers tystnad och censur får bara ännu fler att misstänka valfusk.

Om alla vi som tror att valet var riggat bara är en massa galna foliehattar, ge oss då tillgång till all information och låt oss undersöka alla datorer som användes, så att vi själva kan se hur "fel" vi har.

Hm. Har exempelvis Trump blivit "censurerad på sociala medier hur länge som helst"? Han har ju ägnat de senaste 5 åren åt att konstant twittra trams, lögner och rena påhopp. Det krävdes en stormning av Kapitoleum innan Twitter "pulled the plug".

Vet inte om "tillgång till allt information" är rätt väg att tillfredsställa er foliehattar. Ni tramsar/vinklar ju bara till det. Information om en ej borttagen postlåda blir exempelvis bevis på att man vägrat räkna 100000-tals republikanska röster. En video på någon som slänger ett papper blir "kolla vad dom gör med alla Trump-röster!!1", osv.

Du kommer ju aldrig att låta dig övertygas. I din världsbild är Trump en hjälte som slåss mot Konspirationen. I takt med nederlag och motgångar sväller den, och nu verkar den omfatta media, rättsväsende, politiken, finanssektorn, underhållningsindustrin...ja, i princip allt.

Kanske börjar bli läge för dig att fundera på vilka som inte ingår i den där Konspirationen och bestämma dig för att lita på dom om dom säger att du har fel. Ryggmärgsreflexen hos er foliehattar verkar dock vara att direkt slå fast att dom lämnat Den Goda Sidan och omfamnats av Konspirationen...
2021-02-02, 10:53
Bannlyst
Citat:
Nja. Klippen togs nog bort eftersom det tydligen finns tillräckligt många foliehattar som är faktaresistenta. Kombinerat med en uppviglande, narcissistisk president innebar det kaoz och ett direkt hot mot demokratin..

Det är belagt av oss själva att presidenten inte uppviglat någonting.

Det förutsatte att Youtube inte censurerade det också.

Medlöparna till Trumps fiender tolkar dock vad som helst till "uppvigling". Makten framför allt. Skitsamma hur man når den.

Det är Google och inte vanligt folk som hotar demokratin. Demokraterna i USA sedan har bluvit vänsterextremister till stor del och inga liberaler. Du själv sympatiserar säkert med BLM och Antifa. Så du ska inte påskina att du är det minsta demokratiskt lagd.
2021-02-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vilka domare specifikt anklagar du för att tagit emot mutor och vad menar du att du har för belägg att styrka det med? Det är en grov anklagelse som jag antar att man inte bara kastar ur sig utan att ha på fötterna.
Nej jag har inga bevis för det. Anser du att Hitler kände till förintelsen? I så fall, vad har du för belägg för det? Anser du att Scientologkyrkan är en sekt? I så fall, vad har du för belägg för det? Anser du att de flesta heroinister är tjuvar? I så fall, vad har du för belägg för det?

Jag tror att många domare i USA tar emot mutor, och speciellt efter senaste valet. Det är väldigt svårt att bevisa sånt här, och jag skulle givetvis aldrig anklaga någon för det utan bevis. Men detta är ett forum, och jag har inte nämnt några namn.

I 5 år har jag lyssnat på folk som säger att Trump är en rasist, nazist, våldtäktsman, kvinnohatare, korrupt, landsförrädare, homofob, islamofob osv. Utan några bevis eller belägg. Men när jag nämner att det finns korrupta domare i USA, något som vänstern för övrigt är eniga om så fort en svart man är åtalad, då jävlar i det ska bevis och belägg fram.
2021-02-02, 10:55
Medlem
Citat:

K
Du missar ju att flera av dessa är direkt tillsatts av Trump. William Barr t ex, som varit urlojal tills han fick "bevisen" presenterade för sig och tydligt meddelade att de inte höll närmare kontroll. Det kostade honom rollen som justitieminister, men du menar att han fått en rejäl muta istället? Hur ska han ens ta emot mutan utan att det märks tänker du?
2021-02-02, 10:57
Medlem
Citat:
Hm. Har exempelvis Trump blivit "censurerad på sociala medier hur länge som helst"? Han har ju ägnat de senaste 5 åren åt att konstant twittra trams, lögner och rena påhopp. Det krävdes en stormning av Kapitoleum innan Twitter "pulled the plug".

Vet inte om "tillgång till allt information" är rätt väg att tillfredsställa er foliehattar. Ni tramsar/vinklar ju bara till det. Information om en ej borttagen postlåda blir exempelvis bevis på att man vägrat räkna 100000-tals republikanska röster. En video på någon som slänger ett papper blir "kolla vad dom gör med alla Trump-röster!!1", osv.

Du kommer ju aldrig att låta dig övertygas. I din världsbild är Trump en hjälte som slåss mot Konspirationen. I takt med nederlag och motgångar sväller den, och nu verkar den omfatta media, rättsväsende, politiken, finanssektorn, underhållningsindustrin...ja, i princip allt.

Kanske börjar bli läge för dig att fundera på vilka som inte ingår i den där Konspirationen och bestämma dig för att lita på dom om dom säger att du har fel. Ryggmärgsreflexen hos er foliehattar verkar dock vara att direkt slå fast att dom lämnat Den Goda Sidan och omfamnats av Konspirationen...
Jag har inte skrivit att Trump har blivit censurerad hur länge som helst. Jag skrev konservativa och Trump supportrar. Trump blev väl censurerad i ungefär en månad innan han avgick, och blev tom bannad utan någon anledning.

Ja, för mig är Trump en hjälte som kämpar mot globalisterna.
2021-02-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du missar ju att flera av dessa är direkt tillsatts av Trump. William Barr t ex, som varit urlojal tills han fick "bevisen" presenterade för sig och tydligt meddelade att de inte höll närmare kontroll. Det kostade honom rollen som justitieminister, men du menar att han fått en rejäl muta istället? Hur ska han ens ta emot mutan utan att det märks tänker du?
Ingen aning, och bara för att bevis inte håller i en domstol betyder inte det att inget valfusk har ägt rum. Det finns massor med människor som kommer undan med brott för att bevisen inte håller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in