2021-02-01, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Spiller det noen rolle da? Ektepakten var ugyldig uansett.
Løgn og villeding fra din side!

Vi får aldri vite om ektepakten ville blitt tilsidesatt, eller ansett urimelig. Advokatbyråene strides om dette.

Jeg er enig med dem som mener at den til en viss grad var urimelig, og at TH ville blitt tvunget til å betale AEH et beløp på ca et titalls millioner. Men jeg tror ektepakten ville blitt kjent gyldig.

Med forbehold at det kan være ting som ikke er opplyst, og sånn sett kan ektepakten like godt blitt ansett 100% gyldig, eller omvendt.
Citera
2021-02-01, 21:53
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Vi får aldri vite om ektepakten ville blitt tilsidesatt, eller ansett urimelig. Advokatbyråene strides om dette.

Jeg er enig med dem som mener at den til en viss grad var urimelig, og at TH ville blitt tvunget til å betale AEH et beløp på ca et titalls millioner. Men jeg tror ektepakten ville blitt kjent gyldig.

Med forbehold at det kan være ting som ikke er opplyst, og sånn sett kan ektepakten like godt blitt ansett 100% gyldig, eller omvendt.

Når BB sier at han ikke kan ha laget en slik kontrakt, så skjønner du vel at den ville blitt satt til side i en rettsak?
Citera
2021-02-01, 21:56
Medlem
Citat:

Siden det kommer fra deg så tar jeg det som et kompliment
Citera
2021-02-01, 22:02
Medlem
Citat:
Spiller det noen rolle da? Ektepakten var ugyldig uansett.

AE burde ha hatt mulighet til å flytte inn hos moren etter at moren ble enke.

Hvorfor denne renoveringen og oppussingen av boligen i Gjøvik? Var den absolutt nødvendig?

Eller ble det for dyrt for AE å overta boligen etter oppussing.

Var oppussingen korrekt priset og gjennomført.

Uff, jeg får litt vondt av å tenke på hvordan AE måtte ha hatt det. Fullstendig overlatt til en gal og ond mann.
Citera
2021-02-01, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Når BB sier at han ikke kan ha laget en slik kontrakt, så skjønner du vel at den ville blitt satt til side i en rettsak?
Absolutt ikke, rettsvesenet er heldigvis ikke like overfladisk som deg.
Citera
2021-02-01, 22:11
Avslutad
Citat:
Ok, hvor ser man den avtalen på den ugyldige ektepakten?
Jeg har sitert og lenket til kilder. Istedet for å holde på med denne ping-pong-diskusjonen din, så kan du bruke energien på å undersøke det selv.
Citera
2021-02-01, 22:12
Medlem
Citat:
Absolutt ikke, rettsvesenet er heldigvis ikke like overfladisk som deg.

Hehe, så det TH skrev i dagboka var tatt ut av løse lufta da?
Citera
2021-02-01, 22:14
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Enig, den var ironisk ment. Jeg synes det er uinteressant hvilken gjenstand dette er. Eller mener Formann at gjenstandenen kan kobles til forsvinngen?
For øvrig morsomt at nettopp du reagerer. Var det ikke du som i helga kalte en annen bruker noe ala "stakkarsllige idiot"? Kommentaren ser ut til å være slettet.
Hvis jeg husker feil, beklager jeg.

Hvis du påstår at jeg har brukt slike ord, bør du enten dokumentere eller beklage.

Hva blir det til?

Falske anklager er ikke min favoritt, og jeg vil helst slippe å rapportere deg.
Senast redigerad av Farkosten 2021-02-01 kl. 23:11. Anledning: Manglende svar
Citera
2021-02-01, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
enligt någon i tråden för ett tag sedan var det TH som renoverade hemmet till AEHs mor och det såldes, det såldes förmodligen efter november 1997...
det enda hon hade som særeie i äktenskapsavtalet var tomten bredvid stugan på Biri...
Du glemmer at ekteparet fremdeles var gift på tidspunktet AEH forsvant, ifølge kilder jeg allerede har lenket til, ville AEH fått hytten også ifm en skilsmisse (ref ektepakten).
Citera
2021-02-01, 22:42
Medlem
Citat:
Jeg har allerede skrevet det jeg kan si, utifra opplysningene i ektepakten.

Det som er viktig å påpeke i den sammenheng, er at AEH allerede hadde særeie på en nyrenovert eiendom på Gjøvik, som hun hadde arvet av sine foreldre (dvs mor og stefar), på det tidspunktet ektepakten ble inngått.

Sånn sett kan man ikke si at AEH var økonomisk avhengig av TH, og kunne derfor valgt å skille seg fra TH, hvis det var det hun ønsket i 1993.

Ved en evt skilsmisse, kunne hun ha overtatt et nyrenovert bolig på Gjøvik. Eller solgt huset på Gjøvik, og kjøpt leilighet et sted på fx Romerike. Da ville hun ha vært gjeldfri, eller i verste fall hatt en lav boliggjeld. Og nedbetalt bil. Hadde huset på Gjøvik en stor tomt, er det ikke utenkelig at det kunne skilles ut en boligtomt. Hvis det var tilfelle, ville dette vært en svært attraktiv og sentralt beliggende eiendom. Like ved Mjøsa, kort avstand til bl.a. sykehus og andre fasiliteter. AEH ble ikke stilt på bar bakke. Hvis noen mener det, skyldes dette uvitenhet, eller at de ønsker å svartmale situasjonen.
For øvrig ser det ut til at noen på et tidlig tidspunkt bestemte seg for at TH var skyldig. For å underbygge denne hypotesen, ser man utelukkende etter ting som peker mot TH. De vil ha seg frabedt at andre brukere kan ha andre innfalsvinkler. Interessant å se hvordan du parkerer andre brukere. Fortsett gjerne med det!
Citera
2021-02-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ved en evt skilsmisse, kunne hun ha overtatt et nyrenovert bolig på Gjøvik. Eller solgt huset på Gjøvik, og kjøpt leilighet et sted på fx Romerike. Da ville hun ha vært gjeldfri, eller i verste fall hatt en lav boliggjeld. Og nedbetalt bil. Hadde huset på Gjøvik en stor tomt, er det ikke utenkelig at det kunne skilles ut en boligtomt. Hvis det var tilfelle, ville dette vært en svært attraktiv og sentralt beliggende eiendom. Like ved Mjøsa, kort avstand til bl.a. sykehus og andre fasiliteter. AEH ble ikke stilt på bar bakke. Hvis noen mener det, skyldes dette uvitenhet, eller at de ønsker å svartmale situasjonen.
For øvrig ser det ut til at noen på et tidlig tidspunkt bestemte seg for at TH var skyldig. For å underbygge denne hypotesen, ser man utelukkende etter ting som peker mot TH. De vil ha seg frabedt at andre brukere kan ha andre innfalsvinkler. Interessant å se hvordan du parkerer andre brukere. Fortsett gjerne med det!

Hva har dette med saken å gjøre i det hele tatt? Skal TT bestemme når AE evt vil skille seg også nå da?
Citera
2021-02-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Hvis du påstår at jeg har brukt slike ord, bør du enten dokumentere eller beklage.

Jeg har ikke påstått noe som helst. Jeg spurte om det var deg, og tilføyde; "Hvis jeg husker feil, beklager jeg".
Rappporter mitt innlegg til moderator. Hvis du gjør det, ber jeg moderator bekrefte om de slettet et innlegg fra deg. Videre om det var du som kalte en annen bruker (stakkarslige) idiot. Dette skjedde natt til lørdag, jeg tror det var en stund etter innlegg #60981 , da du svarte Skaanseth;
"Hurra! Du har latt deg påvirke av en trådfyllingskommentator uten mål og mening. JUSUS!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in