2021-01-31, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qliron
Jag menade hon som Kiya123 pratar om i Ahmeto El-zein FUP som han sov hos. Hon som nu har en dotter och låter kriminella sova i hennes lägenhet, minns inte vad hon heter. Inte Isabel hon har inget med el-Zein att göra .

Hanna från Rosengård? Måste vara hon du tänker på
Citera
2021-01-31, 10:17
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
Flashback är ett diskussionsforum och inte en faktabank om olika brott du ska använda för research. De diskussioner som förs är heller inte menade att underhålla dig. De namn som nämns har direkta eller indirekta kopplingar till folk i sfären kring Karolin-mordet, vilket blir ännu tydligare i kommande åtal. Är det så jobbigt att folk spekulerar & diskuterar så är en uppmaning att du blundar ifall det blir för känsligt emellanåt. Avslutningsvis - välkommen till INTERNET och FLASHBACK

Jag förstår att för dem som inte skrivit ett enda inlägg i denna tråd förrän nyligen blir kåt i brallan av att upprepa, ställa samma frågor och komma med irrelevanta saker och åsikter.

Men för dem som har lagt ner massa tid, läst och kommit med info och teorier sedan 2019 är det extremt tröttsamt att sitta och läsa 2 sidor huruvida vissa brudar i Malmö är nattfjärilar eller ej. Som nu ovan, vem fan är Hanna? Det är också tröttsamt att i detta utredningsläge sitta och diskutera huruvida vissa tjejer får skylla sig själva pga involvering m krim killar när den diskussionen redan pågått livligt innan.

Det enda jag har uppmanat är att ta specifika detaljer i respektive tråd, inte att sluta diskutera eller att ignorera en koppling mellan folk och brott mm.
Senast redigerad av Xfiles 2021-01-31 kl. 10:26.
Citera
2021-01-31, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veleso666
Hanna från Rosengård? Måste vara hon du tänker på
Nej inte Hanna, vill inte skriva namnet men lägenheten är i Limhamn. Hon som Jacob Atta hade hemligt barn med och som Ahmeto El Zein sov hos
Citera
2021-01-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Nej inte Hanna, vill inte skriva namnet men lägenheten är i Limhamn. Hon som Jacob Atta hade hemligt barn med och som Ahmeto El Zein sov hos

Uppfattat. Hon har ju egentligen inget med detta att göra alls, så jag släpper det nu.
Citera
2021-01-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qliron
Jag menade hon som Kiya123 pratar om i Ahmeto El-zein FUP som han sov hos. Hon som nu har en dotter och låter kriminella sova i hennes lägenhet, minns inte vad hon heter. Inte Isabel hon har inget med el-Zein att göra .

Ok. Sorry. Blandade ihop det då. Känner igen din beskrivning så jag hade fel i mitt exempel.
Citera
2021-02-01, 07:40
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
-Anis Fouad Hemissi, 23 (13.07.97), a Swedish national, was previously charged with Flamur’s murder. He was extradited back to the UK from Denmark in June.

- Clifford Rollox, 30 (11.09.90) of Percival Street, Islington, was charged on Thursday, 29 October, with perverting the course of public justice.

- Estevan Munizaga, 34, is to be flown from Sweden to Heathrow Airport in connection with the murder, the Old Bailey heard.

- Tobias Fredrik Andersson, 31 (18.07.89), a Swedish national, was extradited from Sweden on Wednesday, 4 November. He was charged with murder.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8929735/Third-man-accused-murdering-Flamur-Alex-Beqiri-extradited-UK-Sweden.html

Tack!
Citera
2021-02-01, 12:49
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Jag förstår att för dem som inte skrivit ett enda inlägg i denna tråd förrän nyligen blir kåt i brallan av att upprepa, ställa samma frågor och komma med irrelevanta saker och åsikter.

Men för dem som har lagt ner massa tid, läst och kommit med info och teorier sedan 2019 är det extremt tröttsamt att sitta och läsa 2 sidor huruvida vissa brudar i Malmö är nattfjärilar eller ej. Som nu ovan, vem fan är Hanna? Det är också tröttsamt att i detta utredningsläge sitta och diskutera huruvida vissa tjejer får skylla sig själva pga involvering m krim killar när den diskussionen redan pågått livligt innan.

Det enda jag har uppmanat är att ta specifika detaljer i respektive tråd, inte att sluta diskutera eller att ignorera en koppling mellan folk och brott mm.

Håller helt med dig. Men, hur får man till en sammanfattning i första inlägget, brukar moderatorerna själv göra sådana eller funkar det? För, i detta fall fattar jag att många inte pallar att läsa HELA tråden så en del frågor kanske kunde undvikas med en sammanfattning. Jag kan själv bidra till att skriva ihop en sådan om det behövs.
Citera
2021-02-01, 12:50
Moderator
Mappings avatar
Citat:
-Anis Fouad Hemissi, 23 (13.07.97), a Swedish national, was previously charged with Flamur’s murder. He was extradited back to the UK from Denmark in June.

- Clifford Rollox, 30 (11.09.90) of Percival Street, Islington, was charged on Thursday, 29 October, with perverting the course of public justice.

- Estevan Munizaga, 34, is to be flown from Sweden to Heathrow Airport in connection with the murder, the Old Bailey heard.

- Tobias Fredrik Andersson, 31 (18.07.89), a Swedish national, was extradited from Sweden on Wednesday, 4 November. He was charged with murder.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8929735/Third-man-accused-murdering-Flamur-Alex-Beqiri-extradited-UK-Sweden.html

Den här killen verkar också ha skickats iväg till rättsväsendet i UK:
Bawer Diyaz Karaer, 22 (17.10.1998) a Swedish national was extradited from Sweden to the UK, and on Thursday, 28 January, he was charged with murder. He will will appear in custody at Westminster Magistrates’ Court on Friday, 29 January."
Citera
2021-02-01, 13:46
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Håller helt med dig. Men, hur får man till en sammanfattning i första inlägget, brukar moderatorerna själv göra sådana eller funkar det? För, i detta fall fattar jag att många inte pallar att läsa HELA tråden så en del frågor kanske kunde undvikas med en sammanfattning. Jag kan själv bidra till att skriva ihop en sådan om det behövs.
Man kan t.ex. skriva ihop en sammanfattning sen anmäla inlägget med anledning 0.00 och skriva att det är just en sammanfattning.
Citera
2021-02-01, 15:12
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Man kan t.ex. skriva ihop en sammanfattning sen anmäla inlägget med anledning 0.00 och skriva att det är just en sammanfattning.

Tack för tipset, ska se om jag kan få ihop något senare ikväll.
Citera
2021-02-01, 15:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Den här killen verkar också ha skickats iväg till rättsväsendet i UK:
Bawer Diyaz Karaer, 22 (17.10.1998) a Swedish national was extradited from Sweden to the UK, and on Thursday, 28 January, he was charged with murder. He will will appear in custody at Westminster Magistrates’ Court on Friday, 29 January."

4 från/med anknytning till Sverige, alltså:

Anis Fouad Hemissi, 23 (19970713-2552), a Swedish nationall
https://www.ratsit.se/19970713-Anis_Fouad_Hemissi_Arlov/ZFoIYnZ_t41kR127A4RaBInFTu7Spxw8UclBKYEpUgY

Bawer Diyaz Karaer, 22 (19981007-2315) a Swedish national
https://www.ratsit.se/19981007-Bawer_Diyaz_Karaer_Spanga/Ye9mf_BfWfuTPQi0mUuwtyITrKZlzDfFCznLOSPpJ8c

Estevan Munizaga, 34, (19861021-2790) is to be flown from Sweden
https://www.ratsit.se/19861021-Estevan_Alexis_Pino_Munizaga_Vaxjo/-CJYqt_wfJwmid6nGY4moeIV_qj5BwYOWzV1hccada0

Tobias Fredrik Andersson, 31 (19890718-0932), a Swedish national,
https://www.ratsit.se/19890718-Tobias_Fredrik_Hugo_Andersson_Trangsund/rlt_MCEknWbvgR5K2P-AHT1KMPS3qhbLNWIpvdbpMDc
Senast redigerad av T34Panzer 2021-02-01 kl. 16:02.
Citera
2021-02-01, 16:02
Moderator
Mappings avatar
Citat:
4 från/ med anknytning till Sverige, alltså:

Anis Fouad Hemissi, 23 (13.07.97), a Swedish nationall
https://www.ratsit.se/19970713-Anis_Fouad_Hemissi_Arlov/ZFoIYnZ_t41kR127A4RaBInFTu7Spxw8UclBKYEpUgY

Bawer Diyaz Karaer, 22 (17.10.1998) a Swedish national

Estevan Munizaga, 34, is to be flown from Sweden

Tobias Fredrik Andersson, 31 (18.07.89), a Swedish national,

Precis, jag tycker det har varit väldigt tunt med info om dessa herrar? Anis är den ende jag själv känner till sedan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in