Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Frågor.
JG fick väl veta fr SD kl 14.52 om försvinnandet?
Är detta fel uppgifter?
En L*nnart, minns inte vart jag läste just nu.
"En konstig sak, Lena försvann på natten. Redan på morgonen vid ca I0:00 skickade Jerry Gray ett meddelande till oss och undrade om vi visste var Lena var. Det var i princip bara en fråga om vart hon var. De blev förvånande och reagerade starkt på det då de aldrig haft den typen av kontakt med J. som de bara hälsat på honom vid event. De tyckte det var så konstigt att det nästan omedelbart ringde Lenas telefon. L och K trodde att Lena skulle till Norge och det blev därav förvirrade."
........
Som alltid när det framkommer uppgifter som kan rikta misstankarna lite åt det konspiratoriska hållet, blir den första tanken; hm vänta nu...
Jag tänker förstås på Avels fynd som han la ut som Avels myst.
Då minns jag ett samtal mellan H*anna och J'erry, tror att det var i samband med att SD blev häktad 2019?
Då nämner J*erry att han pratat med en poliskompis, som råkade försäga sig om uppgifter.
Det ligger verkligen inte för mig att vara konspiratorisk. Ofta försöker jag se alla möjligheter för att förklara det som kommer fram.
Då börjar jag ändå alltså (trots att det bråkar där bak i huvudet) att tänka, vad kan L*ennart fru ha för uppgifter om när de fick veta? Har L*ennrat visat upp screenshots på tidpunkten? Har polisen missat?
Var finns det samtal som L*ennart säger att han har ringt till Lena när J*erry kontaktat honom?
När jag skummar KJs förhör, kan jag inte se att hon får frågan om hur hon fick veta om försvinnandet. Inte heller er jag något samtal på morgonen 15 maj, men kanske detta inte finns med i tidslinjen?
A 150/439
"
L*ennart ringde till Lenas telefon och kom till det märkliga röstmeddelande och han lämnat ett
meddelande. Det är Lenas röst men det är inte riktigt Lenas sätt att uttrycka sig på"
Inte heller hittar jag något samtal från hans fru, KJ.
Jag tänker sedan att Örebro är litet, geocachingvärlden stor där. Kan någon av de poliser som känner Lena och J*erry ha fått vetskap om förvinnandet och läckt till J*erry?
Men med tanker på hur nervig J*erry är, och hur uppriktigt orolig han blir när SD berättar om försvinnandet till J*erry, och all aktivitet och alla samtal som följer, har jag svårt att tro att J*erry inte skulle sätta igång direkt där på morgonen.
Inte verkar heller polisen lägga märke till tidpunkten kl 10:00 på morgonen.
Men många missar har det skett, och många förhör.
Nu har jag inte kollat minutiöst, så jag kan ha missat något. Bra om någon dubbelkollar.
Då blir förstås min första tanke ändå, att kan L ha tagit fel på tidpunkt eller t om dag? Det här paret känns som gedigna personer. Kanske de får frågan i rätten? Men så hittar jag inte deras namn på vittneslistan...