2021-01-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Och om man rotar sig långt ner i träsket för att hitta vad de faktiskt säger så är firman mycket riktigt certifierad, men att det under en period bara låg ett gammalt certifikat uppe på EAC pga covid. De hade dock uppfyllt sin del i att uppdatera certifikatet så EAC la upp ett memo om att deras review såklart gått igenom och passade på att påminna om att de (Pro v&v) behållit sin certifiering under reviewprocessen, allt enligt protokollet "Laboratories that timely file the renewal application package shall retain their accreditation while the review and processing of their application is pending. VSTLs in good standing shall also retain their accreditation should circumstances leave the EAC without a quorum to
conduct the vote required under Section 3.5.5."

Varför skriver du inte ut detta scrollock, är du medvetet otydlig eller läser du inte dina egna källor? Det finns absolut noll i det här, och du kallar det "stor skandal".
Då kanske man inte skulle ha varit så otydligt och intransparent.
2021-01-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Då kanske man inte skulle ha varit så otydligt och intransparent.
Ja, jätteotydligt av gayewaypundit, jag tror det är med flit för de vill uppenbarligen göra ett hönshus utan fjäder. Fick klicka igenom tre eller fyra artiklar för att förstå vad anklagelsen ens var. Men även av dig scrollock, du la ju upp artikeln här och slog på stora trumman, igen. Varför kontrollerar du inte vad det handlar om innan du lägger upp?
2021-01-31, 16:40
Medlem
Citat:
Certifierade enligt vem menar du? Dominion själva? Klart som fan att de bara certifierar folk som ger dem frisedel!

Att man ljuger i syfte att vilseleda allmänheten om att man har behörighet är dock synnerligen allvarligt oavsett.
Jag tolkar din källa som att de certifierats av EAC. Jag är osäker dock, det är ju din anklagelse så du får gärna kolla upp vad du själv menar när du pratar om certifiering i ena fallet som dålig och i andra fallet som bra. Eller vad exakt menar du är den onda kopplingen mellan Dominion och de här andra revisiinsfirmorna?
2021-01-31, 16:44
Medlem
Citat:
Jag tolkar din källa som att de certifierats av EAC. Jag är osäker dock, det är ju din anklagelse så du får gärna kolla upp vad du själv menar när du pratar om certifiering i ena fallet som dålig och i andra fallet som bra. Eller vad exakt menar du är den onda kopplingen mellan Dominion och de här andra revisiinsfirmorna?
Att det finns intressekonflikter mellan de granskare som är utsedda att genomföra auditen och Dominion.
2021-01-31, 16:45
Medlem
Citat:
Ja, jätteotydligt av gayewaypundit, jag tror det är med flit för de vill uppenbarligen göra ett hönshus utan fjäder. Fick klicka igenom tre eller fyra artiklar för att förstå vad anklagelsen ens var. Men även av dig scrollock, du la ju upp artikeln här och slog på stora trumman, igen. Varför kontrollerar du inte vad det handlar om innan du lägger upp?
Varför försöker du medvetet missförstå? Du vet att det är ett argumentationsfel va?
2021-01-31, 17:34
Medlem
Citat:
Varför försöker du medvetet missförstå? Du vet att det är ett argumentationsfel va?

Precis, jag håller helt med - att medvetet missförstå är ohederligt! Därför jag störde mig så otroligt mycket på gatewaypundit - de inte bara missförstod med flit utan de vilseledde både dig och mig genom att skriva sina (plural!!) artiklar så luddigt att båda vi inledningsvis tolkade det som att den här firman inte var certifierad, trots att uttalandet från EAC var supertydlig på den punkten. Eller tycker du memot var otydligt?

För tydlighetens skull: Artikeln du länkade till är skriven två dagar efter memot och hänvisar till det, så de har sett det.
Senast redigerad av aloc 2021-01-31 kl. 17:45.
2021-01-31, 17:35
Medlem
Citat:
Att det finns intressekonflikter mellan de granskare som är utsedda att genomföra auditen och Dominion.
På vilket sätt? Var ligger intressekonflikten?
2021-01-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Givetvis inte. Jag menade bara att förutom de tre domarna i den högsta domstolen, var de flesta domare emot Trump, dvs lojala mot demokraterna. De valde att fuska i Detroit, Philadelphia, Pittsburgh och Atlanta. Dessa städer är under total kontroll av demokraterna, framförallt i de tre första. Dessa städer är dessutom kända för valfusk. Det finns flera tidigare fall där personer har åkt fast för valfusk där.

Trump vann Michigan, Wisconsin, Pennsylvania och Georgia 2016. Tycker du inte att det är konstigt att han gjorde lika bra ifrån sig eller till och med bättre i alla stater som han vann 2016, förutom just dessa 4? Det sägs dessutom att Zuckerberg delade ut 400 miljoner dollar till olika personer i dessa 4 stater, vilket gör det ännu mer misstänksamt. Dessutom ledde Trump stort i dessa stater på valdagen, framförallt i Pennsylvania. Jag har hört flera personer som har följt många amerikanska val säga att aldrig någonsin har någon haft en så stor ledning som Trump hade i PA, och ändå förlora. Han ledde med 800 000 röster när 65% var räknade. Det är en massiv ledning, och inte en enda journalist gav honom staten. Däremot gav dem Biden Arizona trots att han bara hade en liten ledning.

För att olika delstater räknar olika röster vid olika tillfälle. Har för mig att både Texas och Florida var blå i början. Och det är inte journalister som ”ger” delstater. Utan statistiker (riktiga) som räknar att de kvarvarande rösterna kommer inte kunna vara möjliga att ändra resultat. Och att leda med visst antal röster vid en tidpunkt är ju inte omöjligt. Om Trump ledde med rekordstort och rekordmånga röster så låter väll det väldigt likadant som om att det är indikation på valfusk pga samma skäl.
2021-01-31, 21:53
Medlem
Kh4ns avatar
Trots att det inte fått mycket luft under vingarna i media, åtminstone i Europa, så var ett positivt steg åtminstone att man i Virginia nu äntligen fått det svart på vitt att försenade poströster, dessutom utan frimärke, är illegala.
Dock är det ofattbart att det måste vevas i rätten att detta är ett problem. Nog för att jag vet att folk ropar att de inte anser det vara ett problem om detta har fördelar för deras kandidat eller parti, men nog är det galet att folk helt sveper över vilken möjlighet det är till fusk om röster får komma in försenade och dessutom utan indikationer på att de någonsin postats.
Bokstavligen är det enda som är "beviset" för att dessa röster är berättigade att man anser sig lita på myndigheterna och alla valarbetare, även när ingen insyn finns och ingen "chain of custody" existerar.

https://www.msn.com/en-us/news/politics/judge-rules-virginias-late-election-law-changes-for-mail-in-ballots-were-illegal/ar-BB1d9atb?fbclid=IwAR0L54V3-UQtmKYA1hN6gVDV6CjzplNAuz2284TeNj0JyZCDR9zDY2JhFG0

Dock är ju ett problem att detta problem kvarstår i ett flertal delstater, särskilt i Pennsylvania som räknade röster flera veckor efter valdagen och där man dessutom gick steget längre i att totalt underminera säkerheten och inte ens krävde verifiering av underskrifterna.

Citat:
Oct. 23 (UPI) -- The Pennsylvania Supreme Court on Friday ruled that mail-in ballots can't be rejected simply because voters' signatures don't match those held on file.

The ruling comes less than two weeks before the state's first general election since allowing no-excuse voting by mail.
https://www.upi.com/Top_News/US/2020/10/23/Pennsylvania-Supreme-Court-rejects-signature-matching-on-mail-in-ballots/6701603480011/
Senast redigerad av Kh4n 2021-01-31 kl. 21:58.
2021-01-31, 22:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Trots att det inte fått mycket luft under vingarna i media, åtminstone i Europa, så var ett positivt steg åtminstone att man i Virginia nu äntligen fått det svart på vitt att försenade poströster, dessutom utan frimärke, är illegala.
Dock är det ofattbart att det måste vevas i rätten att detta är ett problem. Nog för att jag vet att folk ropar att de inte anser det vara ett problem om detta har fördelar för deras kandidat eller parti, men nog är det galet att folk helt sveper över vilken möjlighet det är till fusk om röster får komma in försenade och dessutom utan indikationer på att de någonsin postats.
Bokstavligen är det enda som är "beviset" för att dessa röster är berättigade att man anser sig lita på myndigheterna och alla valarbetare, även när ingen insyn finns och ingen "chain of custody" existerar.

https://www.msn.com/en-us/news/politics/judge-rules-virginias-late-election-law-changes-for-mail-in-ballots-were-illegal/ar-BB1d9atb?fbclid=IwAR0L54V3-UQtmKYA1hN6gVDV6CjzplNAuz2284TeNj0JyZCDR9zDY2JhFG0

Dock är ju ett problem att detta problem kvarstår i ett flertal delstater, särskilt i Pennsylvania som räknade röster flera veckor efter valdagen och där man dessutom gick steget längre i att totalt underminera säkerheten och inte ens krävde verifiering av underskrifterna.

https://www.upi.com/Top_News/US/2020/10/23/Pennsylvania-Supreme-Court-rejects-signature-matching-on-mail-in-ballots/6701603480011/

A Virginia Circuit Court judge ruled that the state’s last-minute changes to election law allowing mail-in ballots to arrive late without a postmark were illegal.

Det handlar om sent inkomna valsedlar utan poststämpel. Men att röster fortfarande räknas långt efter valdagen betyder inte att det är sent inkomna röster som räknas?
2021-01-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Trump vann Michigan, Wisconsin, Pennsylvania och Georgia 2016. Tycker du inte att det är konstigt att han gjorde lika bra ifrån sig eller till och med bättre i alla stater som han vann 2016, förutom just dessa 4?
Appappapp, Trump gjorde sämre ifrån sig i 42 av 50 stater nu 2020 i jämförelse med 2016 om vi tittar på procenten, Biden stärkte alltså demokraterna i 42 stater, och inte fyra som du skriver.
2021-01-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
För att olika delstater räknar olika röster vid olika tillfälle. Har för mig att både Texas och Florida var blå i början. Och det är inte journalister som ”ger” delstater. Utan statistiker (riktiga) som räknar att de kvarvarande rösterna kommer inte kunna vara möjliga att ändra resultat. Och att leda med visst antal röster vid en tidpunkt är ju inte omöjligt. Om Trump ledde med rekordstort och rekordmånga röster så låter väll det väldigt likadant som om att det är indikation på valfusk pga samma skäl.
Yes, och det är pga olika lagar i olika stater. Fivethirtyeight ställer upp de olika staterna så här: https://projects.fivethirtyeight.com/election-results-timing/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in