2021-01-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
”13. Florida och Ohio är två stater som i alla val har gått till vinnaren. Trump vann båda dessa stater stort. Biden är alltså återigen, den första presidenten någonsin som vann valet trots att han förlorade dessa stater. Mycket märkligt.”

Och helt fel. Varför sprider du lögner?
Vilka lögner har jag spridit? Jag vet att Trump vann Florida och Ohio och att de alltid har gått till vinnaren. Han vann också 18 av 19 bellwether countys, som alltid har gått till vinnaren. Jag vet att det förekom valfusk. Vilka lögner är det du menar att jag sprider?
2021-01-31, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Vilka lögner har jag spridit? Jag vet att Trump vann Florida och Ohio och att de alltid har gått till vinnaren. Han vann också 18 av 19 bellwether countys, som alltid har gått till vinnaren. Jag vet att det förekom valfusk. Vilka lögner är det du menar att jag sprider?

” The year was 1960. Nixon earned 219 electoral votes, including 10 from Florida and 25 from Ohio. Kennedy won 303 electoral votes and the presidency.”
2021-01-31, 11:25
Medlem
Citat:
Bidens väljare förstår att man inte ska tränga ihop sig i en arena under pågående pandemi. Trumps anhängare däremot...
Ni kör fortfarande med det löjliga argumentet alltså. Konstigt att Trumps motståndare inte förstod att man inte ska trängas under en pandemi varenda gång det var dags för demonstrationer och upplopp. Det är även väldigt konstigt att Biden knappt får några vissningar på sina tal på Youtube. Men det beror väl på att Trumps anhängare är losers som sitter framför datorer och Bidens anhängare har arbeten, eller?

Du kan vända och vrida på det hur du vill. Men faktum är att Trump har många många fler anhängare än Biden. Det går inte ens att jämföra. Om du inte inser det lever du i en fantasivärlds. De som röstade på Biden gjorde det av en enda anledning, pga att han inte var Trump. Det är därför jag aldrig någonsin kommer att köpa att han fick 80 miljoner röster. Det finns inte 80 miljoner människor som är så hjärntvättade av massmedia att de tror att Trump är som Hitler och att det var hans fel att människor dog av Covid. Det finns inte 80 miljoner människor som röstar på en totalt senil förvirrad gammal gubbe som ena dagen säger att han ska förbjuda fracking och andra dagen säger att han inte ska göra det.

Biden fick strax över 50% i primärvalet. Trump fick 93%. Vad säger det dig?
2021-01-31, 11:30
Medlem
Citat:
” The year was 1960. Nixon earned 219 electoral votes, including 10 from Florida and 25 from Ohio. Kennedy won 303 electoral votes and the presidency.”
Aha, okej, nu förstår jag. I ett val tidigare i historien gick Florida och Ohio till förloraren. Jag borde alltså ha skrivit att de har gått till vinnaren i alla val utom ett istället för alla val. My bad, jag är hemskt ledsen.
2021-01-31, 11:43
Medlem
Citat:

Vilka är dessa 19 countys? På wikipedia nämns inga countyn som alltid gått till vinnaren.
” The following county is the only county to have voted for the winner of the Electoral College in every election since 1980:

Clallam County, Washington.[2] It last voted for a losing candidate in 1976.”
Senast redigerad av ardathbey 2021-01-31 kl. 11:45.
2021-01-31, 11:48
Medlem
Citat:
Ska man förstå det som att det är OK med domare som dömer utifrån lojalitetsskäl? Som sätter lojalitet framför lagen?
Givetvis inte. Jag menade bara att förutom de tre domarna i den högsta domstolen, var de flesta domare emot Trump, dvs lojala mot demokraterna. De valde att fuska i Detroit, Philadelphia, Pittsburgh och Atlanta. Dessa städer är under total kontroll av demokraterna, framförallt i de tre första. Dessa städer är dessutom kända för valfusk. Det finns flera tidigare fall där personer har åkt fast för valfusk där.

Trump vann Michigan, Wisconsin, Pennsylvania och Georgia 2016. Tycker du inte att det är konstigt att han gjorde lika bra ifrån sig eller till och med bättre i alla stater som han vann 2016, förutom just dessa 4? Det sägs dessutom att Zuckerberg delade ut 400 miljoner dollar till olika personer i dessa 4 stater, vilket gör det ännu mer misstänksamt. Dessutom ledde Trump stort i dessa stater på valdagen, framförallt i Pennsylvania. Jag har hört flera personer som har följt många amerikanska val säga att aldrig någonsin har någon haft en så stor ledning som Trump hade i PA, och ändå förlora. Han ledde med 800 000 röster när 65% var räknade. Det är en massiv ledning, och inte en enda journalist gav honom staten. Däremot gav dem Biden Arizona trots att han bara hade en liten ledning.
2021-01-31, 11:50
Medlem
Citat:
Vilka är dessa 19 countys? På wikipedia nämns inga countyn som alltid gått till vinnaren.
” The following county is the only county to have voted for the winner of the Electoral College in every election since 1980:

Clallam County, Washington.[2] It last voted for a losing candidate in 1976.”
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_election_bellwether_counties_in_the_United _States

Kolla på 2020
2021-01-31, 11:57
Medlem
Citat:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_election_bellwether_counties_in_the_United _States

Kolla på 2020

Inget av dessa 18 counties har alltid gått till vinnaren. Ta t ex första på listan:” Bremer County, Iowa, voted for Donald Trump over Joe Biden.[4] This was the first time it backed a losing candidate since 1976.”
2021-01-31, 12:14
Medlem
Citat:
Inget av dessa 18 counties har alltid gått till vinnaren. Ta t ex första på listan:” Bremer County, Iowa, voted for Donald Trump over Joe Biden.[4] This was the first time it backed a losing candidate since 1976.”
Det är sant. Jag menar att de brukar gå till vinnaren. Det har aldrig tidigare skett att de alla utom ett har gått till förloraren.

Jag orkar inte hålla på med dessa teknikaliteter där det handlar om något enstaka faktafel. Bellwether countys brukar gå till vinnaren, och så vitt jag vet har det aldrig skett att nästan alla har gått till förloraren. Detta är väldigt suspekt, och tyder på valfusk.

Det finns inget klockrent bevis eller någon smoking gun för att valfusk ägde rum. Jag har många gånger ställt frågan "Hur ska ett bevis för omfattande valfusk se ut?" Jag har aldrig fått något svar på frågan. Det enda vi kan utgå ifrån är en massa saker som tyder på valfusk, och alla dessa saker kan givetvis bortförklaras med en alternativ teori.

Om ni nu är så säkra på att inget valfusk ägde rum, varför försöker ni övertyga oss om det? Jag hade till exempel aldrig lagt ner någon tid på att försöka övertyga folk om att jorden är rund. Jag vet att det är så, och det stör inte mig det minsta att det finns folk som tror på motsatsen. Vill de tro på något så korkat, så tro på. Jag tror personligen att ni innerst inne vet att det troligtvis fuskades under valet, och det går er på nerverna att personen som ni hatar mer än något annat, egentligen inte förlorade, och fortfarande är väldigt omtyckt av väldigt många.
2021-01-31, 12:45
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du kan i efterhand ta reda på vem du har röstat på. På ett sätt har du rätt, inget av det jag har skrivit är ett solklart bevis för att valfusk har förekommit. Men kan du inte berätta för mig hur ett bevis för valfusk ska se ut? Vad hade fått dig att tro att valfusk har förekommit? Klippet där valarbetare tar fram en väska från under ett bord efter att de andra har gått hem, vad tycker du om det? Är det republikanska skådespelare?

Som jag ser det är det närmast omöjligt att bevisa att ett omfattande valfusk har ägt rum, så vida inte många av de inblandade erkänner det. Även om vi hade haft en film där man tydligt kan se flera valarbetare slänga röster på Trump och scanna röster på Biden flera gånger, hade det ändå inte räckt, då det endast hade bevisat att "några" valarbetare har fuskat, vilket sker i alla val.

Men när det gäller valet i USA finns det så extremt många saker som "tyder" på att det förekom fusk. När Saddam Hussein levde hölls det ett val i Irak där han fick 100% av rösterna. Tror du att valfusk förekom? I så fall, bevisa det!!!

Jag frågar en gång till: Kan du ge en länk till att både valarbetare och medborgare kollat upp hur en specifik person röstat och det visade sig vara på Biden
2021-01-31, 12:45
Medlem
Citat:
Okej. Alla ljuger. När flera alternativa medier, däribland Newsmax som är ganska seriösa, säger att Trump vann 18/19 bellwether countys, så är det bara något de har hittat på? Konstigt att ingen har avslöjat dem förutom du.

Tror du på fullaste allvar att det sker stämningar över hela USA och mängder av vittnen träder fram, bara för att Trump sa att valet var riggat? Vem som helst hade kunnat räkna ut att det var riggat, utom du förstås. Men jag tror att du innerst inne vet att det förekom fusk. Du vill bara inte erkänna det för att du hatar Trump.

Finns några till som totalkapitulerat för globalismen och vänstern; siister, emma18, homodeus m.fl.

Lika bra att sluta diskutera med dem, det är bara slöseri på tid och energi. Oavsett vilka bevis man lägger fram, eller vilka som blåser i visslan, kan dom debunka det genom att enbart läsa URL:en. Jättemärkligt måste jag säga. Snacka om att leva i förnekelse.
2021-01-31, 12:49
Medlem
Citat:
Det är sant. Jag menar att de brukar gå till vinnaren. Det har aldrig tidigare skett att de alla utom ett har gått till förloraren.

Jag orkar inte hålla på med dessa teknikaliteter där det handlar om något enstaka faktafel. Bellwether countys brukar gå till vinnaren, och så vitt jag vet har det aldrig skett att nästan alla har gått till förloraren. Detta är väldigt suspekt, och tyder på valfusk.

Det finns inget klockrent bevis eller någon smoking gun för att valfusk ägde rum. Jag har många gånger ställt frågan "Hur ska ett bevis för omfattande valfusk se ut?" Jag har aldrig fått något svar på frågan. Det enda vi kan utgå ifrån är en massa saker som tyder på valfusk, och alla dessa saker kan givetvis bortförklaras med en alternativ teori.

Om ni nu är så säkra på att inget valfusk ägde rum, varför försöker ni övertyga oss om det? Jag hade till exempel aldrig lagt ner någon tid på att försöka övertyga folk om att jorden är rund. Jag vet att det är så, och det stör inte mig det minsta att det finns folk som tror på motsatsen. Vill de tro på något så korkat, så tro på. Jag tror personligen att ni innerst inne vet att det troligtvis fuskades under valet, och det går er på nerverna att personen som ni hatar mer än något annat, egentligen inte förlorade, och fortfarande är väldigt omtyckt av väldigt många.

Kul att du nämner ”Flat Earth Society”, kan du förstå att det är precis så, som en absolut majoritet av de amerikanska invånarna (inte den relativt svaga majoritet röstande) och resten av världen ser på er Trumpers och Qanons, alltså som ett gäng virrpannor. Hur får det dig att känna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in