2021-01-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Var det et saklig svar?
Noen områder og studier er mer interessante enn andre, dette er et sånt området.

Det var mer et spørsmål.
Citera
2021-01-31, 19:34
Medlem
Legokatts avatar
Brikkene:

1. "Politiet mener noen har forsøkt å vaske bort blod fra Anne-Elisabeth Hagen på åstedet. I avhør har Tom Hagen fått spørsmål om vaskerutiner

Bloddråpene som skal ha blitt forsøkt vasket bort ble funnet på veggen ved en av trappene i huset. Ifølge avisens opplysninger etterforsker også politiet om andre spor er forsøkt vasket bort"

2 Slepespor på badet

3 Trusselbrev

Hvis blodsporene i trappen ble vasket bort (+ eventuelt gulv) hvorfor ble ikke slepespor også vasket bort?

Hvis dette er et godt planlagt plott er det sjanse for at åstedet skulle være slik.
=
GM planla (med inspirasjon fra filmen):

1. Slepespor skulle være synlig for TH da han kom hjem (en staget kriminell handling)
= TH skulle tro at AEH hadde blitt kidnappet

2. Blod fra AEH ble vasket bort fordi politiet ved nærmere åstedsgransking skulle finne disse sporene og mistenke TH

I filmen Gone Girl skjer det samme. Ektemannen kommer hjem fra jobb. Ser at noe kriminelt har skjedd i huset = Nick tror Amy ble kidnappet

Men politiet fant at blodspor som hadde blitt vasket bort = politiet rettet mistanken mot Nick.

Etter hypotesen:
GM lurte AEH med på dette = et Gone Girl plott mot sin ektemann.

"En staget kriminell handling i S4 som skulle tyde på at TH sto bak drapet på din kone" = blodspor som var vasket bort (skjulte spor)
+
"En staget kriminell handling i S4 som skulle få TH til å tro at AEH ble kidnappet" = slepespor (spor som skulle være synlige)

= Slik det er beskrevet i filmen (skjulte spor + synlige spor på noe kriminelt)

Men

Vi vet at telefonmenn til AEH ble lagt på feil side av bordet

=

Tyder på en GM som viste hvilket bord den skulle ligge på men la den på feil side

=

AEH var ikke i S4 på det tidspunktet / avtalt at GM skulle gjøre de siste forberedelsene i S4 mens AEH ventet utenfor

=

GM lurte AEH. La et trusselbrev i gangen

(brev med trusler mot familien tyder på at AEH ikke hadde noe med dette å gjøre)

=

GM fikk muligheten til å innkassere løsepenger

=

GM lurte alle
Senast redigerad av Legokatt 2021-01-31 kl. 19:43.
Citera
2021-01-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
här är lite mer om ärendet :
https://www.dagbladet.no/nyheter/forventer-henleggelse/73338155

Latterlig av SH å forlange henleggelse så lenge saken ikke er ferdig etterforsket.
Citera
2021-01-31, 19:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Bara att tro att en dubbelmiljardär är psykopat är väl att tro ganska mycket vilt.

Kan ikke en psykopat være rik?
Citera
2021-01-31, 20:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er en ganske drøy påstand over et menneske man ikke kjenner personlig!
Hvilke momenter har kommet fram som skulle tilsi psykopati egentlig?
Har selv opplevd noen nært på livet, så har en god del innsikt i dette grusomme.

Det kan jo hende at jeg kjenner TH personlig, eller kjenner noen som kjenner han personlig, eller at jeg som du har personlig kjennskap til slike folk.
Ofte er de å finne i lederstillinger. Og det er jo nettopp det TH er, sjef.
Jeg kommer ikke til å lage noe langt foredrag om dette, for folk er sikkert lut lei av å høre om at TH er psykopat, men uansett, her er noen punkter som gjelder for TH.
#gjerrig til det sykelige
#kontrollbehov til det sykelige
#voldelig
#truende
#manipulerende
#villedende
#mangel på empati
#dårlig kontroll over sinne
#løgnaktig
#overfladisk sjarm. Ytterskall.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-01-31 kl. 20:11.
Citera
2021-01-31, 20:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Er det en egen facebook gruppe for denne saken, der du har lest det med psykopati vedr. Hagen eller?

Nei, ikke egen gruppe, men grupper som omhandler forskjellige saker.
Citera
2021-01-31, 20:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Husket ikke disse detaljene,for lenge siden jeg har tenkt på saken. Husket det når jeg nå leste dette. Det at TH overså både slepespor fra dette toalettet som gikk videre til hovedør, pluss overså brevet på den rød stolen like ved -dette virker lite troverdig for en petimeter person (flere har uttalt at han er petimeter, strateg og nøye med detaljer)
Han har vel ikke bekreftet at han tok seg tid til å ta av seg skoene i gangen,før han startet letingen i huset? Ingen skoavtrykk etter han der han påstår at han letet.
Om han er skyldig, så var det jo liten vits i å lete rundt -for da visste han jo hvor kona var. Det var derimot en blemme vedr. hans forklaring, og ikke sette disse fotavtrykkene. Om han tok av seg på bena, burde han samtidig ha sett slepespor om han kikket ned på gulvet.

Politiet påpeker at de mener TH har både et emosjonellt og sosialt motiv foruten ant. økonomisk.
Kan dette sosiale og følelse motivet henge sammen med en elskerinne tro? eller noe kona visste som var farlig? Både kona og en forretningskontakt visste noe om ugler i mosen (korrupsjon el.lign?) At hovedmotivet lå mer på noe annet enn kun økonomi? Noen ble bestikket i løpet av årene og under dette plottet?
Vi får håpe og tro at noen forsnakker seg, eller avslører noe snart. Staten Norge har kastet bort nok millioner nå!

Det kan være flere grunner til at hun måte bort.
#Kanskje hun visste noe som var farlig å vite. Gardermoen, og Wiborg som falt ut av et vindu.
Kanskje visste hun noe om THs seksualliv. De sov vel på hvert sitt rom, noe de har gjort i mange år.
Veldig mange psykopater er bifile, og holder det skjult. Såkalt skaphomo.
#hun ville skilles, og da mistet han kontrollen over henne. I hans verden eide han henne.
Det er slik at de fleste konedrap begås av en som er psykopat.
#ved skilsmisse kunne hun ta flere titalls millioner, og kanskje oppmot 800 millioner.
At hun skulle sitte å bruke disse pengene sammen med en ny mann, var neppe noe som TH kunne tenke seg.
Men hovedgrunnen tror jeg er at han mistet kontroll. Han ble sittende alene uten å ha henne å herse med. Det fikk hun ikke lov til. Hun måtte stoppes.
Citera
2021-01-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kan ikke en psykopat være rik?
Jo det tror jag säkert. Men vRa psykopat och bygga upp en förmögenhet på 2 miljarder från tomma händer tror jag inte du tror på.
Citera
2021-01-31, 20:39
Medlem
Citat:
Jo det tror jag säkert. Men vRa psykopat och bygga upp en förmögenhet på 2 miljarder från tomma händer tror jag inte du tror på.

Haha, du har et forskrudd bilde på hvordan en psykopat må være
Citera
2021-01-31, 20:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det må du nesten utdype. Kanskje du forveksler med noe annet enn psykopati?
Citera
2021-01-31, 20:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det kan jo hende at jeg kjenner TH personlig, eller kjenner noen som kjenner han personlig, eller at jeg som du har personlig kjennskap til slike folk.
Jeg kommer ikke til å lage noe langt foredrag om dette, for folk er sikkert lut lei av å høre om at TH er psykopat, men uansett, her er noen punkter som gjelder for TH.
#voldelig
#truende
#manipulerende
#villedende
#mangel på empati
#løgnaktig
Takk for at du bidrar til hypotesen min!

Hvis alt dette er riktig...

..og med tanke på at det er tegn på at AEH hadde forsøkt å skille seg uten hell (skilsmissepapirer med kun AEH's underskrift)

=
Enkelt for GM å få henne med på et plott
+
Motiv
Senast redigerad av Legokatt 2021-01-31 kl. 21:01.
Citera
2021-01-31, 20:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
#voldelig
#truende
#manipulerende
#villedende
#mangel på empati
#løgnaktig

Kun 3 punkter her kan gi en person psykopatiske trekk. Masker/ytterskall bærer de fleste på dessverre, utenfor familien og de nærmeste. Det er graden av løgner, hvor ofte og om hva. Omtrent alle normale lyver litt av og til.
Graden av det meste her, som vil peke evnt. i retning psykopati.
Nøktern og gjerrig er ikke nødvendigvis syklig, men er mer et trekk ved en generasjon.
Mange personlighetstrekk kan komme av tidsånden og oppdragelsen da han var barn.
Mennesker som var barn under siste verdenskrig, og de som er født kun få år etter
-har blitt oppdratt helt anndeledes enn unge gutter i dag. I all fall de fra arb. klassen og middel klassen.
Folk med denne meget alvorlige diagnosen Må ikke ha alle disse trekkene, de kan f.eks. kun bruke psykisk vold som ikke så lett kan bevises. Da blir ikke offeret trodd på så lett.
Synes dette er så spennende felt, så jeg har lyst å gå inn på de mest avslørende karaktertrekkene og spore dem -men har ikke lest noe som garanterer denne diagnosen hos TH enda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in