2021-01-31, 18:03
Medlem
Jag funderar att ställa en badtunna på balkongen. Jag har inget annat där. Så det känns som om det borde klara sig. Om ni vill veta mer specifikt så är det en vanlig grön soptunna som jag fyller med vatten.
Jag vill inte att det rasar ihop!
Citera
2021-01-31, 18:12
Medlem
megacoolmans avatar
Ett vanligt sopkärl lär rymma ca 200-250 liter vatten och kommer då att få en vikt på det samma + kärlets vikt.
Så det känns som att balkongen lär klara det om du inte fyller den med folk på ditt pool-party.
Frågan är hur du har tänkt att bada på ett bekvämt sätt i en soptunna?

Jag skulle nog ställt ut ett badkar istället.
Hur har du tänkt lösa det med tömning av vatten och uppvärmning?
Senast redigerad av megacoolman 2021-01-31 kl. 18:14.
Citera
2021-01-31, 18:14
Medlem
Airikrrs avatar
Udda ställe för en badtunna.
Citera
2021-01-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Ett vanligt sopkärl lär rymma ca 200-250 liter vatten och kommer då att få en vikt på det samma + kärlets vikt.
Så det känns som att balkongen lär klara det om du inte fyller den med folk på ditt pool-party.
Frågan är hur du har tänkt att bada på ett bekvämt sätt i en soptunna?

Jag skulle nog ställt ut ett badkar istället.
Hur har du tänkt lösa det med tömning av vatten och uppvärmning?

Det var så att jag såg en svensk ishockeyspelare bada i en soptunna. Så jag tänkte, varför inte själv göra det också. Tanken är att det inte ska vara uppvärmt. Det ska vara kallt så jag får en kickstart på dagen. Då spelar det ingen roll om det är bekvämt. Tömningen blir inte svår eftersom man är på första våningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Airikrr
Udda ställe för en badtunna.

Vart annars?
Citera
2021-01-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Tömningen blir inte svår eftersom man är på första våningen.

Du tror inte grannarna kan ha synpunkter på att du stjälper 250 liter vatten från din balkong?
Citera
2021-01-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Du tror inte grannarna kan ha synpunkter på att du stjälper 250 liter vatten från din balkong?

Nej
Citera
2021-01-31, 18:37
Medlem
Airikrrs avatar
Citat:
Det var så att jag såg en svensk ishockeyspelare bada i en soptunna. Så jag tänkte, varför inte själv göra det också. Tanken är att det inte ska vara uppvärmt. Det ska vara kallt så jag får en kickstart på dagen. Då spelar det ingen roll om det är bekvämt. Tömningen blir inte svår eftersom man är på första våningen.

Vart annars?

Trodde du skulle ha den till pool party eller liknande.
Har du inget badkar hemma? Blir ju behändigare om du doppar dig i den varje morgon.
Citera
2021-01-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airikrr
Trodde du skulle ha den till pool party eller liknande.
Har du inget badkar hemma? Blir ju behändigare om du doppar dig i den varje morgon.

Då måste jag öppna fönstret till badrummet. Då släpper jag ut värme. Det blir heller inte lika kallt om jag badar från vatten direkt ur kran. Sedan orkar jag inte att fylla på vatten om och om igen. Jag kommer börja bada på morgonen. Så vattnet kommer inte bli skitigt. Jag duschar innan jag lägger mig.
Citera
2021-01-31, 18:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Då måste jag öppna fönstret till badrummet. Då släpper jag ut värme. Det blir heller inte lika kallt om jag badar från vatten direkt ur kran. Sedan orkar jag inte att fylla på vatten om och om igen. Jag kommer börja bada på morgonen. Så vattnet kommer inte bli skitigt. Jag duschar innan jag lägger mig.
Jag ser inga problem här. Jag hade mer än gärna provbadat i din soptunna.
Citera
2021-01-31, 18:56
Medlem
Tänk på att vatten fryser vid minusgrader.
Citera
2021-01-31, 18:59
Medlem
Ägaren till min lägenhet innan mig hade ett uppblåsbart spa-bad á typ 800L. Hade fått grönt från föreningen. De är väl dimensionerade.
Citera
2021-01-31, 19:02
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Beror också på storleken på balkongen, material (golvet) och om det är förankrad i huset eller om finns pelare i framkant som bör upp vikten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in