Citat:
Ursprungligen postat av
tuv
Alla? Alla får ingen möjlighet att testa sig. Jag försökte för ca en månad sedan, men det gick inte. Enligt 1177 ska man ladda ner en app och identifiera sig med mobilt bank-ID. Och det hade jag ingen möjlighet till. Då skulle man ringa vårdcentralen och det gjorde jag. De kunde/ville inte skicka hem en test. Jag skulle antingen gå och hämta testet eller skicka någon annan. Jag hade ingen som jag kunde skicka och skulle jag åkt själv, så skulle jag behövt åka buss med en massa andra människor. Så jag struntade i det. Förmodligen var det bara en vanlig förkylning, men med tanke på att jag jobbar med människor, så hade jag gärna testat. Det finns säkert massor med människor, som inte kan testa sig. Och detta var i Stockholmsområdet och inte i någon liten by på landet. Här ska man ju få testet hemskickat med taxi, OM man har appen och mobilt bank-ID. Tekniken har gått alldeles för långt!
P.s. Åkte till Finland igår, och blev testad direkt i hamnen efter resan. Ingen app behövdes.
Citerar mig själv nu.
Testet som togs i Finland visade positivt. Men jag tror faktiskt att det var bara rester av viruset, som jag hade förut (när jag inte kunde testa mig hemma i Sverige). Varför jag tror det? För att jag mår bra nu, inga symptom och är hur pigg som helst. Men oavsett hur bra jag mår, så åkte jag på två veckors karantän

. Här sitter jag nu och kan inte åka tillbaka hem. (Vågar inte, för man kan få antingen böter eller max. 3 månaders fängelse om man bryter karantänen. Och det vill jag inte.)
Detta svenska sättet att neka tester om man inte har någon möjlighet att ladda ner någon app och elektrisk bank-ID , det ställer till stora problem för många! Tex. honom, som inte kan boka tid till vaccination -->
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zg4Jd1/agnes-wolds-ilska-mot-vaccinkravet-jatteirriterande