2021-01-30, 20:01
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vad exakt heter det jag ska köpa på avanza?

iShares MSCI Silver Trust (SLV) ?

Köp fysiskt!!! Allt annat kommer de att manipulera(de införde restriktioner redan i Torsdags på SLV!!! för Robinhoodare)
Citera
2021-01-30, 20:08
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Köp fysiskt!!! Allt annat kommer de att manipulera(de införde restriktioner redan i Torsdags på SLV!!! för Robinhoodare)
Nej jag tänker aldrig köpa nått fysiskt Jag är för lat för det. Jag har inte robinhood så kan fortfarande köpa silver.
Citera
2021-01-30, 20:09
Medlem
backwardations avatar
WSB har hittills mest köpt silveraktier. Börjar man med terminer får man komma ihåg att storleken på kontrakten och även volymen i längden kommer vara mycket större på terminsmarknaden än för enskilda aktier med lågt free float. Förr eller senare kommer pengarna ta slut för småspararna och då kommer blankarna. Jag tror inte heller man klarar leverans av dessa volymer om man nu skulle ha råd.

Ska man spekulera i detta och även för spekulation/sparande i PM i övrigt gör man det genom derivat.
Citera
2021-01-30, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vad exakt heter det jag ska köpa på avanza?

iShares MSCI Silver Trust (SLV) ?

Undrar samma. Finns ett hav av möjligheter om man searchar Silver på Avanza
Citera
2021-01-30, 20:24
Medlem
SYSTEMexes avatar
Bra silver ETC:
WisdomTree Physical Silver ETC (VZLC)

Bra silvergruvbolagfond:
AUAG Silver Bullet

köp på SAVR då avgiften är rätt hög.

https://www.youtube.com/watch?v=XdKJEJWXh90

Rekommenderar även de poddavsnitt som finns med auag:s fondförvaltare Eric Strand. Finns ca 5-10 olika avsnitt med honom
Citera
2021-01-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Undrar samma. Finns ett hav av möjligheter om man searchar Silver på Avanza

VZLC. Fysiskt backat.
Citera
2021-01-30, 20:46
Medlem
lycka till!

jag tror det blir svårt

kom att tänka på detta

"“I tried the other branches one after another, but they all got to know me, and my money wasn’t any good in any of their offices. I couldn’t even go in to look at the quotations without some of the clerks making cracks at me. I tried to get them to let me trade at long intervals by dividing my visits among them all. But that didn’t work.”"

https://jesse-livermore.com/bucket-shops.html
Citera
2021-01-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Nästa mål är silvermarknaden och med tanke på alla "naked shorts" borde det finnas en möjlighet. Hunt-bröderna lyckades "corna" marknaden på 70-talet så varför skulle inte några miljoner retards kunna göra samma sak?

Traden går ut på att bankerna är short silver med en ratio på uppemot 500-1 och det är ovanligt att metal efterfrågas när kontraktet tar slut. De har inte räknat med alla trades som nu kommer och i mars när kontrakten tar slut kommer det inte finnas tillräckligt mycket metall och priset kommer skjuta upp.

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/l6novm/the_real_dd_on_slv_the_worlds_biggest_short/

Detta kan komma att bli en historisk händelse som kan leda till en 10-bagger eller mer. Dessutom kommer många banker stryka med på köpet. Köp PSLV eller fysiskt silver för att bidra.

ja och det slutade så här

"The Hunts lost over a billion dollars through this incident,"

https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_Thursday
Citera
2021-01-30, 21:31
Medlem
Svårare nöt att knäcka. Att köpa tillslag som silver ava kommer inte funka. De måste köpa kontrakt där de kan begära ut silvret, och på så sätt syna bluffen. Men det är ändå extrema mängder de måste köpa för.

Men ja detta är också en marknad som behövs ses över. Jag vill inte se banker etc kollapsa, inte ens jp morgan då det knappast är bra. Men systemet och all manipulation bör ses över och få ett slut en gång för alla. Så jag hoppas på allt detta leder till en rejäl förändring av systemet, vilket borde har skett 2008, men jag hoppas inte på någon kollaps.
Senast redigerad av Hew18 2021-01-30 kl. 21:33.
Citera
2021-01-30, 22:39
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Nej det vill de inte alls. Jävla muppar.
Citera
2021-01-30, 22:41
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1

Din jävla galning. Fysiskt silver har moms och en monster spread på upp till 30 %. Det betyder att priset måste dubblas innan man ens gått plus minus noll. Om man dessutom säljer mycket silver blir även vinsthemtagningen momsbelagd. Fysiskt silver är en investering för idioter.
Citera
2021-01-30, 22:47
Medlem
tjallepetters avatar
Detta kan onekligen bli enormt. Silvermarknaden >>>>>> GME.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in