Citat:
Var på ett lunchföredrag med Ola Serneke i början av 2010-talet när jag studerade, och han verkade oerhört narcissistisk. Bland annat påstod han att han i början av sina universitetsstudier hade förkortat ett av matematikens mest kända teorem/formler och att alla nu använde den förenklade varianten. Han "lyssnade inte bara och skrev av som alla andra miljoner människor som sett formeln och bara accepterat den". Vilken formel det handlade om nämndes för övrigt aldrig. Mitt minne kan svika mig men jag har för mig att han även påstod att han in i sina sena tonår köpt ett gammalt båtvrak, renoverat den till att i princip vara en lyx-yacht och sedermera sålt båten för 40 miljoner kronor eller dylikt. Jag kan minnas fel med detaljerna om båt-historien men så den berättades i stora drag. Mvh
Båthistorien är korrekt men såna där saker ska man alltid ta med en nypa salt. De var noga inga 40miljoner men han tjänade en del på säljer. Det ryktas om att han tog material ur sin dåvarande arbetsgivares lager, peab.
Han är otroligt smart det är inget snack om saken och jag känner flera som arbetat honom nära. Bland annat kan han dricka 40 koppar kaffe en dag. Under tiden bolaget hette Sefa och inte serneke med 40-50 anställda kunde han mejla en av sina underordnade chefer kl 01 på en tisdag och fråga något och sedan skicka kl 04; hallå jag behöver svar.
Han ställde en gång en lyxbil precis vid en kontainer vid ett bygg och en snickare ropar hallå du får flytta den vi kastar grejer från andra våningen här varpå han svarar något i stil med: jag hinner inte måste lämna papper....
Han travade fram i en lång kö på en korvkiosk i Åre och ville ha sin mat först varpå han säger; jag betalar allas mat som står i kön bara jag får köpa först....
Vid möten i konferensrum kan de stå en fruktkorg med lite bananer, äpplen och andra frukter. När mötet är slut har han ätit upp alla.
De e lite såna rövar historier men kommer från personer jag vet känner honom och varit med från början.
Han läste både byggingenjör och civ ekonom vad jag hört samtidigt och klarar man det är man inte frisk. Han har ADHD men har lyckats med de som väldigt få - utvinna de positiva egenskaperna utav det.
Om jag är Ola så är du Donald Trump