2021-01-27, 03:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vilken av bilderna reagerade du på? Det finns ju 3 bilder.
Hur betedde hon sig? Drack hon? Blev hon full och stökig? Satt hon ensam?

Om den kvinnan hade börjar stöka och polisen kom hade du filmat henne då?
Vi hade lite diskussion om det tidigare i tråden.
En äldre full och stökig kvinna är inte lika intressant att filma av dom flesta är min åsikt, men den delades inte.
Det är skillnad när ungdomar filmar ungdomar som polisen omhändertar.
Vad hade du gjort om du inte visste eller misstänkte vem hon var?
Varför skulle hon öht filmas (er diskussion bak i tråden) ?

Menar nån att hennes raketfyllor skulle ha nåt mer allmänt intresse?
Att ungdomar filmar ungdomar och skickar runt är väl ändå inte ens jämförbart.

KL kan inte hantera fylla vilket är helt ointressant att filma, oavsett om hon börjat slåss som motvärn mot polis.

Vad har denna fråga för värde överhuvudtaget?
Citera
2021-01-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle hon öht filmas (er diskussion bak i tråden) ?

Menar nån att hennes raketfyllor skulle ha nåt mer allmänt intresse?
Att ungdomar filmar ungdomar och skickar runt är väl ändå inte ens jämförbart.

KL kan inte hantera fylla vilket är helt ointressant att filma, oavsett om hon börjat slåss som motvärn mot polis.

Vad har denna fråga för värde överhuvudtaget?
Tja, för min del tror jag att väldigt många i tråden hade uppskattat om det här på Flashback presenterades en film föreställande Karin Lilja som under uppseendeväckande former begår en veritabel holmgång på en krog och hon av trådens neurologer bedömdes för att försöka avgöra om hennes beteende på krogen kan förmodas härröra från en stroke eller från ett massivt alkoholintag.
Men det är jag det.
Några i tråden skulle säkert kunna anse en sån diskussion, alltså mellan neurologer, som varande alldeles för akademisk.
Citera
2021-01-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vilken av bilderna reagerade du på? Det finns ju 3 bilder.
Hur betedde hon sig? Drack hon? Blev hon full och stökig? Satt hon ensam?

Om den kvinnan hade börjar stöka och polisen kom hade du filmat henne då?
Vi hade lite diskussion om det tidigare i tråden.
En äldre full och stökig kvinna är inte lika intressant att filma av dom flesta är min åsikt, men den delades inte.
Det är skillnad när ungdomar filmar ungdomar som polisen omhändertar.
Vad hade du gjort om du inte visste eller misstänkte vem hon var?

3e bilden, den rakt framifrån. Hon var lugn, ingenting uppseendeväckande.
Citera
2021-01-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
3e bilden, den rakt framifrån. Hon var lugn, ingenting uppseendeväckande.

Hon satt ensam och drack.
Citera
2021-01-27, 15:22
Medlem
Citat:
Hon satt ensam och drack.
Ångrar du nu efteråt att du inte släntrade bort till Karin Lilja och frågade henne om du fick slå dig ner?

Jag ångrar att du inte släntrade bort till henne.
Citera
2021-01-27, 18:56
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Om man nu går händelserna i förväg och antar likt jag antar att hon blir dömd även i Hovrätten och senare nekad prövningstillstånd i Högsta domstolen..

..Ja då kan man se fram emot beslut på misskötsamhetsrapporter i framtiden. Dom kan vara minst lika vilda som en krogrunda.
Citera
2021-01-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ångrar du nu efteråt att du inte släntrade bort till Karin Lilja och frågade henne om du fick slå dig ner?

Absolute inte. Jag fick en obehagskänsla när våra blickar möttes, och vände bort blicken. Jag satt samtidigt och läste i tråden, så det var en märklig känsla. Givetvis visste jag inte säkert att det var hon då det inte fanns särskilt bra bilder tillgängliga då.
Citera
2021-01-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Om man nu går händelserna i förväg och antar likt jag antar att hon blir dömd även i Hovrätten och senare nekad prövningstillstånd i Högsta domstolen..

..Ja då kan man se fram emot beslut på misskötsamhetsrapporter i framtiden. Dom kan vara minst lika vilda som en krogrunda.
Du har säkert rätt.
Finns inget i Karin Liljas anamnes som indikerar att hon, efter lagakraftvunnen dom, plötsligt skulle kunna förvandlas till ett lamm.

Om vi utgår från att msm till slut väljer att exponera henne och hennes minst sagt extrema brott -ja, då kommer gissningsvis detta att göra henne ännu mera "skogstokig" (Ref: GW) än hon varit hittills.
Mycket misskötsamhet i pipe line..
Citera
2021-01-27, 19:29
Medlem
Citat:
Absolute inte. Jag fick en obehagskänsla när våra blickar möttes, och vände bort blicken. Jag satt samtidigt och läste i tråden, så det var en märklig känsla. Givetvis visste jag inte säkert att det var hon då det inte fanns särskilt bra bilder tillgängliga då.
Ok, kan mycket väl förstå att du valde att inte släntra fram till henne.

Ang det fetade:
Du är medveten om att din observation av hennes blick, den där obehagsskapande, är ett sorts tidsdokument?
Du är en av få här i tråden som fått uppleva spindelkvinnans blick. Var glad för att du inte sögs in i hennes nät..
Citera
2021-01-29, 14:39
Medlem
crocodilelilos avatar
Någon som orkat lyssna på Aftonbladet krim och som kan dela med sig lite om vad som sades?

Citat:
NYTT AVSNITT – Aftonbladet Krim – Toppjuristen
När advokaten Henrik Olsson Lilja blev nerskjuten vid sin bostad misstänkte han direkt vem som låg bakom.
I media fick hon namnet toppjuristen och anklagades för att vara hjärnan bakom dådet. I ett nytt avsnitt av podden Aftonbladet Krim berättar vi historien om mordförsöket i trappuppgången på Kungsholmen - och vad som drev toppjuristen till att vilja mörda advokaten. Sök efter Aftonbladet Krim i din poddspelare eller lyssna i Aftonbladets app.
Citera
2021-01-29, 16:29
Medlem
Vad hände med Karins fanclub..det var ju några stycken...
Citera
2021-01-29, 16:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Någon som orkat lyssna på Aftonbladet krim och som kan dela med sig lite om vad som sades?

Det skulle inte förvåna mig om materialet till den podden till stor del tagits härifrån tråden. Här finns oerhört mycket fakta som flitiga medlemmar tagit fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in