2021-01-29, 13:28
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Blir alltid så förvånad över dessa diskussioner om flockimmunitet...jag utgår från att ALLA har flockimmunitet som mål, eller tänkte du att vissa länder planerar att köra någon form av strikt lockdown i all evighet?

En av de största anledningarna till att man vaccinerar är att man vill uppnå flockimmunitet, det är liksom det som är slutmålet.

Alla länder har inte strikt lockdown, vilket är ganska naivt att tro. Se Taiwan som har haft mer öppet än Sverige från första början. Likaså med Flcokimmunitet. Det var ganska känt att det var Sverige som mer eller mindre satsade på det i hela världen, fast man inte sa det rätt ut.

Dock så ser jag inte att lockdown är lösningen på detta, utan en extrem kostsam åtgärd om man ser till hur andra länder har hanterat viruset. Stäng gränserna för in- och utflyg är ju ett bättre alternativ om man ska gå efter låsmetoden.
Citera
2021-01-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ah jo, men i denna tråd så skrek alla att det var över och vi hade uppnått flockimmunitet och det aldrig skulle bli en "våg 2" och alla som sa det var alarmister.

Jag om någon varnade att det eventuellt kommer att öka igen under hösten, vilket flera idiotförklarade mig för. Men nu är jag här och vill ge mitt finger till dem, men de är inte kvar... Undra varför?

Nu är du igång med din fantasivärld igen. Det du säger stämmer absolut inte. Alla i den hör tråden, förutom ett fåtal dårar, förstod att det skulle ta fart på hösten.
Citera
2021-01-29, 13:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Enda metod som funkar förr, nu och framåt.

Vilket land har uppnått flockimmunitet mot Covid19?

Har vi immunitet mot de nya mutationerna i England och Sydafrika?
Citera
2021-01-29, 13:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ah jo, men i denna tråd så skrek alla att det var över och vi hade uppnått flockimmunitet och det aldrig skulle bli en "våg 2" och alla som sa det var alarmister.

Jag om någon varnade att det eventuellt kommer att öka igen under hösten, vilket flera idiotförklarade mig för. Men nu är jag här och vill ge mitt finger till dem, men de är inte kvar... Undra varför?
Utan att mena något negativt så är många gissningar om coronas utveckling av 50/50-typ.
Ibland gissar man rätt och ibland gissar man fel.

Den som gissar rätt varje gång av 10 är den som bör få beröm.

Lite roligt att de som gissade fel tidigare inte är med längre. Vilka är det föresten. Jag har inte tjatat så länge i tråden, tror jag.
Citera
2021-01-29, 13:34
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nu är du igång med din fantasivärld igen. Det du säger stämmer absolut inte. Alla i den hör tråden, förutom ett fåtal dårar, förstod att det skulle ta fart på hösten.

Det är ju svårt att bläddra till Juni-juli i denna tråd för att motbevisa dig. Du är ju en av dårarna som har skriket att alla är alarmister osv.

Klart att det är det i din tappade värld som vanligt.
Citera
2021-01-29, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Man måste absolut inte fortsätta att vaccinera sig om man inte vill.

Vaccinet skyddar dig mot att bli smittad till tex. 90 % och då smittar du inte.
De 10 % som blir smittade trots att de är vaccinerade kan smitta, men smittar betydligt mindre.
Så här i alla fall jag förstått de studier och annat jag läst.

Varifrån har du fått att biverkningarna är en större risk än själva vaccinet?

Har räknat ut det själv.

20-39 åringar har 321 hamnat på iva.

I den åldersgruppen är det 186 tusen smittade. Det är givetvis många fler. Kanske dubbelt ingen vet.

186000/321 är 1 person på 580 får svårare problem.

Och jag är övertygad att det är bättre odds än vad vaccinet kommer ge. Men det får tiden visa
Citera
2021-01-29, 13:37
Medlem
Citat:
Det är ju svårt att bläddra till Juni-juli i denna tråd för att motbevisa dig. Du är ju en av dårarna som har skriket att alla är alarmister osv.

Klart att det är det i din tappade värld som vanligt.

Ja, ni är ju alarmister.

Min gissning på 16000 döda i Sverige kommer vara den bästa gissningen i tråden.
Citera
2021-01-29, 13:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ja, ni är ju alarmister.

Jag som trodde det var en vetenskaplig tråd inte en spel-tråd-
Citera
2021-01-29, 13:40
Medlem
Citat:
Alla länder har inte strikt lockdown, vilket är ganska naivt att tro. Se Taiwan som har haft mer öppet än Sverige från första början. Likaså med Flcokimmunitet. Det var ganska känt att det var Sverige som mer eller mindre satsade på det i hela världen, fast man inte sa det rätt ut.

Dock så ser jag inte att lockdown är lösningen på detta, utan en extrem kostsam åtgärd om man ser till hur andra länder har hanterat viruset. Stäng gränserna för in- och utflyg är ju ett bättre alternativ om man ska gå efter låsmetoden.

Ok, då är jag nyfiken på vilket/vilka länder som du tror kommer att i all evighet jobba med att ha extrema karantänkrav vid inresa, samt redskap att stänga ner när det ändå dyker upp smitta i landet?

Jag är i alla fall mycket skeptisk till att något land har det som slutmål. Det enda vettiga alternativet jag kan se är just flockimmunitet.
Citera
2021-01-29, 13:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Utan att mena något negativt så är många gissningar om coronas utveckling av 50/50-typ.
Ibland gissar man rätt och ibland gissar man fel.

Den som gissar rätt varje gång av 10 är den som bör få beröm.

Lite roligt att de som gissade fel tidigare inte är med längre. Vilka är det föresten. Jag har inte tjatat så länge i tråden, tror jag.

Självklart killgissningar.

Det är lättare om du bläddrar dig till runt Juni i denna tråd och läser där ifrån. Många regeringsvurmare som först skrek att det inte var farligt så det inte kom i landet, som sedan ändrade sig och påstod att det är som en vanlig influensa, för att sedan ändra sig igen och påstå att det inte finns någon överdödlighet, för att sedan säga att vi har uppnått flockimmunitet så det var över.

Man skjuter upp målen varenda gång så man inte har fel.

Ganska så tragiskt.

Man ser samma drag hos vänstersympatisörerna på Facebook (Tegnell fan club) och instagram.
Citera
2021-01-29, 13:42
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ja, ni är ju alarmister.

Med tanke på allt fel du har haft så är inte dina gissningar värt ett skit.

Kanske i din trångsynta värld, men den får du leva själv i.
Citera
2021-01-29, 13:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Har räknat ut det själv.

20-39 åringar har 321 hamnat på iva.

I den åldersgruppen är det 186 tusen smittade. Det är givetvis många fler. Kanske dubbelt ingen vet.

186000/321 är 1 person på 580 får svårare problem.

Och jag är övertygad att det är bättre odds än vad vaccinet kommer ge. Men det får tiden visa
Du verkar ha missat länkarna till att många högpresterande 25 - 40 åringar som får långtidscovid och NOVUS undersökning som pekra på att 25 % av de som smittas får långtidscovid.

Jag tycker inte långtidscovid verkar sådär väldigt kul, så jag väljer att vaccinera mig så snart jag får möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in