2021-01-29, 12:35
Medlem
TheGreatResistances avatar
Ett globalt och massivt populistiskt uppvaknande var precis vad vi behövde!

Helvete vad fint.

Diamond hands guys. Don't sell.
Citera
2021-01-29, 12:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Institutioner förlorar miljarder på att shorta aktien. Och du rekommenderar folk att shorta? Låt mig gissa, du har inte en enda GME och sitter och vräker ur dig massa skräp.

Ja men hur länge tror du de tillåter sig att förlora miljarder? Myndigheterna kommer garanterat ta institutionernas sida och då faller aktien till 40 dollar.
Citera
Medlem
FB-Kissens avatar
Nu jävlar blir det att uppdatera sig, ca 100 sidor mellan de två flashback-trådarna att läsa igenom innan man går till jobbet.
Ser bra ut i Pre-market för GME just nu dock 385 usd

Citat:
Ursprungligen postat av Plecebo
Hänger ni också på denna Redditen eller?
https://www.reddit.com/r/OMXSBETS/
Kan du sluta spamma din subreddit? Du har lagt upp det tre - fyra gånger i denna tråden enbart igår...
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Institutioner förlorar miljarder på att shorta aktien. Och du rekommenderar folk att shorta? Låt mig gissa, du har inte en enda GME och sitter och vräker ur dig massa skräp.

Läs här för att se vilken pajas de är.

(FB) Hur går det för er idag på börsen?
Citera
2021-01-29, 12:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jävlar vad sjukt. Hela systemet var påväg att krasga igår. Läs denna tråd på Reddit;

30 Seconds From Triggering Market Nuclear Bomb

I'm glad this place has quieted down enough for some actual DD written by a monkey with a keyboard and Adderall.

Disclaimer: I am that monkey. Let me explain to you what happened, play by play. I will give you illiterates who hate reading a spoiler up front:

__We were within approximately 30 seconds of triggering a nuclear bomb that would have blown up the market.__ Do I have your attention? Here goes:

1. ⁠Yesterday, new call option strike prices were added all the way up to $570. Do I have to go over gamma squeezes again? Really? We've been over this: when deep out-of-the-money call options start being gobbled up and the price starts moving towards being in-the-money, the call writers have to hedge their risk of having their sold calls exercised, typically by buying stock. This creates upwards pressure on the market. We've been seeing these movements all week.
2. ⁠Yesterday after market, you probably saw that coordinated effort to drive the price down and spook retail investors into a mass sell-off. It didn't work.
3. ⁠Last night, Robinhood sent out a message to users: you could no longer enter into new options. You could exercise them if you had the collateral (money in the account) to do so. Very interesting and the first sign of pants-shitting fear.
4. ⁠Today, the market opened very strong. It opened so strong that we were looking at a self-perpetuating gamma squeeze all the way up way past $570.
5. ⁠At approximately 9:58 am, the stock had reached $468 in a parabolic move.
6. ⁠Two minutes earlier, at 9:56 am, Robinhood tweeted that they were not allowing users to buy GME stock, but they would allow selling.
7. ⁠The trend instantly halted and started a collapse downwards, before picking up a bit, especially after some retail was allowed back in.

Okay, now that you are clear on the facts, understand this: The market ran out of liquidity today, or was threatening to get close enough that they killed it. What does that mean? It means they ran out of shares and/or capital. They wouldn't let you buy new shares because we were burning through all the shares on the market.

Credit: u/PlayFree_Bird

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/l7bpf5/30_seconds_from_triggering_market_nuclear_bomb/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Det är att dra lite för stora växlar på det hela. "Systemet" var inte på väg att krascha, däremot var Robinhood och några andra Online Brookers på väg att gå ur business på grund av slut på likviditet.

Detta är mycket marginella företag (sett till marknaden som helhet) som erbjuder instant "aktie" köp/sälj till allmänheten genom att skapa en egen marknad där priserna är tänkta att följa det underliggande instrumentets pris. När du köper GME på Robinhood, Nordnet eller likande så är det enda som händer att du flyttar pengar från ditt konto du har där, till ett fiktivt "innehav" av GME-aktien som du naturligtvis i verkligheten inte har. Motpart är Robinhood eller Nordnet själva. Sen försöker de hedga detta på den riktiga marknaden.

När volym och kursrörelser blir för våldsamma så funkar inte detta, och de kan konka. Varken mer eller mindre.
Citera
2021-01-29, 12:39
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Från Twitter:
Citat:”Just got a tip that Citadel reloaded their shorts before they told Robinhood to stop trading $GME.”
-Justin Kan
Citera
2021-01-29, 12:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför inte shorta aktien istället för att köpa?

Nu sitter jag vid sidlinjen och njuter av denna fars, men skulle jag röra GME så är just att shorta den ett så otroligt givet alternativ så det är helt sjukt.
Citera
2021-01-29, 12:43
Avstängd
otellos avatar
Hoppas på kraftig uppgång idag och eventuellt början av nästa vecka. Sen blir det silver-bull-certifikat för hela slanten.
Citera
2021-01-29, 12:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är att dra lite för stora växlar på det hela. "Systemet" var inte på väg att krascha, däremot var Robinhood och några andra Online Brookers på väg att gå ur business på grund av slut på likviditet.

Detta är mycket marginella företag (sett till marknaden som helhet) som erbjuder instant "aktie" köp/sälj till allmänheten genom att skapa en egen marknad där priserna är tänkta att följa det underliggande instrumentets pris. När du köper GME på Robinhood, Nordnet eller likande så är det enda som händer att du flyttar pengar från ditt konto du har där, till ett fiktivt "innehav" av GME-aktien som du naturligtvis i verkligheten inte har. Motpart är Robinhood eller Nordnet själva. Sen försöker de hedga detta på den riktiga marknaden.

När volym och kursrörelser blir för våldsamma så funkar inte detta, och de kan konka. Varken mer eller mindre.
Vitostmannen jag fråga igår vad din agenda var att sitta här och stryka miljardkroknäsorna ryggen och främja deras agenda men du vägrar svara. Så frågar igen vad är ditt syfte och agenda?

Robinhood har tillsammans med Citadel Manipulerat marknaden och du sitter här och fortsätter ordbajsa dravel.
Citera
2021-01-29, 12:46
Medlem
Jag har på några dagar gått från att ha noll intresse för aktier och börshandel till att spendera kvällarna med att bilda mig så gott jag kunnat för att kunna följa det här spektaklet på bästa sätt. Jävligt underhållande, måste jag säga, även för oss på s.k. läktarplats

Det ska bli spännande att se hur allt utvecklar sig under dagen.

Trevlig helg, nu åker vi!
Citera
2021-01-29, 12:47
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Då vet du kanske också att BlackRock är en del av The Great Reset. Fink går omkring med en märkesnål som marknadsför The Great Reset.

BlackRock köpte den 31 december 2020 massa aktier i Gamestop. De har genom astroturfing drivit upp aktien. Varför? För att skapa incitament för Klaus Schwabs stakeholder capitalism. De vill visa att det nuvarande ekonomiska systemet är instabilt samt att pöbeln är helt irrationell. Dessutom tjänar BlackRock massa pengar på det. I nuläget är alla som köper Gamestop nyttiga idioter åt globalisterna.
Hur ska man då göra för att undvika Finkeltänket?
Det går inte att besegra Blackrock genom att köpa eller avstå från att köpa aktier.
Hela världens ekonomi måste i princip ha kraschat för att Blackrock ska konka och då har vi större problem framför oss.
Citera
2021-01-29, 12:49
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Ok, tack för intressant info.
Som "icke profesionell" amatörsparare tycker jag det känns lite osäkert att köpa aktier när man läser hur grupper kan gå ihop och få en aktie att rusa, för att sedan falla tillbaka.
Man hittar nya vägar för att snabbt tjäna pengar. Och det är alltid någon som får betala.
Själv sparar jag långsiktigt, så i det långa loppet kanske det inte påverkar mitt sparande.

Som jag förstår det kan bara aktien rusa i höjden tills Citadel köpt tillbaka alla aktier de lånade och sålde. De har ett avtal med de som lånade ut aktierna. Nu har en massa människor köpt aktier och vägrar sälja för 10 dollar/aktie. Så nu måste antingen Citadel begå ett kontraktsbrott eller köpa tillbaka alla aktier och samtidigt konka. Men vid ett tillfälle kommer alla vilja sälja nür aktien når $10K.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in