2021-01-29, 05:42
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirthesirthe
Är det värt att hoppa in nu?

Om du är beredd att ta risken är det värt att hoppa in enda tills det att blankningspositionerna har köpts tillbaka.
Citera
2021-01-29, 06:15
Medlem
EmAdelMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Nu har det kommit fram att det finns folk på WSB som sålde GameStop aktier för $2600 igår under första toppen. Detta berkäftar rykterna som florerat under gårdagen om att marknaden var jävligt nära att få slut på aktier. Det var så få som ville sälja aktier och så många som ville köpa att det fanns i princip inga aktier kvar att köpa. Detta gör att priset sticker iväg rejält och skapar så kallad "infinity short squeeze". Aktiepriset ökar så mycket att alla shorts måste köpa tillbaka aktierna men det finns i princip ingenting att köpa så priset blir godtyckligt högt. Alla shorts hade gått i konkurs. Melvin Captital och Citadel (som äger delar av robinhood) med flera skulle försvinna för gott.

Robinhood bröt mot lagen i ren panik. Efter detta började hedgefonderna manipulera marknaden genom att sälja aktier till varandra fram och tillbaka till allt lägre priser för att trycka ner aktien. Detta är också en panikåtgärd. Detta är olagligt och SEC har startat utredningar. Syftet med att sälja till varandra fram och tillbaka var att skapa panik men detta misslyckades. Genom att hedgefonderna köper och säljer aktier av varandra så påverkas inte mängden kortade aktier. De måste köpa av folket som vägrar sälja.

Vi kan också se att det var en rejäl spik senare under dagen runt 14:10. Detta var det andra tillfället igår som det höll på att bli infinity short squeeze. Det ska bli mycket spännande att se vad som händer imorgon. DeepFuckingValue kommer att bli dollarmiljadär, det är inte frågan om utan när. Kanske imorgon eller nån gång nästa vecka. Det ska bli så jävla spännande att följa aktien under dagen. Det är historia som skrivs nu.

Och den öppnar alltså 15:30 idag Fredag? Vad händer i teorin om alla aktier är uppköpta? Tekniskt sätt är GME då "ovärderligt" tills någon säljer eller? Men ja, trycket på alla plattformar kommer vara större än någonsin. Förresten vilken trading plattform borde man vara på när det öppnar? Är Avanza okej eller finns det bättre? Man får väl räkna med risk för krascher hos de största plattformarna.
Senast redigerad av EmAdelMan 2021-01-29 kl. 06:21.
Citera
2021-01-29, 06:24
Medlem
Corona-Chans avatar
https://isthesqueezesquoze.com/
Citera
2021-01-29, 06:26
Medlem
Zlatan.s avatar
Underbart att vakna upp till GME strax över 300

Jag trodde det var över?

Ni har fortfarande chansen att hoppa på raketen. Nedräkningen har börjat.
Citera
2021-01-29, 06:35
Medlem
Nemphis avatar
Börjar få lite bitcoin 2017 vibbar av detta dock lite sugen på att gambla idag, frågan är om man ramlar in precis när festen är slut eller ifall den pågår ett dygn till..😅
Citera
2021-01-29, 06:39
Medlem
Är det Gamestop Corp på Avanza? Hur fungerar det med att det är en amerikansk aktie? Problem, avgifter osv?
Är det svenska tider eller yankee som gäller?
Citera
2021-01-29, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Dogecoin nästa.
Men vad är tanken med dodgecoin? Någon sorts pumpa och dumpa där ett fåtal lyckas ta sig ur på toppen medan de andra får ta smällen?
Citera
2021-01-29, 06:44
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QB_Tolchock
Är det Gamestop Corp på Avanza? Hur fungerar det med att det är en amerikansk aktie? Problem, avgifter osv?
Är det svenska tider eller yankee som gäller?
Hoppa inte på detta tåg om du inte vet vad du gör. Jag har redan bränt tiotusentalskronor på detta när jag sålde GME med förlust igår.

Förhoppningsvis kan AMC, BlackBerry, Nokia, och Naked gå upp idag och täcka mina förluster.
Citera
2021-01-29, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Hoppa inte på detta tåg om du inte vet vad du gör. Jag har redan bränt tiotusentalskronor på detta när jag sålde GME med förlust igår.

Förhoppningsvis kan AMC, BlackBerry, Nokia, och Naked gå upp idag och täcka mina förluster.
Hur kan Aktien vara tillgänglig för oss dödliga om inte de stora hedge nissarna kommer åt att köpa?
Citera
2021-01-29, 06:50
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QB_Tolchock
Hur kan Aktien vara tillgänglig för oss dödliga om inte de stora hedge nissarna kommer åt att köpa?
Går att köpa via Avanza. Man betalar courtage på några USD. Börsen öppen 15.30-22.00 svensk tid.
Citera
2021-01-29, 06:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AugustusEvola
finner det oerhört komiskt att aktien som kraschar det riggade spelet heter just Gamestop

Sedan försöker ett företag som heter Robinhood, ta från de rika och ge till fattiga, stoppa det...
Citera
2021-01-29, 06:56
Medlem
Corona-Chans avatar
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/l7bpf5/30_seconds_from_triggering_market_nuclear_bomb/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in