2021-01-29, 02:20
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Vad skiljer after hours med öppen? Kommer värdet vara på 197 imorgon eller 318?
Undrar också detta, rejäl ångest att inte ha köpt fler shares runt 200$ vid stängning om den kommer öppna så högt imorgon.
Citera
Medlem
Vilken sida kan jag öppna konto hos och börja köpa direkt utan väntetid etc etc, helst en sida i USA eller UK om möjligt?
Citera
Medlem
mada1s avatar
Någon som kan svara på hur man köper i öppningscallen, kommer den starta kl 15:15? Kommer öppningscallen följa premarketpriset?
Citera
2021-01-29, 02:30
Medlem
Coomers avatar
Bästa skiten jag läst på länge. Lägger in en summa symboliskt mot den internationella finansjuden.
Citera
2021-01-29, 02:32
Medlem
twoeggss avatar
Blankning är jävulens påfund så jag går gärna all in.. Kommer inte krasha så länge det är en massa blankare kvar. Sen hoppas de går vidare till någon annan blankad stackars aktie.. Det som kommer hända tillslut är att politikerna kommer behöva kliva in.. förhoppningsvis förbjuder de skiten.
Senast redigerad av twoeggs 2021-01-29 kl. 02:34.
Citera
2021-01-29, 03:07
Medlem
Finns det något sätt att komma runt Avanzas dumma +-15% marknadsvärde på säljordrar? Känns så dumt att inte kunna lägga en säljorder på ett högt pris och bara vänta. Måste man alltså aktivt sitta och följa aktien hela jävla natten för att få sälja till ett pris man är nöjd med? ($10k såklart).
Citera
2021-01-29, 03:25
Medlem
finner det oerhört komiskt att aktien som kraschar det riggade spelet heter just Gamestop
Citera
2021-01-29, 03:26
Medlem
Jag funderar på att stå utanför GME och ge mig på AMC istället.
GME har visserligen en teoretisk möjlighet att skjuta i taket mot 1000 dollar och förbi men Melvin måste täcka sina positioner innan förlusten blir alltför grotesk. Det kan rimligen inte pågå hur länge som helst, eller?

AMC är ju ingen som vet om den kommer gå i samma spår men priset är lockande.
Jag tror dessvärre de täpper till alla kryphål inför nästa försök från grabbarna på Reddit.
Citera
2021-01-29, 03:30
Medlem
Är det AI bakom detta? Ryktas om kinesiska datorer som attackerar västs (Israels) banker
Citera
2021-01-29, 03:41
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Det är för att hedgefondägarna är judar.
Säkert väldigt många. Inte alla.

Men att media la ut det narrativet är nog snarare för att media är judar och/eller vänster

Trist med avanzas +-15% Jag står tyvärr över

Aja. Följer detta med spänning ändå
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-01-29 kl. 03:43.
Citera
2021-01-29, 03:52
Medlem
toydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmeja101
Finns det något sätt att komma runt Avanzas dumma +-15% marknadsvärde på säljordrar? Känns så dumt att inte kunna lägga en säljorder på ett högt pris och bara vänta. Måste man alltså aktivt sitta och följa aktien hela jävla natten för att få sälja till ett pris man är nöjd med? ($10k såklart).
Du kan inte handla aktier på natten. Vissa (främst ”de stora”) kan handla i ett par timmar före och efter stängning men du kan inte det. Om du kunde det hade du inte behövt fråga på flashback Du kan förstås lägga en order på natten men ingenting kommer hända förrän marknaden öppnar.

Om Avanza inte ändrat något från igår så gäller spärren på 15 % endast för ordrar som läggs när börsen är stängd så om du inte vill sitta klistrad vid skärmen så kan du samma sekund som den amerikasnek börsen öppnar lägga en order och sedan går och göra något vettigt.
Citera
2021-01-29, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Du kan inte handla aktier på natten. Vissa (främst ”de stora”) kan handla i ett par timmar före och efter stängning men du kan inte det. Om du kunde det hade du inte behövt fråga på flashback Du kan förstås lägga en order på natten men ingenting kommer hända förrän marknaden öppnar.

Om Avanza inte ändrat något från igår så gäller spärren på 15 % endast för ordrar som läggs när börsen är stängd så om du inte vill sitta klistrad vid skärmen så kan du samma sekund som den amerikasnek börsen öppnar lägga en order och sedan går och göra något vettigt.

Ja alltså behöver handla på natten då jag inte befinner mig i Sverige . Nattetid för mig = Amerikanska börsens öppettider.

Ah! Då är jag med, så borde kunna lägga min säljorder precis då börsen öppnar. Tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in