2021-01-28, 23:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Du har nog missat nånting viktigt här .

Det handlade väl om att Ebba enligt egen utsago hade beställt 2 st värderingar var av den ena tydligen är sekretess belagd ( märkligt med detta hemlighets makeriet och hysch hysch kan man ju tycka varför inte lägga alla korten på bordet om man har rent samvete ) ?
Du är den sista som ska fjanta sig med intelligensreserv hit och dit med ditt ständiga tramsande
Som gapar och står i men inte orkar eller kan följa med i diskussionen
Skruva igen bag in boxen och tagga ner du gör åtminstone inte Ebba nån tjänst med ditt vevande

Sekretessen kring den värderingen är inget som någon inblandad i denna tvisten kan påverka, men det är inget du förstått, förstår jag.

Esbjörn-ligan däremot talar vitt och brett om Esbjörns bristande kognitiva förmåga i all massmedia de får komma till tals, men sen när "beviset" väl finns i form av ett 39 sidigt "läkarutlåtande" som inte ens är ett läkarutlåtande, så skickar de bara in 26 sidor till domstolen och begär själva sekretess på de sidor de skickat in.

Så, hur var det egentligen med att lägga korten på bordet?

Och var är alla dessa värderingar på 5.7 miljoner som Esbjörn tjatat om, det ska ju finnas flera, från taxeringsmän och utredningsinstitut?

Varför inte lägga korten på bordet?

Till och med domstolen har uppmanat Esbjörn flera gånger att inkomma med dessa, men icke.

Varför inte lägga korten på bordet?

Kan man inte ens tänka så långt innan man påstår att Ebba skall lägga några kort på bordet, så är det fanimig en komplimang att bli ironiserad över som intelligensreserven!

Även du borde se till å läsa stämningsansökan...
Senast redigerad av trngw 2021-01-29 kl. 00:05.
2021-01-29, 00:04
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
M-gårds koppling till Monica Pernroth dom är väninnor och till Binninge genom RO båda sitter i styrelsen
Monica och Binninge med M-gård kanske har en planerad agenda då dom arbetar idealt dom har aldrig haft f-skatt ändå verkar Binninge ta ut arvode.
Är binninge anlitad genom Ro?

https://www.realtid.se/julian-assanges-forhorsledare-jo-anmals
https://www.allabolag.se/8024386107/verksamhet

Jag är ytterligt förvånad över Majkans & Moncans oerhörda driftighet. Det är damer i 80-årsåldern som går juridisk bärsärk för att ödelägga karriären för Uppsalas, nu levande, mest kända person. Borde inte åldern tagit ut sin rätt och stillat pengahungern? Varför inte välja ett stilla liv i sina konstkretsar och färga en batik-tisha eller två? Varför vill de inte släppa fram ortens stolthet som skulle bli Sveriges första kvinnliga statsminister?

Vad ska Majkan ha fastigheten till? Hon har väl mer än tillräckligt redan, om jag får parafrasera herr Vresros som tycker måttfullhet bör råda...
Senast redigerad av JymdKjam 2021-01-29 kl. 00:18.
2021-01-29, 00:11
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan ju tänkas att vid förlikningssamtalet påpekar domaren (jag tror: till Binninge et al) att möjligheterna att vinna ärendet inte är så goda ?

Glömde gratulera till inlägg nr 10 000 i den här eminenta tråden!!!!

💥🦄🌈💄🤩🤩🤩🍸🥂🍾🍾🍾🍾🍾🥃🏆🏆🏆🎖
2021-01-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Du har visst lite att läsa på om skillnaden mellan dispositiva och indispositiva tvistemål, för du har uppenbarligen ingen aning om vad den är.

Sedan är det på tiden att du läser igenom stämningen och noterar domstolens reaktion på den. För du är väl inte analfabet?

Ohh.. vilken hög nivå på inlägget, Ebba Busch-sekten levererar!

Motsatsen till ett tvistemål är ett brottmål, tvistemål är nästan uteslutande civilrättsliga. I ett brottmål är den tilltalade oskyldig till dess att motsatsen bevisats. I ett tvistemål är det i regel den som påstår något som måste bevisa att påståendet stämmer. Detta är inget Indispositivt tvistemål så varför tar du ens upp det?

Det åligger Ebba Busch att bevisa att avtalet skrevs under på ett korrekt sätt och att Esbjörn inte uppvisade nått som borde fått Ebba Busch att reagera. Skriftlig dokumentation, SMS mm hjälper Ebba Busch här.

Å andra sidan så åligger det då Esbjörn att lämna in underlag som försvårar Ebba Buschs bevisföring på att avtalet är upprättat på ett korrekt vis.
2021-01-29, 00:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Som jämförelse kan vi ta Carina Bergs f d ruckel som kostade precis 2 MSEK mer än Notars värdering av Marielund. Bergs hus ligger dock i en ytterst attraktiv del av Stockholms skärgård med en helt annan marknad än Uppsalas. Bergs hus ligger vid öppna havet medan Ebbas ligger vid en liten insjö. Marielund kanske av vissa upplevs som Uppsalas gräddhylla, gott så, men Bergs drömkåk är ju high-end.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/BRnLz0/carina-berg-gor-mangmiljonklipp-efter-tv-renoveringen

Hur kan vissa här i tråden, Binninge och den förtappade ledarskribenten på AB hävda att Ebbas hus skulle ligga på samma nivå som Bergs?!!? Det är inte rimligt någonstans, det fattar väl vem som helst...?!

Jag har inte koll p den fatigheten ang priset men skicket och det runtom var nog snarligt som denna fast där var ju tomten betydligt bättre.
2021-01-29, 00:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag är ytterligt förvånad över Majkans & Moncans oerhörda driftighet. Det är damer i 80-årsåldern som går bärsärk för att ödelägga Uppsalas, nu levande, mest kända person. Borde inte åldern tagit ut sin rätt och stillat pengahungern? Varför inte välja ett stilla liv i sina konstkretsar och färga en batik-tisha eller två? Varför vill de inte släppa fram ortens stolthet som skulle bli Sveriges första kvinnliga statsminister?

Vad ska Majkan ha fastigheten till? Hon har väl mer än tillräckligt redan, om jag får parafrasera herr Vresros som tycker måttfullhet bör råda...

Ja man kan ju undra agendan eller är det bokklubben runt Ro mm.
förövrigt var ju konkursen inledd 20-02-14 ang Binninge.
2021-01-29, 00:22
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Jag har inte koll p den fatigheten ang priset men skicket och det runtom var nog snarligt som denna fast där var ju tomten betydligt bättre.

Ta dig lite tid och streama de två säsongerna från Kanal5 så ser du många likheter. Storlek på hus, förfallet av dem (finns komplementbyggnader), ej existerande VA (utedass), totalt renoveringsbehov, mkt bråte överallt, ohyra och råttor. Kändisar som köper. Spot on, skulle jag säga.
Senast redigerad av JymdKjam 2021-01-29 kl. 00:27.
2021-01-29, 00:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ta dig lite tid och streama de två säsongerna från Kanal5 så ser du många likheter. Storlek på hus, förfallet av dem (finns komplementbyggnader), ej existerande VA (utedass), totalt renoveringsbehov. Spot on, skulle jag säga.

Jo, jag har sett något av dessa program det har ett fint läge och har ju som du sa ligger det i skärgården
2021-01-29, 00:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ohh.. vilken hög nivå på inlägget, Ebba Busch-sekten levererar!

Motsatsen till ett tvistemål är ett brottmål, tvistemål är nästan uteslutande civilrättsliga. I ett brottmål är den tilltalade oskyldig till dess att motsatsen bevisats. I ett tvistemål är det i regel den som påstår något som måste bevisa att påståendet stämmer. Detta är inget Indispositivt tvistemål så varför tar du ens upp det?

Det åligger Ebba Busch att bevisa att avtalet skrevs under på ett korrekt sätt och att Esbjörn inte uppvisade nått som borde fått Ebba Busch att reagera. Skriftlig dokumentation, SMS mm hjälper Ebba Busch här.

Å andra sidan så åligger det då Esbjörn att lämna in underlag som försvårar Ebba Buschs bevisföring på att avtalet är upprättat på ett korrekt vis.

Oj, du är till och med så okunnig så du tror att skillnaden på dispositiva och indispositiva tvistemål har något med brottmål att göra. Och du är dessutom så jävla korkad att du inte ens fattade att du borde kollat upp det hela innan du öppnade ditt ordbajserihål denna gången heller. Det är ju fan helt makalöst.

Å jag ser att du fortfarande inte heller har läst stämningsansökan och reflekterat över domstolens reaktion på den. Eller är du så fullständigt bakom att du nu också tänker hävda rättegångsfel? Lite lustigt bara att inte pellejönsen Binninge opponerat sig mot det.
2021-01-29, 00:33
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Jo, jag har sett något av dessa program det har ett fint läge och har ju som du sa ligger det i skärgården

Ok - men då kan vi väl enas om att Ebbas fastighet inte kan betinga samma värde? Jag hoppas Rådmannen och de andra i rättssalen också sett lite av serien och sätta Bergs 6,2 i relation till Binninges fantasivärdering. Ibland kan banala fakta vara avgörande. Det är som sagt inte raketforskning det här.
2021-01-29, 00:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ok - men då kan vi väl enas om att Ebbas fastighet inte kan betinga samma värde? Jag hoppas Rådmannen och de andra i rättssalen också sett lite av serien och sätta Bergs 6,2 i relation till Binninges fantasivärdering. Ibland kan banala fakta vara avgörande. Det är som sagt inte raketforskning det här.

Rent generellt då jag inte vet vart bergs hus ligger så skulle jag säga att det borde vara betydligt mer värt
Har du avstånd till Stockholm?
2021-01-29, 00:42
Medlem
trngws avatar
Citat:

Jag förstår din tanke, men vi får ändå hoppas att domstolen inte dömer sina mål utifrån vad de sett på Kanal 5, utan utifrån den bevisning som parterna lägger fram. Och, naturligtvis, att denna bevisning inte i några delar är bedräglig 😉

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in