Citat:
Ursprungligen postat av
Intervallstart
Helgens høydepunkt kommer allerede i morgen.
Greier de ganske opphøyde Jessie, Frida og Ebba og tukte den norske junioren Fossesholm?
I så fall tipper jeg det blir Ebba.
Det känns ganska öppet mellan dom åkarna imorgon, men jag har Ebba som knapp favorit. Fossesholm har goda möjligheter på pallen om hon struntar i att försöka utmana Johaug och kör sitt sedvanliga loppsupplägg att komma starkt på slutet. Frida lär i vanlig ordning gå ut hårt och så får vi se om hon har dagen efter skadeuppehållet, kan bli pallen och det kan bli 10:e plats. Ebba nånstans däremellan i upplägg. Även Weng är en rimlig pallkandidat om någon sölar, hon har nog varit bäst i fristilen i år.
Efter Falun blir det dock nästan en månads uppladdning till första VM-loppet för dom med distansfokus, så jag tror egentligen inte dom här loppen säger särskilt mycket inför det. Just nu är det väldigt olika ingångsvärden på favoriterna när Norge varit hemma och tränat istället för touren. Det blir lite mera "högst lägstanivå" över morgondagens lopp på många åkare. Därför har jag också Ebba över Frida.
Ryskorna är ett litet för att inte säga stort frågetecken för mig. Har en förhoppning att Kalla kanske trycker till dom.