2021-01-28, 20:55
Medlem
Härliga tävlingar hoppas jag det blir i Falun. Hoppas att Frida är helt kurant från fallskadan, och att hon är revanschsugen och vill visa hur bra hon är...

Jag fick en tanke... Svenska åkarna i touren var påverkade av höjden, då de inte hade acklimatiserat sig. Tänk om Frida också blev aningen försämrad, men ändå åkte så bra de tre första sträckorna. Hon kanske har mer fart i sig att plocka fram? Hoppas det!
Citera
2021-01-28, 21:00
Medlem
rainbowias avatar
Ganska många om det ändå, börjar rabbla upp en ranking här. Och kom på att Bjornsen är tillbaks och inte omöjligt att en sådan som Kirpi smiter emellan någonstans.

Johaug
Fosse
Ebba

Stupak
H Weng
Diggins
Frida
Neppy
Pärma
Stadlober
Claudel
Kalla
TU Weng
Niskanen
Brennan
Citera
2021-01-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Härliga tävlingar hoppas jag det blir i Falun. Hoppas att Frida är helt kurant från fallskadan, och att hon är revanschsugen och vill visa hur bra hon är...

Jag fick en tanke... Svenska åkarna i touren var påverkade av höjden, då de inte hade acklimatiserat sig. Tänk om Frida också blev aningen försämrad, men ändå åkte så bra de tre första sträckorna. Hon kanske har mer fart i sig att plocka fram? Hoppas det!
Med tanke på att Frida haft en stor del av ”bara” rehabträning på slutet kanske man inte ska ha jättehöga förväntningar på den här helgen?
Citera
2021-01-28, 21:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ganska många om det ändå, börjar rabbla upp en ranking här. Och kom på att Bjornsen är tillbaks och inte omöjligt att en sådan som Kirpi smiter emellan någonstans.

Johaug
Fosse
Ebba

Stupak
H Weng
Diggins
Frida
Neppy
Pärma
Stadlober
Claudel
Kalla
TU Weng
Niskanen
Brennan

Du tror inte mycket på Kalla?
Citera
2021-01-28, 21:08
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du tror inte mycket på Kalla?

Runt 10e är förväntat. Skulle hon bli topp-8 i detta fält är det fantastiskt. Formen kommer säkert krypande.
Citera
2021-01-28, 21:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Norge ställer upp med Johaug, Fossesholm, Haga och 3xWeng. Är det att betrakta som ett direkt uttagningslopp till VM-fristilen där det står två platser på spel (efter givna Johaug, Fossesholm och Heidi Weng)? Och att Kalvå inte är med i diskussionen?

Intressant också att det inte går att hänga sig med till bra placeringar.
Senast redigerad av Alkibiades 2021-01-28 kl. 21:19.
Citera
2021-01-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Helgens høydepunkt kommer allerede i morgen.

Greier de ganske opphøyde Jessie, Frida og Ebba og tukte den norske junioren Fossesholm?
I så fall tipper jeg det blir Ebba.

Det känns ganska öppet mellan dom åkarna imorgon, men jag har Ebba som knapp favorit. Fossesholm har goda möjligheter på pallen om hon struntar i att försöka utmana Johaug och kör sitt sedvanliga loppsupplägg att komma starkt på slutet. Frida lär i vanlig ordning gå ut hårt och så får vi se om hon har dagen efter skadeuppehållet, kan bli pallen och det kan bli 10:e plats. Ebba nånstans däremellan i upplägg. Även Weng är en rimlig pallkandidat om någon sölar, hon har nog varit bäst i fristilen i år.

Efter Falun blir det dock nästan en månads uppladdning till första VM-loppet för dom med distansfokus, så jag tror egentligen inte dom här loppen säger särskilt mycket inför det. Just nu är det väldigt olika ingångsvärden på favoriterna när Norge varit hemma och tränat istället för touren. Det blir lite mera "högst lägstanivå" över morgondagens lopp på många åkare. Därför har jag också Ebba över Frida.

Ryskorna är ett litet för att inte säga stort frågetecken för mig. Har en förhoppning att Kalla kanske trycker till dom.
Citera
2021-01-28, 21:29
Bannlyst
Fosse är favorit att slå Frida Karlsson i morgon, kan hon rent av hota Johaug?
Hur går det Ebba vs Fosse i morgon?
Sen är Kalla favorit att slå Pärmen, rätt lr fel?
Citera
2021-01-28, 21:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Med tanke på att Frida haft en stor del av ”bara” rehabträning på slutet kanske man inte ska ha jättehöga förväntningar på den här helgen?

Beror ju alldeles på om har dagen också. Hon är utvilad åtminstone, till skillnad från en del övriga som kört hela touren. Fast nog har Frida större chanser på lördagen (på papperet).
Citera
2021-01-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Fosse är favorit att slå Frida Karlsson i morgon, kan hon rent av hota Johaug?
Hur går det Ebba vs Fosse i morgon?
Sen är Kalla favorit att slå Pärmen, rätt lr fel?

Då måste hon våga gå ut hårdare än hon gjort i tidigare 10km-lopp. Johaug och Fossesholm har mötts sex gånger på 10km intervall i vinter och det har skiljt 20-58 sekunder. Loppet med 20 seks differens hade ganska kort åktid.
Citera
2021-01-28, 21:56
Medlem
Varför startar inte Linn Svahn imorgon?
Citera
2021-01-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Varför startar inte Linn Svahn imorgon?

Hon vill väl vara fräsch till masstarten på lördag
Citera