2021-01-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är katastrof för trovärdigheten, men inte för smittspridningen.

Jag tror inte heller att Jan Eliasson smittade ner så många om ens någon varken på Kanarieöarna eller i Sverige, men trovärdigheten sköts effektivt i sank.
Johan Carlsson glömde bort att det pågår en pandemi
Citera
2021-01-28, 19:54
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det verkar onekligen vara ett neurologiskt virus som bara råkar vara mer effektiv som luftvägsvirus. Just den där furindetaljen är en sån där grej som det känns så uppenbart krystat att Eco Health Alliance försökt tysta ner. Om folk inte ställer frågor till varför det här viruset har en obligat furinproteinsite så är det betydligt enklare att låtsas om som att det är ett helt naturligt virus. Blir betydligt svårare när folk börjar lägga ihop ett plus ett.

Kan du förklara lite mer vad du syftar på.... Samt några källor!?
Citera
2021-01-28, 19:54
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Total kostnad.

Tänk att lägga till ett extra års utbildning för alla årskurser.
Inte peanuts så att säga..

Du menar alltså kortsiktigt utan att se alla andra konsekvenser som skolstängningarna har, både för samhället i stort nutid och under elevernas framtida liv (kunskapsluckor som ger årgången mycket sämre förutsättningar i yrkeslivet)
Citera
2021-01-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lena Mellin är förbannad. Kanske enda gången någonsin man håller med henne.

Står ni inom valet att välja en annan medicin välj inte en från Astra Zeneca. Som sagt gör väl inte stora konsekvenser. Men ett liten dropp i havet kanske. Dessa idioter fick betalt men kommer inte att kunna leverera och vill inte ens svara på varför.

Håller på att leta..... Hittade ett dokument från UK med biverkningar, listade.
Samma biverkningar som Pfizer har problem med......

Hittade det............
https://www.gov.uk/government/publications/regulatory-approval-of-covid-19-vaccine-astrazeneca/information-for-healthcare-professionals-on-covid-19-vaccine-astrazeneca
Citera
2021-01-28, 19:57
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Kan du förklara lite mer vad du syftar på.... Samt några källor!?

Källor på vad? Att Eco Health Alliance låg bakom den där smutskastningskampanjen på alla som sa att det kunde vara ett labbvirus som slunkit ut? Googla och begrunda. Annars har jag postat massa i tråden om det, kolla "SARS-CoV-2 pathways".
Citera
2021-01-28, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Här kan du läsa allt om vaccinationsbeviset.
https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/ehealth/docs/vaccination-proof_interoperability-guidelines_en.pdf

Det kommer säkerligen att ha samma funktion som det gula vaccinationskortet, ett bevis på vilka vaccinationer man har tagit.

Räcker med att ge en läkare 25000 under bordet så har man "vaccinerats" utan att bli steril eller dö om något år
Citera
2021-01-28, 20:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Håller på att leta..... Hittade ett dokument från UK med biverkningar, listade.
Samma biverkningar som Pfizer har problem med......
Samma biverkningar som i stort sett alla vaccin har.
De flesta är helt ofarliga och går över efter en dag eller två när immunsystemet "bekämpat" vaccindosen.

Av återstående biverkningar går de flesta över efter en vecka.
Allt sådan framgår när man läser Fas 2- och Fas 3-studierna.

Sedan får ju även de i kontrollgruppen som får en helt verkningslös injektion biverkningar vilket är värt att tänka på i diskussionen om biverkningar.
Citera
2021-01-28, 20:03
Medlem
Det verkar onekligen vara ett neurologiskt virus som bara råkar vara mer effektiv som luftvägsvirus. Just den där furindetaljen är en sån där grej som det känns så uppenbart krystat att Eco Health Alliance försökt tysta ner. Om folk inte ställer frågor till varför det här viruset har en obligat furinproteinsite så är det betydligt enklare att låtsas om som att det är ett helt naturligt virus. Blir betydligt svårare när folk börjar lägga ihop ett plus ett.

Citat:
Källor på vad? Att Eco Health Alliance låg bakom den där smutskastningskampanjen på alla som sa att det kunde vara ett labbvirus som slunkit ut? Googla och begrunda. Annars har jag postat massa i tråden om det, kolla "SARS-CoV-2 pathways".

Strök under, för ett förtydligande. Det är 37050 sidor i tråden.... Inte så man kan sitta dygnet runt och läsa alla inlägg.

Ni hintade åt saker jag missat..... "furindetaljen" , vad "Eco Health Alliance" haft för sig, och "obligat furinproteinsite".....

Därav att jag undrade vad ni hintade mot....
Citera
2021-01-28, 20:16
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Strök under, för ett förtydligande. Det är 37050 sidor i tråden.... Inte så man kan sitta dygnet runt och läsa alla inlägg.

Ni hintade åt saker jag missat..... "furindetaljen" , vad "Eco Health Alliance" haft för sig, och "obligat furinproteinsite".....

Därav att jag undrade vad ni hintade mot....

Googla det och det andra, så svårt är det inte.
Citera
2021-01-28, 20:17
Medlem
Citat:
.

Ok, nu hänger jag med. Att Sars-2 "förstör och äter" T-celler kom ut i tråden i våras (2020).

Är det något speciellt som poppat upp på den fronten nyligen?

Saundra har ju två trådar som jagar artiklar om......................
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV

Själva angreppet på immunförsvaret kan ju möjligen förklara varför indevider dör
efter att vaccinerats. De blir i själva verket mer mottagliga för infektion.
Citera
2021-01-28, 20:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Andra coronavirus har ofta en dipp mitt i säsongen. Se röda linjen i figur till vänster:

https://smw.ch/journalimage/780/780/ratio/view/article/ezm_smw/en/smw.2020.20224/c1ef84064e77736bc19423fd99ab1bc2abc978f9/w20224_f1_conv.jpg/rsrc/ji

Intressant. Skulle tvärt mot dig påstå att det inte alls är någon tydlig dipp för de där coronavirusen. 2018 års säsong var det en dipp med uppgång efter men inte de andra åren. Absolut inte lika tydligt sol för influensan. Kurvorna visar också peakar vid olika tillfällen beroende på coronavirus. Så det ger mig förhoppningar på att vi kanske inte behöver vända upp igen, som jag nästan hade förutsett baserat på influensakurvorna. Men detta är ju inte influensa.
Citera
2021-01-28, 20:24
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ok, nu hänger jag med. Att Sars-2 "förstör och äter" T-celler kom ut i tråden i våras (2020).

Men jag fucking skrev GOOGLA SARS-CoV-2 PATHWAYS.

https://www.wikipathways.org/index.php/Pathway:WP4846

Titta på bilden så ser du att viruset inte har enbart en väg in i kroppen utan flera. Blockerar man furinproteinet så fungerar inte viruset så den vägen är uppenbarligen mer bundet till dess evolutionära bakgrund och inte ACE-2. Men det finns inga andra coronavirus i naturen som har de egenskaperna förrutom några hemliga virus som kineserna säger finns som ingen får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in