2021-01-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Mitt inlägg var avsett att visa hur löjligt låga straff den svenska rättvisa delar ut.

Men okej, låt mig gissa då. Nej, jag tror inte heller att Bilal friges efter fyra år.

Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om hans straff stannar vid 12 år, kanske till och med lite kortare. Sen ⅔-frigivning på det, så är han ute efter 9 år.

Senast.

Nej. Det blir ca 80% av minst 18 år så han döms till minimum 14 års fängelse. Det blir inte en minut under 14 år om han döms för detta.
Citera
2021-01-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nån som har häktesprotokollet

Ja det vill man se om det kan finnas minsta ledtråd om underlaget. Tror dock att det är väldigt lite som framkommer där men om ingen har det redan nu så får vi lösa det med.
Citera
2021-01-28, 17:36
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbajenet
Fyfan vad det svenska rättssystemet är skit, det är ju ett skämt. Att man har mage att ha "rabatt" som om det vore nån jävla butik.
Ärligt talat, va fan är det för politiker ni har i Sverige?
Dom är dårar dom flesta politiker vi har nu i Sverige . Se hur Sverige ser ut idag otäck utveckling !
Citera
2021-01-28, 17:39
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Inte alls. B jagade N som hade släppt barnet. N vek av runt ett hörn och tog sig över ett staket och försvann. B vände tillbaka i riktning mot K som hade plockat upp barnet. Också K försökte springa undan men snubblade och föll framstupa. B gick fram och ställde sig bredbent över henne och avlossade en kula som träffade henne i bakhuvudet.

Ingen brist i vapenhanteringen, med andra ord. Däremot stora brister i allt möjligt annat.

Nja, jag har för mig att ett vittne sa att han först sköt henne i bröstet, hon tappar barnet, och sedan går han fram till henne och skjuter henne i huvudet.
Citera
2021-01-28, 17:43
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Hittar inte aktuell bild på skytten Bilal/ Isak. Finns den i tråden?
I det här inlägget har du bildlänkar till 3 olika bilder utav kackerlackan Bilal El-Mughr4bi.
Han har numera bytt ut sitt förnamn till Isak, och hans nästan lika vidrige bror Ahmad har samtidigt bytt ut sitt förnamn till Mikael.

De lågpannade idioterna tror nog att de blir mer anonyma under radarn nu.🤣
Att byta ut det ökända efternamnet El-Mughr4bi kunde nog narcissisterna inte tänka sig då det namnet antagligen ger ett högt cred-värde bland andra begåvningsbegränsade med snarlik livsstil.

På tal om "snarlik" så tillämpar vi ju inte hängning i Sverige, men självsaneringen gör att medelåldern för de klippta ligger på 23 års ålder. Den häktade Bilal-Isak 22 "bast" kanske har tur i att bli insydd istf sanerad när en slutgiltig dom har fallit om sannolikt c:a 6-9 mån efter begäran om åtal.
Citera
2021-01-28, 17:44
Medlem
Borde inte denna lirare ha ett saftigt pris på sitt huvud antingen på kåken (om han nu fälls) eller i det fria? Karolins man var ju själv kriminell.
Citera
2021-01-28, 17:44
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Så det är alltså åtminstone 4 personer inblandade i mordet?

Isak El-Moghrabi, skytt.

Vad är det de andra tre har bidragit med, kan någon hjälpa?

Gabriel Hassoun
Tarek Bekar
Renad Salih
Citera
2021-01-28, 17:45
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Nja, jag har för mig att ett vittne sa att han först sköt henne i bröstet, hon tappar barnet, och sedan går han fram till henne och skjuter henne i huvudet.

Ja ett vittne har bekräftat detta. Att hon blev först skjuten i torso/bröst och tappar då barnen. GM kommer sedan närmare och skjuter henne i huvudet. Vittnet sa även när hon sprang för att hjälpa Karolin såg hon två skott i bakhuvudet.
Citera
2021-01-28, 17:46
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
Borde inte denna lirare ha ett saftigt pris på sitt huvud antingen på kåken (om han nu fälls) eller i det fria? Karolins man var ju själv kriminell.

Jo och det har han försökt. Han är häktad sedan i dec för mordförsök som en hämnd.

Läs mer här:
(FB) Karolin Hakim ihjälskjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019
Citera
2021-01-28, 17:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Både AM och DJ sitter nu på olika håll på grund av uppgifter via Encrochat. Malmö har faktiskt inte varit lugnare på många år. Åklagarkammaren i Malmö kommer att ro det här i land tror jag.

Ja och det tack vare Enchrocat...dom har ju tyvärr inte kunnat komma åt dom innan. Och det gäller inte bara den svenska polisen.

OT fast det hänger ändå ihop...

Undrar när rättegången mot Mekky (resten av Los Surcos) startar. Han blev utlämnad till Spanien 2/9-20 och sitter häktad i Malaga.

Rättegången mot Ridouan Taghi, som Mekky var bankir åt (financier) och som han kallade ”patron” börjar 15 februari
https://r5rqmfvc3uvv5l7376q5uzptwi-adwhj77lcyoafdy-www-bladna-nl.translate.goog/exclusief-verslag-recherheverhoren-ridouan-taghi,34048.html
https://www.expressen.se/kvallsposten/ridouan-taghi-gripen-gav-morduppdrag-till-los-suecos/
Citera
2021-01-28, 17:49
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Så det är alltså åtminstone 4 personer inblandade i mordet?

Isak El-Moghrabi, skytt.

Vad är det de andra tre har bidragit med, kan någon hjälpa?

Gabriel Hassoun
Tarek Bekar
Renad Salih

Gabriel tog sig an uppdraget, troligtvis från Mekky, men sålde det vidare till Isak/Bilal.

Tarek köpte bilen som användes.

Ren*d är avskriven. Någon hade förfalskat hans signatur på bilköpet. Han hade alibi.
Senast redigerad av Xfiles 2021-01-28 kl. 17:51.
Citera
2021-01-28, 17:50
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Gabriel tog sig an uppdraget men sålde det vidare till Isak/Bilal

Tarek köpte bilen

Ren*d är avskirven. Någon hade förfalskat hans signatur på bilköpet. Han hade alibi.

Ah ok...tack för infon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in