2021-01-26, 15:34
Medlem
Hej jag hör röster och när jag mådde dåligt sā hittade de inga fysiska tecken på sjukhus så de skickade mig till psykhem där jag fick injektion och antipsykotisk medicin, är detta bibliskt rätt? Att hantera röster med mediciner?
Citera
2021-01-26, 15:37
Medlem
Injektioner och antipsykotisk medicin(sjukvården) fyller en del av samma syfte som kyrkan gjorde förr, så visst fan kan man kalla det för bibliskt. Sjukvården utförde en exorcism, ha det så kul och lycka till i livet.
Citera
2021-01-26, 15:37
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pullover7
Hej jag hör röster och när jag mådde dåligt sā hittade de inga fysiska tecken på sjukhus så de skickade mig till psykhem där jag fick injektion och antipsykotisk medicin, är detta bibliskt rätt? Att hantera röster med mediciner?

Ja, det är rätt enligt bibeln, även om läkare förstås inte lägger upp sin behandling baserat på vad bibeln säger. Jesus sa:

Citat:
De friska och starka behöver inte läkare, men det gör de sjuka och svaga.

Matteus 9:12
Citera
2021-01-26, 15:43
Medlem
Citat:

Bibeln uttalar sig inte om människor med psykisk ohälsa och om mediciner. Ja det mesta tyder på att det är rätt. Medicinen är en hjälp för att du ska kunna fungera i samhället. Det är många som hör röster men för de flesta så kommer det försvinna.
Citera
2021-01-27, 10:04
Medlem
den-kristnes avatar
Det mest bibliska hade varit att man bad för dig.
Citera
2021-01-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Det mest bibliska hade varit att man bad för dig.
Kandu göra det nu då?
Citera
2021-01-27, 13:51
Moderator
Sun Rulers avatar
OBS!

Om det är fokus på psykisk hälsa så finns det ett forum för det:

(FB) Psykisk hälsa

För att denna tråd skall få vara kvar så bör psykisk hälsa diskuteras ur ett religiöst perspektiv, t.ex. religionens syn på vård och psykisk ohälsa.

/Moderator
Citera
2021-01-28, 11:13
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Kandu göra det nu då?
Absolut! Consider it done.
Citera
2021-01-28, 12:30
Medlem
Citat:

NEJ, kaere vaen,detta aer kvacksalveri p.g.av Okunskap, men nog noedvaendigt i akuta situationer.
Foer att faa kunskap om Demonbesaettelse lyssna paa Derek Prince paa youtube som undervisar
om detta i massor av avsnitt.
Citera
2021-01-28, 12:37
Medlem
Aeven Sven Reichman har lite undervisning om detta paa svenska.
Han finns hos bibelfokus.se med 'befrielsetjaenst'.
Citera
2021-01-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
NEJ, kaere vaen,detta aer kvacksalveri p.g.av Okunskap, men nog noedvaendigt i akuta situationer.
Foer att faa kunskap om Demonbesaettelse lyssna paa Derek Prince paa youtube som undervisar
om detta i massor av avsnitt.

Sluta med ditt kvacksalveri. Att människor hör röster är för att det är en själens försvarsmekanism för att inte gå sönder. Du kan även börja höra röster på grund av drogmissbruk. Det är möjligt att även demonbesatta hör röster men de lär vara i en absolut minoritet. Jag rekommenderar egna böner och medicinering samt andra behandlingsmetoder som är väl beprövade sedan lång tid tillbaka. Kunskapen att bli av med röster finns inom vården men som vanligt löser de inte grundproblemet. Uttala dig inte om saker du inte har kunskap om.
Citera
2021-01-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Sluta med ditt kvacksalveri. Att människor hör röster är för att det är en själens försvarsmekanism för att inte gå sönder. Du kan även börja höra röster på grund av drogmissbruk. Det är möjligt att även demonbesatta hör röster men de lär vara i en absolut minoritet. Jag rekommenderar egna böner och medicinering samt andra behandlingsmetoder som är väl beprövade sedan lång tid tillbaka. Kunskapen att bli av med röster finns inom vården men som vanligt löser de inte grundproblemet. Uttala dig inte om saker du inte har kunskap om.

Jag har personligen Ingen erfarenhet av att 'hoera roester'. Derek fick naadegaava av Gud(tror jag)
att ta sig an demonbesatta, saa att Maanga blev botade. Lyssna paa honom.
Jesus gick omkring och botade sjuka, kunde bota ALLA. Derek tror att naestan alla sjukdomar
aer relaterade till Demoner. Sjaelv fick han en diagnostiserad Cancerande (p.g.a hoegmod?) och
Gud ledde en oerfaren ynglinglaerjunge till att be och driva ut den under stort Vraal fraan Derek.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in