2020-07-27, 19:53
Medlem
Hembrannarens avatar
Olika märken på caps o burkar?

Jag har hållt på lite med taging med marker innan men jag och min vän vill börja med lite mer seriösa grejer o då undrar vi om jag kan använda ett par MTn, Loop eller molotow caps till t.ex. en montanaburk?
Citera
2020-07-27, 20:14
Medlem
mingtians avatar
Coolt.
Ja det går.
Citera
2020-07-27, 20:22
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Ja det går
Citera
2020-07-27, 22:36
Medlem
GoUoDs avatar
Brukar vara problemfritt ja. Fick tag på ett par burkar från 80talet för nån vecka sedan ("hobbysprej" står det på loggan), deras valv var kompitabla till NYC-caps.

Men har varit med om rack-burkar som haft för stort valv i relation med munstycket, valvet blir en kopp med färg under capen, skitkul!
Citera
2020-09-05, 03:47
Medlem
vitaminpillrets avatar
Ironlak basic, dope cans m.fl som finns på burnerstore, är det något att ha?
Citera
2020-09-05, 08:39
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitaminpillret
Ironlak basic, dope cans m.fl som finns på burnerstore, är det något att ha?
kobra är nicen. Dope med tror jag (bra täck på fame aldrig använt).
Citera
2020-09-07, 00:05
Medlem
vitaminpillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
kobra är nicen. Dope med tror jag (bra täck på fame aldrig använt).
Kobra är schyssta, skulle vilja ha lite input på både dope & ironlak dock. Får passa på att tipsa om skapamers 23/kr burkar oxå
Citera
2020-09-07, 16:29
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Kobra är schyssta, skulle vilja ha lite input på både dope & ironlak dock. Får passa på att tipsa om skapamers 23/kr burkar oxå
Blir nervös på burnestores site, den skulle inte klara en juridisk granskning. Knappast värt 6-7kr billigare cans till priset av att bli utsatt för selektiv scam, inte för att jag egentligen tror att dem kör det (vilket är idén med selektiva scam), men tänker inte riskera mina slantar.

Skapamers (polska import av netray) cans är skit i ljusa nyanser men riktigt schysta i mörka nyanser. Innehåller aceton, xylen, n-butyl acetat, så de går fint att prutta ut i en burk och ha som ink eller boff.
Senast redigerad av GoUoD 2020-09-07 kl. 16:35.
Citera
2021-01-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Blir nervös på burnestores site, den skulle inte klara en juridisk granskning. Knappast värt 6-7kr billigare cans till priset av att bli utsatt för selektiv scam, inte för att jag egentligen tror att dem kör det (vilket är idén med selektiva scam), men tänker inte riskera mina slantar.

Skapamers (polska import av netray) cans är skit i ljusa nyanser men riktigt schysta i mörka nyanser. Innehåller aceton, xylen, n-butyl acetat, så de går fint att prutta ut i en burk och ha som ink eller boff.

Kan hålla med om att sidan ter sig "skum" men kan ge mitt ord (för vad det är värt) på att du aldrig skulle bli blåst värre än en packmiss på HL. Har träffat människan bakom sidan, genomgod. Vet också att vid ett par tillfällen har det gjorts utkörningar på 10+ mil för att leverera samma dag, dock är det väl lite V.I.P.-treatment men ändå. 10/10 skulle beställt från Burnerstore om och om igen.

Ironlak basic funkar skitbra de jag har testat iaf, men de heter ju basic av en anledning.
Citera
2021-01-14, 20:02
Medlem
Citat:
Vanliga Ironlak var grymma förr i alla fall men har inte provat dem på många år sen fatcap stängde ner, basic lär väl vara lite sämre i och med att de troligtvis är billigare. Ironlak luktade jävligt gott också om jag inte minns fel, lågt tryck men mycket pigment och bra täckning.
Citera
2021-01-25, 17:07
Medlem
Leffe020s avatar
Burnerstore är en bra butik.

Kobra är bäst sen kommer dope och sen ironlak.
Citera
2021-01-28, 11:44
Medlem
Leffe020s avatar
Någon som har testa dom här, jävligt billiga ca 5kr st.

https://m.alibaba.com/product/60819490595/450ml-High-Quality-f1-aerosol-spray.html?spm=a2706.themepagelp.0.0.438d233dPoIsO c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in