2021-01-27, 23:31
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja den kåken skulle inte jag ta i mitt förvar. där finns ju mer skrot än i Saddams palats.
Enligt MZ har han varit där alla sommar sen han var liten??? jo det ser man ju

Nej, det är nog läge att ringa in Dr Brasa...
2021-01-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Att Esbjörn själv närvarade vid röjningen finns det gott om utomstående vittnen på och som även massmedia intervjuat.
Jag hittar faktiskt ingen källa på det, skulle uppskatta om någon kunde posta en länk till den för det känns som en trådsanning.
2021-01-27, 23:37
Medlem
vittne-xs avatar
Så har det roliga inträffat att SvT-Aktuellt, ovetandes har avslöjat hur Expressens fotograf riggade sina "ruckelfoton" med att både photoshoppa bort skrot, men även med att begrava bilarna under massa nedsågad sly. Tidigare vittnen har berättat hur man lagt dessa högar med sly vid tomtgränsen, nu kom ju SvT ut så då fanns det inte tid att lägga tillbaka skräpet över bilarna igen....

https://ibb.co/GFP8T6F
Denna står alltså uppallad utan hjul, blir ett jävla jobb om alla 7 ska lyftas från tomten.

Massvis med bilder, som ni hittar på Aktuellt, tidskod 18:40 och framåt:
https://www.svtplay.se/video/29611464/aktuellt/aktuellt-27-jan-21-00-3?start=auto

Rapports 19:30 sändning togs bort från Svtplay av okänd anledning, bara 5 min finns kvar utan Ebba...
Det kanske blev för svårt att även fimpa Aktuellt-rullen med Mats Knutssons politiska analys som även han sågar Ebba oavsett att hon har rätten på sin sida, påvisar agendasättandet inför hotet om ev nyval.
Nu tillbaka, tidskod 5:01 och framåt:
https://www.svtplay.se/video/29639894/rapport/rapport-27-jan-19-30-6?start=auto

Sen Binninges uttalande att han med "emphas" kan ange att inga släktingar har varit i kontakt med honom utan EsB är hans huvudman, påvisar dels att det är Majkgård bakom och att det är denna tråds grävande som fått honom att ange detta, ingen av MSM har vågat dryfta just den meningen.

Förslaget om dr Brasa inträde skulle liva upp tråden, när vi ser till att den nu bara fungerar som supermagnet för Sveriges alla rättshaverister och religösa dårar som inte ens klarar av att läsa bakåt några sidor eller använda sökverktygen....
Senast redigerad av vittne-x 2021-01-28 kl. 00:12.
2021-01-27, 23:45
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
I den artikeln står det inte det, helt korrekt. I en annan artikel pratade en av de som röjde om att Esbjörn var där och skämtade om att Ebba satt på sitt kontor, när hon var inne i huset.

Det behöver inte vara en total motsättning heller. Om Esbjörn har dåligt minne, kanske han glömde bort att de röjde, eller så orkade han inte vara kvar under hela röjningen och att just det slyområdet var nytt för honom. Eller så ljög han och reportern överdrev det hela med att han började gråta.

Men rent krasst, jag tror att han fick en känslomässig aha-upplevelse över att bollen var i rullning och att inget skulle bli som förut. En ny ägare har oftast andra idéer på hur de vill ha tomt och hus och det kan ju gå stick i stäv med vad man själv tycker. Att då yttra ett "men vad har de gjort?", är bara mänskligt.

När de nya ägarna rev min mormors gamla hus, då var det jobbigt mentalt att se det. Det är något definitivt över det hela. Det är över, slut och passé. Det är historia.

Det är troligen varken eller, det är Matz ord om då Esbjörn var med 5-6/9 när Matz gjorde sin inspektion på den redan sålda fastigheten.
Inte Esbjörn själv som berättar, men mycket senare gör Expressen en bildsekvens med Esbjörn och den lilla kapade granen.
Expressen var inte med den 5-6/9 nämligen.
2021-01-27, 23:52
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för länk.

Intressant att Ebba är så säker och påstridig. Ebba förstår inte att juridiken kan bli mer komplicerad än vad hon tror. Hon bortser från sin utfästelse om att Esbjörn inte behöver sälja om han inte vill, och yttrar sig om folk hon inte känner med en säkerhet som visar på hur lite hon vet om Esbjörn och hans förhållanden. Ebba gjorde en utfästelse på sociala medier, där Ebba medger att det är fel att genomdriva köpet om Esbjörn verkligen inte vill! Nu när Esbjörn har visat att han verkligen inte vill sälja borde Ebba uppfattat det.

Nu ställer utfästelsen till med bekymmer för Ebba. Antagligen har hennes advokat talat om bekymret det är att övervinna detta uttalande ur avtalsrättsligt hänseende, och då framför Ebba i stället att Esbjörn är under påverkan av andra personer i sin omgivning.

Hur Ebba ska styrka vad Esbjörn verkligen vill eller motbevisa det Esbjörn säger, när hon inte ens känner honom mer än genom de dubiösa kontakter hon själv haft med honom, är en sakomständighet hon inte tänkt på.

Det intressanta var hur hon ser på hot, och att hon själv var ett offer för hot!

Att hota med rättsliga åtgärder som Ebba gjort mot Esbjörn, eller hota om att gå till media i en demokrati är inte hot i juridisk mening, alltså är det inte brottsligt enligt brottsbalken. Det är legitim information till en motpart om vad man har för avsikter, i det fall man inte får sin vilja igenom, typ, att man talar om, eller hotar barn om att det blir ingen TV om ni inte gör läxorna.

Att Ebba nu gör sig till offer, ett offer för "hot" från en gammal gubbe som inte lyder henne, visar bara på reptilen som nu söker en sten att gömma sig under. Det var början till slutet för henne. Tack och lov gör hon jobbet själv med att avslöja vem och vad hon är för slags person.

Jag tyckte hon såg elak ut och hon har förlorat mycket av sitt utseende. Hon såg förorättad ut över att saker inte går hennes väg.
Ska genast dra alla jag känner som någonsin yttrat frasen: Om jag har fel ska jag äta upp min hatt. De har minsann då brutit ett avtal. Herrejävlar vad jag ska håva in pengar.

Eller alla säljare i butiker som sagt att de säljer den bästa och mest hållbara varan någonsin, brutit mot avtal genom "utfästelse" rakt upp och ner. Vi får utöka domstolarna.

Vad man säger efter att ett avtal är undertecknat har ingen laga kraft. Det som står i avtalet gäller, för mig veterligen finns där ingen klausul som säger att avtalet är giltigt, om man inte säger något annat i sociala medier.
2021-01-27, 23:57
Medlem
No-n-sences avatar
Någon nolla från Aftonbladet presterar följande:
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/869zGQ/tack-ebba-busch-for-sapan-om-huskopet

Tycker nog att det kan bli tal om en förtalsanmälan. Inte mycket rätt i detaljerna vilket förmodligen bägge sidor här kan hålla med om.
2021-01-28, 00:03
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Det är troligen varken eller, det är Matz ord om då Esbjörn var med 5-6/9 när Matz gjorde sin inspektion på den redan sålda fastigheten.
Inte Esbjörn själv som berättar, men mycket senare gör Expressen en bildsekvens med Esbjörn och den lilla kapade granen.
Expressen var inte med den 5-6/9 nämligen.

I stand corrected. Självklart är det så.
2021-01-28, 00:04
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Någon nolla från Aftonbladet presterar följande:
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/869zGQ/tack-ebba-busch-for-sapan-om-huskopet

Tycker nog att det kan bli tal om en förtalsanmälan. Inte mycket rätt i detaljerna vilket förmodligen bägge sidor här kan hålla med om.

Har de ingen som korrekturläser ledarsidan? Sakfel i nästan varje mening.
2021-01-28, 00:08
Medlem
Citat:
Köpekontrakt undertecknas 20/8
Handpenningen utbetalas 25/8
Röjningen med Esbjörn 30/8
Köpet skulle slut regleras 16/9
Ebbas brev att Esbjörn ska ta kontakt 16/9
Jurist skickar brev om samma sak 18/9
Bild på brev i Expressen den 9/10
Intervju av Expressen inne i huset 2/11
Dessa datum är dock oklara, men detta har skett efter att Esbjörn deltog i röjningen 30/8, men före Expressens scoop:
Vilket datum Majkgård var in på banken.
Vilket datum Majkgård kontaktade Sjönära.
Vilka datum Matz ringt och hotat Ebba, att hon ska låta köpet återgå annars blir det smutskastning i media.

Har du några belägg, för att röjningen skedde 30/8?

Om det inte kommit något nytt, sista dagarna om datumet för röjningen, så är det en trådsanning som inte kunnat beläggas.
2021-01-28, 00:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det kan mycket väl vara så men det är ju en spekulation, vart finns den artikeln du refererar till? Måste ha missat den.

Citat:
– Vi var ett arbetslag som röjde för att man skulle kunna komma fram. Esbjörn var där och hälsade, han var fullt medveten om att vi röjde. Ebba var inne i huset, Esbjörn sa: ”Hon sitter uppe i sitt kontor”, säger en person som var på plats.
Från: https://www.expressen.se/dinapengar/...-jag-rattslos/

Jag läste artikeln då det begav sig, numera är den låst, så om du inte betalar för att se låsta artiklar där, får du nöja dig med Nighters825 citat ovan.
2021-01-28, 00:13
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Hur det än slutar om hon väljer att driva detta så långt det bara går kommer hon förlora på det. Det är ju det som är så märkligt i detta. Nu har hon ju slutligen också fått dom tyngsta medierna mot sig också så nu vet "alla". Kan inte se hur hon ska kunna genomföra en valrörelse nu tex.
Inte mycket har gått hennes väg sen skilsmässan. Och framförallt saker som rimmar illa speciellt just för en KD-ledare.

Sen vet jag att det finns en pojk-höger här FB som har henne som runkobjekt som tycker annat men det skiter jag i.

Mja de äldre som det refereras till tidigare, vet nog bättre än de yngre vilken sorts säljare man kan råka ut för i affärer.
Dom ser fakta och uppförande inte ålder, då deras referens är sig själv och hur deras reaktioner varit i samma situation.
Mer än en +80 som svurit över denne säljare och de arvtagare som lurar i vassen.
Sen om du tyckrr ag tillhör pojk-högern på FB, det får stå för dig 😉
2021-01-28, 00:26
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för länk.

Hon bortser från sin utfästelse om att Esbjörn inte behöver sälja om han inte vill, och yttrar sig om folk hon inte känner med en säkerhet som visar på hur lite hon vet om Esbjörn och hans förhållanden. Ebba gjorde en utfästelse på sociala medier, där Ebba medger att det är fel att genomdriva köpet om Esbjörn verkligen inte vill! Nu när Esbjörn har visat att han verkligen inte vill sälja borde Ebba uppfattat det..
Finns denna utfästelse att beskåda? Hittar den inte i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in