Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Det spelar ingen roll. Fortfarande får inte dessa privata läkare ta betalt för bgtvär gratisbiljetter som de själva inte ha betalat ett öre för!
Det är stöld!
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Om det är så det gått till är det såklart fel.
Jag har väldigt goda kontakter i samhället, och har kollat på möjligheten att ”köpa” en dos.
Som det ser ut just nu i Sverige är detta inte möjligt. Det kommer troligtvis ändras snart när volymerna ökar.
Jag tror bara vi skall vara försiktiga med att måla fan på väggen innan vi vet mer.
Det kan mycket väl vara så som en tidigare postare skrev, att istället för att doser slängs av någon anledning, så ger man vår käre GW en jävel..
Det blev lite galet. Satt på bussen och använde mobilen des (helvetes) autokorrigeringsprogram..
Du förstod säkert att jag menade att dessa privatläkare får inte ta betalt för vaccin som de själva har fått in gratis. Det ska inte vara en gåva från staten till privatlärarnas plånböcker utan en gratis medicin för landets alla medborgare oavsett var man bor och hur plånbok man har.
Det ska gå rättvist till.
Jag pratar inte för min egen del. Jag är sist i kön och det är helt i sin ordning. Men folk ska INTE sidosteppas av stora plånböckerna på Östermal och Djursholm.
Det är så att man tappar helt tron på människans godhet och rättvisekänslan.
Jag har flera gånger i tråden försökt säga just precis att ALLA aktörer tycks vilja göra sig en hacka på detta elände. Läkemedelsbolagen, alla de som säljer olika prylar och skyddsutrustning, läkarna.. you name it.
Det är väldigt (väldigt) sorgligt att se.