2021-01-27, 12:14
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag fascineras mest av Ribom ansiktsuttryck när hon stakar. Det (ansiktsuttrycket) ser nästan alltid ut som om hon tar i max i varje stavtag, men jag tror det är mer av ett ”tick” än att hon gåfaktiskt tar i Max.
För Dyvik och Hagström borde prispall (eller snudd på) kombinerat med att en av Jonna och Ribom åker dåligt vara en förutsättning för att ens diskuteras till VM. För att säker slå sig in i truppen krävs minst en andraplats (om ens det räcker, men seger borde räcka). Faktum är Jonna som har sä,st resultat av våra topp fyra bara slagits av svenskor (de som kom före henne i resultatlistan i VdF körde ju på andra halvan) och Ribom har bara slagits av svenskor och två norskor - så pallkandidater som Lampic och Fähndrich platsar i dagsläget inte i ett svensk VM-lag.

Det har du rätt i, det är lite Niklas Jonsson över hennes ansiktsutryck.

På tal om Lampic och Fähndrich borde det vara rejäl fördel den förstnämnde på Faluns långa upplopp (i kampen om sprintcupen).
Citera
2021-01-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
VC-finalen till Lillehammer. Program kommer senare, men kommer vara helgen efter Kollen.

https://www.fis-ski.com/en/cross-country/cross-country-news-multimedia/news/2020-21/coop-fis-cross-country-season-2020-21-will-conclude-in-norway
Vågat av FIS att gå all-in på Norge. Får vi se om säsongen är slut efter VM då eller tävlingarna i Norge faktiskt blir av. Eller om man har förberett någon reservplan om Norge ställer in allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Hagström kan glömma VM den här säsongen. Hon har strulat hela säsongen så det blir inget VM för henne oavsett hur bra hon åker i Falun.
Pallplats för Hagström och missad final för Ribom och Dyvik så lever nog hoppet för henne fortfarande. Finns ju dock inget nu som tyder på att det skulle ske.
Citera
2021-01-27, 12:29
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Det har du rätt i, det är lite Niklas Jonsson över hennes ansiktsutryck.

På tal om Lampic och Fähndrich borde det vara rejäl fördel den förstnämnde på Faluns långa upplopp (i kampen om sprintcupen).
Framförallt Lampic tror jag blir farlig i Falun, favorit tillsammans med Maja och Linn.
I VM dyker min favorit Falla upp i toppform 🇳🇴 Medan banorna i Falun inte riktigt passar henne
Citera
2021-01-27, 12:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Franska laget drabbat av Corona; ingen Manificat, Lapierre eller Parisse till start i Falun. Lite oklart om de har testat positivt eller om de har haft kontakt med någon som testat positivt. Frankrike har ju varit ganska hårt drabbat redan tidigare så frågan är hur deras smittskyddsrutiner har fungerat.
Citera
2021-01-27, 12:31
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Jag tror det blir jättesvårt att spränga kvartetten Maja/Linn/Jonna/Emma till VM-sprinten - Dyvik naturligtvis närmast utmanarkvartetten - Hagström tyvärr har nog spelat bort sina chanser denna säsong...

Nästa års OS i Peking går väl i fristil också, då är det nog kört med Anna Dyvik/Johanna Hagström även där...

VM 2023, går det också i fristil (eftersom årets VM-sprint är i klassiskt)??
Går teamsprinten i OS 2022 i fri stil så går VM 2023 i klassiskt
Det följs åt varannan gång i alla mästerskap.

Edit: Fast teamsprinten i VM i Obertsdorff är väl Fri stil i så fall går den väl klassiskt i Os 2022 och Fristil i VM 2023?
Senast redigerad av OweGbg 2021-01-27 kl. 12:37.
Citera
2021-01-27, 12:32
Medlem
HungalaBungalas avatar
Tycker inte Sundling skall ses som given, även om jag tvivlar starkt på att de skulle våga peta henne oavsett om hon skulle åka i kvarten medan Dyvik och Ribom skulle prestera toppresultat. Torde dock krävas ett smärre mirakel för att Hagström skall ta en plats nu.

Förhoppningsvis blir det hela kristallklart nu till helgen, men kul med extra spänning.
Citera
2021-01-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Tycker inte Sundling skall ses som given, även om jag tvivlar starkt på att de skulle våga peta henne oavsett om hon skulle åka i kvarten medan Dyvik och Ribom skulle prestera toppresultat. Torde dock krävas ett smärre mirakel för att Hagström skall ta en plats nu.

Förhoppningsvis blir det hela kristallklart nu till helgen, men kul med extra spänning.

Hon är helt given. Enda som vunnit förutom Linn, trea i Ruka, vann i Östersund och missa finalen med några centimeter i VdF.
Senast redigerad av James-Stewart 2021-01-27 kl. 12:49.
Citera
2021-01-27, 12:54
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Hon är helt given. Enda som vunnit förutom Linn, trea i Ruka, vann i Östersund och missa finalen med några centimeter i VdF.
Delete
Citera
2021-01-27, 12:59
Medlem
OweGbgs avatar
Det är väl inte bara i Falun som VM-platserna står på spel?
Lika viktiga är väl VC i Ulricehamn och SM i Borås?
Citera
2021-01-27, 13:01
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är väl inte bara i Falun som VM-platserna står på spel?
Lika viktiga är väl VC i Ulricehamn och SM i Borås?
Nej
Citera
2021-01-27, 13:20
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Nej
För individuella sprinten och truppen håller jag med, däremot borde Ulricehamn kunna påverka vilka som får åka team sprinten i VM, eftersom det är skate i Ulricehamn (bägge loppen) och i Team Sprint i VM.
Citera
2021-01-27, 13:28
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
För individuella sprinten och truppen håller jag med, däremot borde Ulricehamn kunna påverka vilka som får åka team sprinten i VM, eftersom det är skate i Ulricehamn (bägge loppen) och i Team Sprint i VM.
Team sprint bör vara de som visar bäst form i VM av Jonna, Maja och Linn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in