2021-01-27, 09:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vill man som SD ha två "fruar" så får man väl hjälpa till med det ekonomiska också! Inte bara få det gottigaste för det tredje huvudet.

Han ville inte ha två fruar längre. Han hade valt HD. Vilket LW vägrade acceptera.
Citera
2021-01-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Snacka om att vara gränslös! Hon tjatar i det oändliga om att SD och HD investerar tillsammans när de köper ny dator. Det angår väl inte henne?

Hon frågar om SD och HD är nakna när han ska lägga sig. Han svarar "ja". Då blir hon ledsen och upprörd och tjatar i det oändliga om hur elak han var som skrev så. Varför frågade hon om hon inte ville veta? Hon kräver att han ska gottgöra henne för att han sårat henne. Hon kräver att allt ska redas ut innan de avslutar. Med redas ut menar hon att han ska hålla med henne om vad hon tycker och be om ursäkt. Hon ger sig aldrig. Tjafs, tjafs, tjafs hela tiden 24/7, blandat med p-bilder.

Läs aktbilaga 164. Jag kan inte citera allt.
Varför är det såviktigt för dig att Lena ska framstå som någonting hunden släpat in?
Den som ska bära hundhuvudet i detta är SD och HD
Citera
2021-01-27, 09:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och i nästa andetag är han kärvänlig mot henne...

När otroheten avslöjats 2017 och HD gav honom en ny chans:
Vad hade LW då för maktmedel?

Att hon skulle skicka sitt elaka mail till HD.

Att hon skulle ta upp anmälan om ofredande igen.
Citera
2021-01-27, 09:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Varför är det såviktigt för dig att Lena ska framstå som någonting hunden släpat in?
Den som ska bära hundhuvudet i detta är SD och HD

Jag tycker inte om lögner, inte ens för att skydda en mördad trebarnsmammas rykte. Om vi ska kunna förstå varför SD och HD gör som de gör så är det viktigt att ha hela bilden. LW var en stalker som vägrade ge sig.
Citera
2021-01-27, 09:42
Medlem
Citat:
Jag tycker inte om lögner, inte ens för att skydda en mördad trebarnsmammas rykte. Om vi ska kunna förstå varför SD och HD gör som de gör så är det viktigt att ha hela bilden. LW var en stalker som vägrade ge sig.

Jag håller inte med dig.
SD är den som smyger på Lena, fotar henne, tar sig in i hennes bostad, när hon inte är hemma.
Han blir upprörd när hon träffar andra.
Som jag ser det är det SD som har svårt att släppa Lena. Det är han som stalkar henne.
Han vill ha henne i sitt liv, på sina villkor. Lovar henne en framtid, allt på hans villkor.
Hon ska lyda, annars blir det konsekvenser
Citera
2021-01-27, 09:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Att hon skulle skicka sitt elaka mail till HD.

Att hon skulle ta upp anmälan om ofredande igen.

Äsch, han hade lätt kunna styra HD till att sälla sej till hans lag: ”Se hur elak LW är, fy vad hon överdriver och ljuger.”
Han hade förmodligen även kunnat vrida det till sin fördel: ”Förstår du nu varför jag var tvungen att fortsätta min affär med henne, jag måste ju skydda dej från hennes lögner och elakheter som jag visste skulle komma.”

Och hur stor chans hade LW att få igenom anmälan om ofredande om den en gång lagts ned? (Frågar för att jag inte har någon som helst statistik på detta.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-01-27 kl. 09:47.
Citera
2021-01-27, 09:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja? Och?
Framgår inte hur många gånger hon fått en slant, eller? Och hur mycket, eller? Och ”betalt” för vadå? ”Olika saker”? Fika? Middag? Ryggmassage? Ett lyssnande öra? Picknick-korg vid nattlig cach-tur?
Eller vet du vad hon fick ”betalt” för?
I min vänkrets kan det hända att den som har vad-det-nu-är kan dela med sej till den som inte har. Det kan vara pengar, mat, kläder, tid, tillgång till fordon, sommarhus...
Och sen kan det jämna ut sej i det långa loppet, man chippar in med det man har.

Kan det i din vänkrets hända att man ger pengar till älskarinnan? Vad tycker fruarna om det i så fall? På vilket sätt jämnar det ut sig i det långa loppet för fruarna?
Citera
2021-01-27, 09:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Kan det i din vänkrets hända att man ger pengar till älskarinnan? Vad tycker fruarna om det i så fall? På vilket sätt jämnar det ut sig i det långa loppet för fruarna?

I min vänkrets finns ingen som har en älskare/älskarinna.
Inte som jag vet om i alla fall.

Och det var väl SD som gav pengar, som LW motvilligt tog emot. Iaf vad som framgår av kommunikationen. Så det är väl honom man ska fråga:
Varför gav du LW pengar? Och vad tror du HD skulle tycka om det, om hon fick veta?
Citera
2021-01-27, 09:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag håller inte med dig.
SD är den som smyger på Lena, fotar henne, tar sig in i hennes bostad, när hon inte är hemma.
Han blir upprörd när hon träffar andra.
Som jag ser det är det SD som har svårt att släppa Lena. Det är han som stalkar henne.
Han vill ha henne i sitt liv, på sina villkor. Lovar henne en framtid, allt på hans villkor.
Hon ska lyda, annars blir det konsekvenser

Det du skriver om var 2016. Allt ändrades när HD avslöjade dem och han valde HD.
Citera
2021-01-27, 09:49
Medlem
Citat:

Eh? S säger i rätten att L under hösten -17 börjat acceptera att han valde H. Det var väl under den perioden L träffade skippern/reviewern J och S blev skogstokig av svartsjuka. L bröt sin relation med J för S skull, kanske mest för att hon blev hotad?
Citera
2021-01-27, 09:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Äsch, han hade lätt kunna styra HD till att sälla sej till hans lag: ”Se hur elak LW är, fy vad hon överdriver och ljuger.”
Han hade förmodligen även kunnat vrida det till sin fördel: ”Förstår du nu varför jag var tvungen att fortsätta min affär med henne, jag måste ju skydda dej från hennes lögner och elakheter som jag visste skulle komma.”

Och hur stor chans hade LW att få igenom anmälan om ofredande om den en gång lagts ned? (Frågar för att jag inte har någon som helst statistik på detta.)

Ja, det är synd att han lät henne ha den makten över honom. Han borde ha blockat och ignorerat henne.
Citera
2021-01-27, 09:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
I det här landet är det så vitt jag vet inte olagligt att säljs sexuella tjänster, men däremot att köpa dem.
Så OM det nu var så att det var det transaktionerna handlade om så är det SD som är skurken.

Men jag tror att han inte skulle ha svårt att förklara varför han ibland (?) stack till (?) LW en slant (?):
”Jag har gott om pengar och tycker att det är jobbigt att se en nära vän ha svårt att få ihop det.”
”Hon ger mej så mycket annat, hjälper mej att lösa kluriga myst och bjuder på kaffe och sympati när jag vill prata på natten när jag inte kan sova.”
”Pengar är en världslig sak.”
”Hon har betalat café-notan vid så många tillfällen när vi varit ute och cachat.”
Etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in