2021-01-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det där är en fantasi som inte stämmer med vad han själv förklarade i en synk. Dessutom är det flera som pratat om Henriks otrevlighet, bl a Malin. Och hon är väl ganska händig och inte särskilt lättstött? Daniel bad dessutom Henrik visa mer tålamod, det tyder väl också på att han vet hur Henrik beter sig?
Helt rätt det är en hypotes.
Men han sa inte i synken hur många gånger han visat/förklarat.
Så hypotesen kan stämma.
För TV4 har inte visat situationen i fråga.
Så vi vet inte om Mary har tummen mitt i handen utan att inse det.
Inte hur Mary bemötte Henrik ibland krävs det minst 2 för en fight......
Mary kanske borde nöjt sig med att bara titta på, fråga utan att göra något praktiskt och gjort sina lärospån den vägen.
Citera
2021-01-27, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Ja Mother Mary verkar känslig i överkant när hon får kritik.
Synd att dom klipper bort situationen där kritiken framfördes.
Det är svårt att säkert säga om Marys tolkning är rätt eller om Henrik har rätt verklighetsbeskrivning.
Men jag håller på Henrik och tror att Mary har svårt att ta in information och/eller vill göra på sitt sätt och tar konstruktiv kritik som negativ kritik.

Japp. Det är lätt att lista ut att Henriks version stämmer mer än Marys. Hon har från första avsnittet, i princip, varit obstinat, bossig och tondöv. Hon förstår inte nivån hon ligger på gällande uppgifterna och blir då helt ställd (förstörd) när någon korrigerar henne. Henrik är dessutom fokuserad på att jobba effektivt och orkar inte linda in orden. Det vet Daniel om och bad honom strunta lite i tidsaspekter gällande byggena. Det där taket är stor uppgift som orsakade lite stress och tunnelseende.
Citera
2021-01-27, 01:12
Medlem
Den där Märy kommer nog att promenera runt på folks nerver ett tag. Låt hon få komma till torpet och kinesen. Jag tror tv4 klipper en del så Henrik ska framstå som en neandertalare, som hantverkare själv vet jag hur plågsamt det kan va att försöka lära upp någon som t.o.m är obekväma med att hålla i ett handverktyg.😁
Haha..tv-teamet utnyttjar Henrik att renovera hela gården han borde skicka faktura snart står han och renoverar Vincents sommarstuga.😎
Senast redigerad av Torspjesku 2021-01-27 kl. 01:16.
Citera
2021-01-27, 02:39
Medlem
Citat:
Om Henrik på ett snällt sätt 3 gånger visat på hur han som snickare brukar göra och Mary kvaddar det 3 gånger i rad för att hon upplever sig som en kompetent projektledare och kompetent kvinna och bara lyssnar med ett halvt öra på anvisningarna.
Då förstår jag om Henrik blir irriterad och vill ha dit någon som kan hålla i spik och hammare.
Han prioriterar antagligen att få uppdraget godkänt före att lära upp någon som är dålig på att ta instruktioner och/eller har tummen mitt i handen.
Men Mary gnäller medvetet och vill själv få sympati och stöd
och samtidigt vända andra mot Henrik
Mary gjorde likadant mot Dag och även mot Tigerlilly
det är en del personer i det där gänget som agerar på det där sättet, gnäller och kritiserar den andra för att själv framstå som offer och samtidigt nästla in sig hos fler, som då gullar och klappar om.
Henrik har på intet sätt kränkt någon, att han är rakt på sak och inte bäddar in vad han tycker, är inget konstigt.
Mary är en rävspelare i allt hon gör och säger. Hon skaffar sig makt och vet hur hon ska manipulera de andra som sakta börjar se med hennes ögon
Mary skapar irritation för hon vill få bort Henrik,
först var Dag,
sedan Lilly och nu Henrik.
Hoppas innerligt att hon själv faller i den grop hon skapat för andra.
Citera
2021-01-27, 04:51
Medlem
Cofis avatar
Vi såg ju när Mary gjorde "surbrödsdeg" hur bra hon är på att ta in instruktioner. Jag litar nog mer på Henriks version att han förklarat flera gånger och när det fortfarande blir fel, så är det väl klart man tappar tålamodet. Men visst han är nog lite kärv och säger som det är istället för att linda in fina ord. Instruktionerna kan ha varit lite otydliga.

I år känns det som filmarna missat själva bakgrunderna bakom alla konflikter som varit hittils. Så det går ju bara att spekulera. Undantaget med hur kickass hördes som bitch. Det har nämnts vid fler tillfällen att Lily kallat de andra för bitchar. Undrar vad sanningshalten var där eller om Pernilla hörde det hon förvänrade sig höra.
Citera
2021-01-27, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men Mary gnäller medvetet och vill själv få sympati och stöd
och samtidigt vända andra mot Henrik
Mary gjorde likadant mot Dag och även mot Tigerlilly
det är en del personer i det där gänget som agerar på det där sättet, gnäller och kritiserar den andra för att själv framstå som offer och samtidigt nästla in sig hos fler, som då gullar och klappar om.
Henrik har på intet sätt kränkt någon, att han är rakt på sak och inte bäddar in vad han tycker, är inget konstigt.
Mary är en rävspelare i allt hon gör och säger. Hon skaffar sig makt och vet hur hon ska manipulera de andra som sakta börjar se med hennes ögon
Mary skapar irritation för hon vill få bort Henrik,
först var Dag,
sedan Lilly och nu Henrik.
Hoppas innerligt att hon själv faller i den grop hon skapat för andra.

Määäry är ”konsultchef” det betyder att hon är chef över alla konsulter som lever på att tala om för människor hur man ska göra eller hur man borde ha gjort i stället. Hon är en chefspratare och gör det hon är bäst på, pratar. Hon kommer att falla eftersom ingen civilisation någonsin har haft användning av en sådan kompetens som hon besitter för sin överlevnad eller utveckling.
Citera
2021-01-27, 08:10
Medlem
Jagserdigjustnus avatar
Senast redigerad av Jagserdigjustnu 2021-01-27 kl. 08:14.
Citera
2021-01-27, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cofi
Vi såg ju när Mary gjorde "surbrödsdeg" hur bra hon är på att ta in instruktioner. Jag litar nog mer på Henriks version att han förklarat flera gånger och när det fortfarande blir fel, så är det väl klart man tappar tålamodet. Men visst han är nog lite kärv och säger som det är istället för att linda in fina ord. Instruktionerna kan ha varit lite otydliga.

I år känns det som filmarna missat själva bakgrunderna bakom alla konflikter som varit hittils. Så det går ju bara att spekulera. Undantaget med hur kickass hördes som bitch. Det har nämnts vid fler tillfällen att Lily kallat de andra för bitchar. Undrar vad sanningshalten var där eller om Pernilla hörde det hon förvänrade sig höra.

Håller med. Jag tror att det är en enda kameraman som går runt och filmar och det är såklart lätt att missa att en händelse, men det här året verkar det mesta missas. Vid Tinget, där Lily-Jennifer-Pernilla-incidenten inträffade är väl flera kameror igång.

Undrar vad Farmarna som gick på Pernillas snack tänker när de nu ser vad som egentligen sas, hur snabba de var att döma Lily o Jennifer bara för att de inte gillade dem.
Citera
2021-01-27, 08:17
Avslutad
Citat:
Helt rätt det är en hypotes.
Men han sa inte i synken hur många gånger han visat/förklarat.
Så hypotesen kan stämma.
För TV4 har inte visat situationen i fråga.
Så vi vet inte om Mary har tummen mitt i handen utan att inse det.
Inte hur Mary bemötte Henrik ibland krävs det minst 2 för en fight......
Mary kanske borde nöjt sig med att bara titta på, fråga utan att göra något praktiskt och gjort sina lärospån den vägen.
Det är en tävling, där ett kommande tävlingsmoment för Märys del mycket väl kan inkludera att hamra eller såga. Varför skulle hon frivilligt avstå från att öva sig? Det är som att säga att en Farmare ska avstå från att läsa Bondepraktikan.
Citera
2021-01-27, 08:19
Avslutad
Man får ju säga att Daniel gick från 0 till 100 på den där honungen. Först skulle han knappt nämna den, sen kunde han inte sluta att prata om den. Tycker majoriteten runt bordet såg rätt skyldiga ut.
Citera
2021-01-27, 08:30
Avslutad
Ut med marry! Vill få ut hela den där mupp
Pakten! Mary selmir Pride tatuering, ect
Citera
2021-01-27, 08:36
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Japp! Ihop med käppkinesen Kim Jong-un. Määry har mer tandkött än hjärna. Förstår Skaramannen!

Håller helt med
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och du tyckte att Henrik hanterade det bättre när han blev tillsagd? Av TRE pers, dessutom. En snöboll har större chans i helvetet än att Henrik skulle medge att han gjort något fel.

Men ditt jävla jon, jag skrev väl inget om Henrik. Sen framgår det ju inte vad som egentligen hände. Jag tror att hon blev tillsagd som man blir tillsagd på alla arbetsplatser men inte klarar av det . Men hon är en hemskt obehaglig människa. Skulle hellre bo i torpet en sommar än med henne en vecka. Ditt JÄVLA JON!

Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Ut med marry! Vill få ut hela den där mupp
Pakten! Mary selmir Pride tatuering, ect

Ja flätpojken bidrar inte med mycket han heller . Selmir kan vara kvar han känns iaf helt bakom flötet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in