Citat:
Stod det inte att man ska hålla en armlängds avstånd till andra personer?
Om de också sträcker ut sin arm börjar ju deras person vid fingertopparna, vilket innebär att om båda två följer regeln står de med två armlängders avstånd från varandra = 180 com.
Exakt som bilden illustrerar.
Men självfallet kan man alltid misstolka allting bara man ger sig den på det.
Hur tycker du att FHM skulle ha uttryckt sig i ord för att du skulle vara nöjd 🤔?
Precis. Budskapet torde ju ha gått fram. Så vad är egentligen problemet.
Edit: Den som vill testa sin förståelse av FHM:s affisch kan göra det här:
http://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/a/affisch-hall-avstand-till-andra-manniskor/
För min del är det obegripligt hur någon inte kan förstå budskapet eller tycka att det är oklart.
Om de också sträcker ut sin arm börjar ju deras person vid fingertopparna, vilket innebär att om båda två följer regeln står de med två armlängders avstånd från varandra = 180 com.
Exakt som bilden illustrerar.
Men självfallet kan man alltid misstolka allting bara man ger sig den på det.
Hur tycker du att FHM skulle ha uttryckt sig i ord för att du skulle vara nöjd 🤔?
Precis. Budskapet torde ju ha gått fram. Så vad är egentligen problemet.
Edit: Den som vill testa sin förståelse av FHM:s affisch kan göra det här:
http://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/a/affisch-hall-avstand-till-andra-manniskor/
För min del är det obegripligt hur någon inte kan förstå budskapet eller tycka att det är oklart.
Vill minnas att Tegnell i någon intervju sa att det "svåraste" var att kommunicera så att folk förstod. Andra var att folk skulle acceptera att det tar tid - man måste vara uthållig. Och det tredje att alla möjliga rykten och falsk information fick fotfäste och folk drabbades av panik i onödan.
Allt detta har ju redan inträffat.
Vi människor uppfattar saker olika. Det som är självklart för dig är kanske oklart för mig.
I många pressträffar upprepade journalisterna frågor som precis hade blivit besvarade. PRECIS... Lyssnade de inte på de andras frågor och Tegnells svar? Var de helt upptagna med sitt? Ungefär som barn i skolan som kollar på sin mobil istället..
Utöver detta krävde de svar på omöjliga frågor. Vuxna människor! "När är pandemin slut?" :-o
Man kan definitivt tappa tilltron till mänskligheten för mindre...