• 1
  • 2
2021-01-26, 19:20
Medlem
Hej! Vad tycker ni om ölet "Three hearts"? Själv tycker jag det är ett av dom bättre på systemet.
Citera
2021-01-26, 19:22
Medlem
Straals avatar
Helt ok för en billig fylla
Citera
2021-01-26, 19:22
Medlem
Vattnig, att kalla det öl mja för mig är det ingen öl ja skulle tänka mig.
Citera
2021-01-26, 19:23
Medlem
Absolut en av de bättre, funnits i många år. Ren och fin lager. Till bra pris.
Citera
2021-01-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Vattnig, att kalla det öl mja för mig är det ingen öl ja skulle tänka mig.

Okej, respekterar det, men tycker den har tillräcklig smak och sen så är den ju aningen starkare än övrig öl. Det är ju en ljus öl men du kanske är mer en Guiness-person?
Citera
2021-01-26, 19:24
Medlem
Riktig pissöl
Citera
2021-01-26, 19:38
Medlem
Inget för mig, tycker det är enormt synd att Krönleins inte gör satsningar på öl annat än deras standardutbud.
Har varit där och jobbat ett par gånger och det känns tyvärr väldigt medeltid där dessutom.

Bra potential men outnyttjat.
Citera
2021-01-26, 20:05
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Är det Three Hearts 7.5% som avses? För det finns också Three Hearts Premium Lager som är på 5.2%.

I alla fall så skulle jag säga att 7.5-procentaren hör till en av de godaste ölen av typen extra stark lager.

Den vanliga 5.2% lagern är lite fruktigare och har mer sötma än mycket annan internationell lager. Väldigt lättdrucken.
Citera
2021-01-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Är det Three Hearts 7.5% som avses? För det finns också Three Hearts Premium Lager som är på 5.2%.

I alla fall så skulle jag säga att 7.5-procentaren hör till en av de godaste ölen av typen extra stark lager.

Den vanliga 5.2% lagern är lite fruktigare och har mer sötma än mycket annan internationell lager. Väldigt lättdrucken.
Ja 7,5. Okej, visste inte att det fanns 5,2 också.
Citera
2021-01-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Köpte en platta när den kom ut i höstas. Jag tyckte iallafall att den var god! Smakar som vilken annan billig ljus lager som helst.

Ser ingen anledning att betala några kronor mer för andra sorter, har dock druckit Kung sedan jag fick reda på att den är billigare.

Tack jag ska köpa ett par nästa gång jag åker på bolaget. Bryr mig heller inte om fin öl så länge den inte smakar budweiser. Standard är att köpa ett flak norrlands djup.
Citera
2021-01-26, 21:08
Medlem
H.G.s avatar
7,5-an är bra men den 5-procentiga är jag inte lika imponerad av...
Citera
2021-01-26, 21:23
Medlem
Apjesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ath0
Inget för mig, tycker det är enormt synd att Krönleins inte gör satsningar på öl annat än deras standardutbud.
Har varit där och jobbat ett par gånger och det känns tyvärr väldigt medeltid där dessutom.

Bra potential men outnyttjat.

Var där och gjorde ett jobb för 10år sedan kanske, och då var det som ett industrimuséum. Charmigt och ganska skitigt, städar man för mycket så ändras smaken på ölet, påstods det. Kanske stämmer, ingen aning. Vet inte om det är en skröna, men det sägs att vissa av deras jästankar (eller vad det heter, de stora kopparkärlen) kommer från Falcon, efter att ha skrotats på 30:talet! Kul om det är sant!
Ang ölet: helt ok, särskilt till grillat, men gillar faktiskt deras julmust ännu mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in