2021-01-26, 12:34
Medlem
OBS jag ställer ingen fråga om någon specifik drogshop.

Det finns en del sajter som säljer receptbelagda mediciner utan krav på recept. Jag pratar inte om darknet. Googla man ”Citadon” så får man lite träffar på apotek som inte kräver recept. Är det bluff?

Har chattat lite med några av dem för att kolla hur det går till. Mitt intryck är dock att det är bluff. De svarar adekvat på bra svenska på frågorna om medicinen och leverans men när det kommer till betalning dyker överföringar till Nigeria och Albanien upp. Och då tappar man ju helt förtroendet.

Någon som har positiva erfarenhet av att köpa receptbelagdat mediciner online? Inte över darknet.
Citera
2021-01-26, 12:42
Medlem
link71s avatar
Nej köp aldrig sådant, alltid scam sen om du skulle få nåt vet man inte vad det kan vara, ex råttgift.
Mvh
Citera
2021-01-26, 13:51
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman

Det finns en del sajter som säljer receptbelagda mediciner utan krav på recept. Jag pratar inte om darknet. Googla man ”Citadon” så får man lite träffar på apotek som inte kräver recept. Är det bluff?

Har chattat lite med några av dem för att kolla hur det går till. Mitt intryck är dock att det är bluff. De svarar adekvat på bra svenska på frågorna om medicinen och leverans men när det kommer till betalning dyker överföringar till Nigeria och Albanien upp. Och då tappar man ju helt förtroendet.

Någon som har positiva erfarenhet av att köpa receptbelagdat mediciner online? Inte över darknet.

Bluff alltihop. Finns några RC shoppar som är legit men annars bör du handla på Darknet där de har ett escrow-system dvs du släpper inte pengarna förens du fått brevet så det går i stort sett inte att bli blåst.
Citera
2021-01-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Nej köp aldrig sådant, alltid scam sen om du skulle få nåt vet man inte vad det kan vara, ex råttgift.
Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Bluff alltihop. Finns några RC shoppar som är legit men annars bör du handla på Darknet där de har ett escrow-system dvs du släpper inte pengarna förens du fått brevet så det går i stort sett inte att bli blåst.

Tack, ni bekräftar vad jag redan kände på mig. Lite för bra för att vars sant. Men de var skickliga med bra svenska och proffsigt bemötande.

Jag ställde en kuggfråga om dosen på kodein. Jag frågade om en dos som inte finns och de svarade att de hade just denna dos i lager.

Betalningen till ”obskyra” länder var droppen.

Synd
Citera
2021-01-26, 22:47
Medlem
Citat:

Det fanns FP som var ok men detta va ju innan darknet. Nattport etc låg oxå på clernet men ska du bryta mot lagen, varför inte skydda dig? Det är lätt och även om något går snett svårt för Slint och Klant att bevisa brott.
Citera
2021-01-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det fanns FP som var ok men detta va ju innan darknet. Nattport etc låg oxå på clernet men ska du bryta mot lagen, varför inte skydda dig? Det är lätt och även om något går snett svårt för Slint och Klant att bevisa brott.

Jag har handlat frekvent på darknet. Vissa varor som jag behöver är jävligt dyra dock. Försöker hålla mig till svenska apoteksvaror och just då blir det ibland dyrt på darknet.
Citera
2021-01-27, 01:59
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Tack, ni bekräftar vad jag redan kände på mig. Lite för bra för att vars sant. Men de var skickliga med bra svenska och proffsigt bemötande.

Jag ställde en kuggfråga om dosen på kodein. Jag frågade om en dos som inte finns och de svarade att de hade just denna dos i lager.

Betalningen till ”obskyra” länder var droppen.

Synd

Ja det är lika kul varje gång att avslöja folk eller bluffsidor på det sättet. Fråga de frågor de bara kan ta reda på/vet om om de faktiskt har produkten. Tex. tillverkare/mg/hur många i en karta osv. Blir det då tyst eller de svarar med något som inte finns så vet man direkt att de försöker scamma en.
Citera
2021-01-27, 11:22
Medlem
Citat:
Jag har handlat frekvent på darknet. Vissa varor som jag behöver är jävligt dyra dock. Försöker hålla mig till svenska apoteksvaror och just då b de lir det ibland dyrt på darknet.

Svenska apotektsvaror är inte precis någon kvalitetsstämpel, stesolid, actavis var väldigt ojämna när det var brist på apoteken. Jag minns när det var brist på stesolid och jag åt 10st som helt saknade diazepams smak. Smaken på just benzo är lätt att känna , inte mängden kanske och det är bara på apoteket jag fått helt verknigslösa benzo. Berusar mig dock inte på det jag får utskrivet även om jag flummat på samma substanser.

Vissa mediciner är ju tokdyra på apoteket, oftast inte de rusgivande grejerna utan tyå D-vitamin och Melatonin kostar extremt mycket trots att det inte är några droger utan ett kosttillskott...

Men det som är billigt är i regel inte citodon och andra mindre eftertraktade rusmedel. Läkemedlen produceras ju ändå sällan inrikes, svenska märken är mest dyra för att de inte är många som säljer sin medicin så de finns små mängder så t.ex. stesolid som enligt mig är bland de sämre märkena diazepam kostar ju massor svart och är inte bättre för det.

Sedan är det klart att man bör hitta en säljare som faktiskt säljer direkt från produktionsledet och inte pressar kopior etc så visst är darknet knepigare. Men det som finns och funnits på clearnet höll usel kvalité jämfört med dagens mörka marknad.
Senast redigerad av Phailure 2021-01-27 kl. 11:31.
Citera
2021-01-27, 21:55
Medlem
Citat:
Svenska apotektsvaror är inte precis någon kvalitetsstämpel,
Jag är lite nojig över att få i mig massa skit som blandads i kopior av kända mediciner. Min tanke är att sannolikheten att svenska mediciner ska vara förfalskningar är mindre då den svenska legala marknaden är relativt liten. Ganska mycket investeringar för att förfalska svenska blister och tryck på piller sett till hur mycket man kan sälja till svenska darknet-kunder. Men jag kanske har fel.

Serbiens folkmängd är ju mindre än Sveriges men från Serbien verkar det ju välla ut förfalskningar med korrekt blister och piller.

Citat:
stesolid, actavis var väldigt ojämna när det var brist på apoteken.
Jag säger inte emot dig men det låter konstigt. Lagliga storskaliga fabriker borde ha extremt standardiserade tillverkningar.

Jag har också upplevt att Stesolid som jag hämtar ut på apoteket varierar. Men jag har alltid tänkt att det har med min egen variation i toleransen, kost, vikt.
Citera
2021-01-28, 01:46
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ja det är lika kul varje gång att avslöja folk eller bluffsidor på det sättet. Fråga de frågor de bara kan ta reda på/vet om om de faktiskt har produkten. Tex. tillverkare/mg/hur många i en karta osv. Blir det då tyst eller de svarar med något som inte finns så vet man direkt att de försöker scamma en.

Citat:
Jag är lite nojig över att få i mig massa skit som blandads i kopior av kända mediciner. Min tanke är att sannolikheten att svenska mediciner ska vara förfalskningar är mindre då den svenska legala marknaden är relativt liten. Ganska mycket investeringar för att förfalska svenska blister och tryck på piller sett till hur mycket man kan sälja till svenska darknet-kunder. Men jag kanske har fel.

Serbiens folkmängd är ju mindre än Sveriges men från Serbien verkar det ju välla ut förfalskningar med korrekt blister och piller.

Jag säger inte emot dig men det låter konstigt. Lagliga storskaliga fabriker borde ha extremt standardiserade tillverkningar.

Jag har också upplevt att Stesolid som jag hämtar ut på apoteket varierar. Men jag har alltid tänkt att det har med min egen variation i toleransen, kost, vikt.

Jag upplever att 5mgarna är betydligt mindre potenta än 10mgarba Stesolid. Alltså två Actavis Diazepam 5mg borde ju kännas lika som en stess 10a? Men de gör de verkligen inte konstigt nog.

Men det är så med många läkemedel. Där de skiljer enormt i effekt bara av tillverkare. Imovane tex ska man ta MEDA, Pilum eller Stada. Aldrig Mylan eller Orion, fan verkningslösa.

Tram samma sak, Oxy. Stilnoct, Alpra. Är ett litet mysterium det där då man tkr alla läkemedel man ger ut bör samtliga genomgå rigorösa tester osv?
Citera
2021-01-28, 10:45
Medlem
Citat:
Jag upplever att 5mgarna är betydligt mindre potenta än 10mgarba Stesolid.
Instämmer helt. 10:an är så mycket bättre än 5:an. Samma fabrikat uthämtade från svenskt apotek ungefär samtidigt (1-2 månader) men ändå blir inte 5+5=10.
Citera
2021-01-28, 16:13
Medlem
Citat:

Det cirkulerar helt klart fake men oftast är det bara underdoserade. Jag har recept men föredrar äkta bennsedin.

Endast stavar har jag fått någon okänd skit i och jag har tusentals ordrar.... Ingen aning vad det var i dem men inte var det alpra. En gjorde mig till zombie i dygn. Med tolerans.

Trodde jag käkat upp alla av misstag men hittade resten sen. De slängdes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in