2021-01-24, 23:36
Medlem
lala-lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Läst igenom hela FUP och enligt juridiken är detta en brottsprovokation. Ganska chockerande läsning för oss juridiskt utbildade. En polisoperatör har tvingat fram brottet, som ALDRIG skulle ha hänt såvida inte polisen aktivt skapat situationen. Polisens uppträdande är upprörande och alltihopa är så klantigt och amatörmässigt skött.

Andra brott skulle kanske ha hänt, men det står klart att detta enskilda brott ALDRIG skulle ha hänt såvida Polisen inte anstiftat det. Här är Polis och Åklagare ensamma anstiftare. Det finns ytterligare problem för Polisen - de har valt att lägga priset för sin transport extremt lågt. De har transporterat 400 kg cannabis för 1250 kr/kg. Enligt andra fupar jag läst kostar transporten 7000kr/kg. De har alltså gått långt under marknadspris för att kittla fram ett brott.

Hur göra nu? Vad händer egentligen med de inblandade? Jag menar alltså anstiftarna till kriminaliteten - Polisen. Det här kommer att bli ett fall för HD och JK, och det kan bli en hel del trubbel. En person verkar redan vara dömd till över sex års fängelse. Där har domstolen inte fått ta del av den graverande bevisning som nu ligger polisen till last. Den domen måste rivas upp och rättegången tas om. Detta är helt ny bevisning som kan fria den dömde.

Sammanfattningen är att det här har verkligen spårat ut. Det springer runt dårar som kallar sig poliser, men som för länge sedan upphört att tjäna den svenska rättvisan. De är själva kriminella. Vem har gett tillåtelse till detta rättshaveri? Allt måste utredas från grunden.

Äh, skitsnack, det verkar vara ett enormt gediget arbete från NOA, polis och åklagare. De brände sig för ca 10 år sen och verkar ha lärt sig av den läxan.
Citera
2021-01-25, 01:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lala-land
Jag håller på och gå igenom FUP, hittar inte swish ännu (lång FUP) - nån som hittat?
Swish dagens tidning skriver om är nog den andra delen av fallets FUP, 25 åringen som mottog drogerna är med i.
Inte sett dem i denna FUP, men scrollade lite.
Han dömdes September 2020.
(FB) Misstänks ha smugglat 440 kg cannabis fr. Spanien (2019 fram till feb 2020)
Citera
2021-01-25, 06:05
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lala-land
Äh, skitsnack, det verkar vara ett enormt gediget arbete från NOA, polis och åklagare. De brände sig för ca 10 år sen och verkar ha lärt sig av den läxan.

De har tydligen inte lärt sig ett dugg. Åklagaren går ut i början av fupen och förklarar noggrant hur etiskt de arbetat, men så fort man läser igenom fupen framgår den totalt motsatta bilden.

Polisen har under 3 år manipulerat, tjatat, trugat och lockat ett fyllo till mytoman och en klantskalle för att skapa detta brott. Till slut har de lagt sitt pris långt under marknadspris. Istället för 2,8m kr, har de tagit 500k! Mytomanfyllot skulle få 100 000 kr. Den springande frågan och det centrala är - skulle just detta knark vara i Sverige utan Polisens inblandning? Jag tror att 100% kan konstatera att så icke är fallet.

Är det skitsnack? Nej, det som jag påstår står som sagt tydligt och klart i fupen. Sen kanske de två klantskallarna blir dömda ändå, men det enormt gedigna arbetet från NOA består i att de lyckats förmå klantskallen och mytomanfyllot att vara delaktiga. Med hjälp av enorma mängder alkohol, knark och prostituerade lockar de in dem i fällan. Det här är inte ett sätt som svensk polis skall arbeta på. Det kommer absolut prövas rent juridiskt. De har totalt missat det grundläggande i att vara polis.

Tro mig, advokaterna kommer inte missa möjligheten och jag lovar dig att övriga poliser och åklagare inte är särdeles imponerade. Åklagaren är utbytt till en rookie när det blir dags för rättegång. Varför? Jo för att Krister Petersson som drivit denna soppa insett problematiken och inte orkar med att stå som måltavla för hela Sveriges juridiska expertis. Vänta och se. Det kommer att bli hallaballo.
Citera
2021-01-25, 19:08
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
De har tydligen inte lärt sig ett dugg. Åklagaren går ut i början av fupen och förklarar noggrant hur etiskt de arbetat, men så fort man läser igenom fupen framgår den totalt motsatta bilden.

Polisen har under 3 år manipulerat, tjatat, trugat och lockat ett fyllo till mytoman och en klantskalle för att skapa detta brott. Till slut har de lagt sitt pris långt under marknadspris. Istället för 2,8m kr, har de tagit 500k! Mytomanfyllot skulle få 100 000 kr. Den springande frågan och det centrala är - skulle just detta knark vara i Sverige utan Polisens inblandning? Jag tror att 100% kan konstatera att så icke är fallet.

Är det skitsnack? Nej, det som jag påstår står som sagt tydligt och klart i fupen. Sen kanske de två klantskallarna blir dömda ändå, men det enormt gedigna arbetet från NOA består i att de lyckats förmå klantskallen och mytomanfyllot att vara delaktiga. Med hjälp av enorma mängder alkohol, knark och prostituerade lockar de in dem i fällan. Det här är inte ett sätt som svensk polis skall arbeta på. Det kommer absolut prövas rent juridiskt. De har totalt missat det grundläggande i att vara polis.

Tro mig, advokaterna kommer inte missa möjligheten och jag lovar dig att övriga poliser och åklagare inte är särdeles imponerade. Åklagaren är utbytt till en rookie när det blir dags för rättegång. Varför? Jo för att Krister Petersson som drivit denna soppa insett problematiken och inte orkar med att stå som måltavla för hela Sveriges juridiska expertis. Vänta och se. Det kommer att bli hallaballo.

Dom blev tagna med fingrarna i kakburken.

Självklart hade dom kontakter av tyngre kaliber.

Storskalig smuggling hade dom hållit på med innan, det här var bara 1 av flera transporter.

Dom verkar ha haft de ekonomiska musklerna.
Dom har tunga kranar nere i spanien/portugal.
Antar att dom har ett stort nätverk i olika länder, köpare med stora kontanta medel som möjliggjorde större affärer.

Gubben kan väl omöjligt ha varit ett random fyllo va?
Citera
2021-01-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Swish dagens tidning skriver om är nog den andra delen av fallets FUP, 25 åringen som mottog drogerna är med i.
Inte sett dem i denna FUP, men scrollade lite.
Han dömdes September 2020.
(FB) Misstänks ha smugglat 440 kg cannabis fr. Spanien (2019 fram till feb 2020)
Ja det stämmer, swishtransaktionerna påträffades i 25-åringens mobil.

Så här står det i domen:
Citat:
Av hans totala intäkter under året på cirka 723 000 kr utgjorde lön cirka 282 000 kr och insättning via Swish cirka 334 000 kr. Totalt har 175 personer skickat eller tagit emot pengar till honom via Swish. 144 av dem har endast skickat pengar. Det har beträffande dem varit fråga om 212 transaktioner på jämna belopp på mellan 20 och 13 000 kr, totalt 146 100 kr. S*mon Sch*ltz har förklarat transaktionerna med att personerna kanske velat testa om det gick att skicka pengar till honom eller att de tänkt ge honom en gåva.
Citera
2021-01-25, 21:56
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Dom blev tagna med fingrarna i kakburken.

Självklart hade dom kontakter av tyngre kaliber.

Storskalig smuggling hade dom hållit på med innan, det här var bara 1 av flera transporter.

Dom verkar ha haft de ekonomiska musklerna.
Dom har tunga kranar nere i spanien/portugal.
Antar att dom har ett stort nätverk i olika länder, köpare med stora kontanta medel som möjliggjorde större affärer.

Gubben kan väl omöjligt ha varit ett random fyllo va?

Det finns i FUP inga belägg eller misstankar för att någon tidigare verksamhet förekommit.

Gubben skulle få 100 000 kr. Känns inte som någon storfräsare men att han skulle vara ett random fyllo känns ej sannolikt. Polisen har med största sannolikhet fått ett tips av någon som inte gillar dessa klantskallar och så vips är provokationen igång. Hade de inte på fyllan (bjuden av polis på stora mängder sprit, knark och dessutom horor) suttit och mytomaniserat om vilka tunga spelare de var hade Polisen tappat intresset och detta brott aldrig skett.

PR är enligt utsago en storskrävlare utan täckning. Att Roland Bjuhr skickat honom sammanlagt 30000kr under åren som gått tycker jag inte heller känns som ett incitament att han är någon knarkbaron - sanningen lutar mer åt att den gamle gubben är just ett fyllo.

För att det ska ta 3 år för Polisen att få någon att nappa på betet, kan dessa muppar till snackpåsar inte haft några vidare bra kontakter. När Polisen dumpade priset till nästan gratis så lyckades de äntligen få ihop det. Men som sagt - 3 år! Det tyder inte på någon organiserad verksamhet alls.

Vi vill gärna fantisera ihop att Polisen fått fast storskurkar men här ligger en hund begraven. Det finns för många parametrar som inte hänger ihop. Mitt tips är att utan Polisens envishet skulle detta brott aldrig skett. De sitter där de sitter pga att Polisen inte klarar av att lösa riktig brottslighet utan måste skapa brott. Polisoperatören som lockat fram brottet har också sitt eget ego och sin egen agenda. Han VILL få igenom ett avslut och söker desperat att få till det. Han tjatar, trugar och sänker priset till nästan gratis... Kanske var operationen på väg att avslutas efter 3 års rännande på horhus, barer, klubbar och knarkarkvartar för våra skattepengar.

Det enda glädjande i denna hiskeliga historia är att några investorer/kriminella förlorat en hel del pengar.
Senast redigerad av trancas 2021-01-25 kl. 22:02.
Citera
2021-01-26, 13:37
Medlem
Citat:
Det finns i FUP inga belägg eller misstankar för att någon tidigare verksamhet förekommit.

Gubben skulle få 100 000 kr. Känns inte som någon storfräsare men att han skulle vara ett random fyllo känns ej sannolikt. Polisen har med största sannolikhet fått ett tips av någon som inte gillar dessa klantskallar och så vips är provokationen igång. Hade de inte på fyllan (bjuden av polis på stora mängder sprit, knark och dessutom horor) suttit och mytomaniserat om vilka tunga spelare de var hade Polisen tappat intresset och detta brott aldrig skett.

PR är enligt utsago en storskrävlare utan täckning. Att Roland Bjuhr skickat honom sammanlagt 30000kr under åren som gått tycker jag inte heller känns som ett incitament att han är någon knarkbaron - sanningen lutar mer åt att den gamle gubben är just ett fyllo.

För att det ska ta 3 år för Polisen att få någon att nappa på betet, kan dessa muppar till snackpåsar inte haft några vidare bra kontakter. När Polisen dumpade priset till nästan gratis så lyckades de äntligen få ihop det. Men som sagt - 3 år! Det tyder inte på någon organiserad verksamhet alls.

Vi vill gärna fantisera ihop att Polisen fått fast storskurkar men här ligger en hund begraven. Det finns för många parametrar som inte hänger ihop. Mitt tips är att utan Polisens envishet skulle detta brott aldrig skett. De sitter där de sitter pga att Polisen inte klarar av att lösa riktig brottslighet utan måste skapa brott. Polisoperatören som lockat fram brottet har också sitt eget ego och sin egen agenda. Han VILL få igenom ett avslut och söker desperat att få till det. Han tjatar, trugar och sänker priset till nästan gratis... Kanske var operationen på väg att avslutas efter 3 års rännande på horhus, barer, klubbar och knarkarkvartar för våra skattepengar.

Det enda glädjande i denna hiskeliga historia är att några investorer/kriminella förlorat en hel del pengar.

Håller med dig! Du glömde att nämna att säkerligen går det en eller flera personer i friheten som säkert oroas att det blir gripna, rätt var det är. Roxenborg är en pajas inkluderat hans följe. Så har det alltid varit.
Citera
2021-01-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Här kommer domen på den 25-årige partykillen som tog emot godset i Kungsängen. Finns foto på honom i FUP när han ligger med bar överkropp och ladd utspritt i vecken på 6-packet.

Svea HovR B 8331-20 dom 2020-09-02 (överklagad dom Attunda TR B 2194-20)
https://docdro.id/Bvj8X8W

Någon som har FUP för 25åringens dom där man kan se hans förhör och ekonomiska förehavanden?
Citera
2021-01-28, 20:07
Medlem
Har inte läst FUP ännu, men Men Är inte Roxenborgs fotbollsspelande son också gripen för narkotikabrott.
Citera
2021-01-29, 10:20
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sinaloa-
Roxen är den i särklass pinsammaste idioten i fup. Han är så dränkt i bevis att han inte ens kan säga nåt till slut.

Snuten kan spela upp när han på tele säger att det är knark och hans förtjänst. Och han svarar "jag har inte med detta att göra"

De spelar upp när han säger samma sak buggad vid möte "jag har inte med detta att göra"

Han erkänner vad han heter på Wickr och sen när de visar att han skrivit om knark och möten och pengar kommer hans "jag har inte med detta att göra"

Det vanliga är att man kodar snacket och ex säger att man ska köpa mark, koppar, material eller nåt för att inte behöva nämna knark.

Roxen gör tvärtom, snackar kokain, hasch och ton och lastbilar och sen i förhören säger IDIOTEN att det egentligen är konsultjobb gällande kablar. Såna grejer kläcker han ur sig.
Att han snackar knark som kod för olika konsultjobb. Han måste ha en av mest korkade förhören de sista 300 åren

Greens "fru" Id@ kandiderar även till utmärkelsen.
Hon har varit arbetslös i 6 år, ingen inkomst, inte vetat vad J@cob "jobbat" med, med den pinsamma bimbokommentaren: "han har kört sitt race och jag mitt liksom... tror han jobbat med bilar och fastigheter..." Utan inkomster har de åkt runt i MB 65 och porsche panamera turbo samt haft et stort antal svindyra klockor, smycket etc. i hemmet.. och hon bara: "jag har typ legat på stranden i 3 år"
jeeesus vilka patetiska människor
Citera
2021-01-29, 13:43
Medlem
pissfrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendyman1840
Håller med dig! Du glömde att nämna att säkerligen går det en eller flera personer i friheten som säkert oroas att det blir gripna, rätt var det är. Roxenborg är en pajas inkluderat hans följe. Så har det alltid varit.
Negerpojken lär ju vara lagom skitnödig nu! Står ju klart och tydligt i fuppen att han levt på knarkpengar ett bra tag.Ingen överraskning dock, då hans oförmåga att sparka boll aldrig genererat några pengar.
Han får helt enkelt fortsätta langa droger och sälja sin stjärt. Han lär nog bli en megakändis där nere i Portugal när Svenska tidningsartiklar och denna fupp når de Portugisiska skvallerblaskorna. Kan se rubrikerna framför mig: Brasiliansk-svensk neger låtsades vara fotbollsspelare i ett division 4 lag i Portugal, medans han egentligen livnärde sig på droghandel med sin alkoholiserade far.
Nu när inkomsterna är borta och polisen har honom under lupp så lär han dyka upp som ett socfall här i Sverige eller fly till klanen i Brasilien.
Olidligt spännande detta.
Citera
2021-01-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissfrasse
Negerpojken lär ju vara lagom skitnödig nu! Står ju klart och tydligt i fuppen att han levt på knarkpengar ett bra tag.Ingen överraskning dock, då hans oförmåga att sparka boll aldrig genererat några pengar.
Han får helt enkelt fortsätta langa droger och sälja sin stjärt. Han lär nog bli en megakändis där nere i Portugal när Svenska tidningsartiklar och denna fupp når de Portugisiska skvallerblaskorna. Kan se rubrikerna framför mig: Brasiliansk-svensk neger låtsades vara fotbollsspelare i ett division 4 lag i Portugal, medans han egentligen livnärde sig på droghandel med sin alkoholiserade far.
Nu när inkomsterna är borta och polisen har honom under lupp så lär han dyka upp som ett socfall här i Sverige eller fly till klanen i Brasilien.
Olidligt spännande detta.

Det blir bara bättre och bättre! Vi ser fram emot med spänning vad som skall komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in