Citat:
Ursprungligen postat av
Broccolipost
"Antivaxxidioterna" är ju med lögnaktig propaganda, det finns många som bara varnar för faror som uppenbarligen är sant, men du vill lägga alla i samma fak såklart.
Inte så troligt att ljugande idioter lyckas övertala särskilt många, med andra ord är det troligen dom smarta och ärliga som övertygar folk i så stor utsträckning. Men dom vill du sopa under mattan genom att kategorisera alla under samma nervärderande ord.
Ja jag ser ner på dessa antivaxxare. Det är en sak att vara rädd för eventuella faror med vaccin och uttrycka det i sociala media, det är inte det jag vänder mig emot och det är inte de jag kallar antivaxxare. Det är de som hävdar att det ligger onda avsikter bakom ALLA vacciner och hittar på rena lögner och sprider dessa. Smarta är de inte. Jag tycker synd om deras barn som inte får de vacciner de borde få.
Inga läkemedel är helt ofarliga. Det är alltid en fråga om nytta mot risk. Fas3-testerna av de godkända vaccinerna har visat att nyttan vida överskrider risken men tyvärr ser folk enbart på risken och vägrar vaccinet om en på miljonen dör av det och bortser helt från faran med själva viruset.
Det är frivilligt att inte vaccinera sig om man tycker att risken är för hög men man får då även ta konsekvenserna. Precis som oss som tänker ta det, även vi får ta konsekvenserna.