2021-01-25, 22:29
Medlem
GRlSs avatar
Jättedum idé.. Om det hade varit en bra idé varför skulle alla erfarna investerare rekommendera precis tvärtom? Sen att du haft lite flax några gånger bevisar ingenting. Det du inte verkar tänka på är att när du rasat 50%, så krävs det 100% upp för att vara tillbaka, så även om du har tur några gånger så kommer turen vara slut en vacker dag och då kommer det svida.

Köp in dig i några investmentbolag eller fonder och läs lite böcker. Att du ens ställer denna frågeställning är bevis på att du förmodligen inte kommer göra några bra analyser av bolagen ändå, speciellt inte på EN HEL HELG!
Citera
2021-01-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Som jag skrev tidigare - genom att sprida riskerna så garderar man sig både mot vinster och förluster, varför är man på börsen om man inte vill ta någon risk?

Jävla dum fråga. För att tjäna pengar naturligtvis
Över tid stiger börsen och då tjänar man pengar.

Men för all del,det är ju väldigt roligt att trada öresaktier när dom stiger 1000%
Lite tråkigare med sk säkra aktier.
Men ännu tråkigare o bli bankrutt.
För guds skull gå inte all in i en aktie.

Är man ung behöver man ju inte det.
Tänk vad rik man kunde varit om man varit smart när man var ung och inte haft så bråttom o bli rik.
Nåt att tänka på.
Citera
2021-01-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
4. LOL!

LöL..

Citat:
Ursprungligen postat av leera

Den var intressant, kan du posta din utvecklingsgraf?
I nästa stora nedgång märker du vad din strategi går för.

Du klår mig så jag tänker inte kalla dig dum i huvve, för vad är jag då?

Här är den
http://www.bilddump.se/bilder/20210125232536-94.234.35.227.jpg
Senast redigerad av Cub77 2021-01-25 kl. 23:25.
Citera
2021-01-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Jävla dum fråga. För att tjäna pengar naturligtvis
Över tid stiger börsen och då tjänar man pengar.

Men för all del,det är ju väldigt roligt att trada öresaktier när dom stiger 1000%
Lite tråkigare med sk säkra aktier.
Men ännu tråkigare o bli bankrutt.
För guds skull gå inte all in i en aktie.

Är man ung behöver man ju inte det.
Tänk vad rik man kunde varit om man varit smart när man var ung och inte haft så bråttom o bli rik.
Nåt att tänka på.

Jävla dumt svar du kom med, du tjänar inga pengar om du inte tar några risker... är man på börsen för att tjäna pengar så MÅSTE man ta risker, men den vill ni minimera - varför då inte lägga in allt i en fond istället? Förstår du vad jag menar?

Om du tycker att aktier har för hög risk så du känner dig tvungen att köpa en massa bolag som du knappt har någon koll på - varför satsar du då på just aktier och inte fonder?
Senast redigerad av Cub77 2021-01-26 kl. 00:11.
Citera
2021-01-26, 00:38
Medlem
Citat:
Jävla dumt svar du kom med, du tjänar inga pengar om du inte tar några risker... är man på börsen för att tjäna pengar så MÅSTE man ta risker, men den vill ni minimera - varför då inte lägga in allt i en fond istället? Förstår du vad jag menar?

Om du tycker att aktier har för hög risk så du känner dig tvungen att köpa en massa bolag som du knappt har någon koll på - varför satsar du då på just aktier och inte fonder?

Jadu nu skrev jag ju inte att jag inte tar några risker. Jag har en väldans massa högriskaktier och rätt vad det är så sticker en iväg och man kan ta ut en belöning.o

Det är ju som så att jag har lärt mig den hårda vägen som många andra.
Tar man en risk så går det kanske åt pipan ,tar man en stor risk så kan det gå helt åt helvete.
Nu kan man ju ta och sprida riskerna så man inte går bort sig helt.

Kände en man som chansade på Bitcoin,han tog livet av sig.

Ber om ursäkt för min snarstuckna ton i förra inlägget.
Lycka till.
Citera
2021-01-26, 01:20
Medlem
Citat:
Jadu nu skrev jag ju inte att jag inte tar några risker. Jag har en väldans massa högriskaktier och rätt vad det är så sticker en iväg och man kan ta ut en belöning.o

Tar man en risk så går det kanske åt pipan ,tar man en stor risk så kan det gå helt åt helvete.

Lycka till.

Ingen fara, lycka till du också! 🙂
Citera
2021-01-26, 01:22
Medlem
Cub77

Kan du skriva privat till mig? Tydligen kunde jag inte skriva dm. Tänker exakt som du..
Citera
2021-01-26, 03:49
Medlem
Citat:
Ni som har aktier i 20 - 30st olika bolag - med handen på hjärtat, hur mycket tid lägger ni på research innan ni investerar i ett bolag?

Börsdata gör processen väldigt effektiv. Med deras screener kan du enkelt ta fram en bruttolista med bolag som du sedan tittar närmare på. Men egentligen tycker jag själv att jag har för många bolag, 8-12 vore lagom.

Det jag tycker sämst om med din strategi är att du går emot trenden och letar ATL. Det behöver inte betyda att det är billigt, snarare är det troligaste att det fortsätter neråt ännu mer. Ett annat problem är att en stor del av avkastningen på en aktie kommer under en kort tidsperiod. De kan långa tider gå sidledes och man behöver ha tålamod. Med din strategi blir det mycket tur om du lyckas pricka in en uppgång.

Med ett kapital på 200k skulle jag nog ligga på runt 5 aktier, annars blir varje post för liten.
Citera
2021-01-26, 07:22
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:

Nu blev ju inte Warren Buffett världens rikaste man genom att köpa bolag som var i en dipp och nära ATL efter ett analysarbete över en HEL helg.

Han köpte bra bolag som går med vinst.

Ditt fantastiska track record kommer under ett år då börsen gått fantastiskt bra. Du har haft tur och inget annat.

Om du går vidare med ditt experiment så hoppas jag att du lyckas. Men kom inte och säg att du var skicklig. Var ödmjuk och erkänn att du hade tur.

Om du nu lyckas vill säga. Vilket inte är troligt.
Citera
2021-01-26, 08:52
Avstängd
Måste få kommentera vissa inlägg här..

Det låter som börsen är likställd med någon form av roulette. ?
Jag kan bara gissa att det är just dessa som inte förstått handel på börsen.
Som jag skrev i mitt förra inlägg, handlar det inte om det.
De som tror det är med största sannolikhet förlorare.

Att handla med aktier är som vilket annat yrke som helst.
Någon skriver att "- Du har bara haft tur"..??? Va då tur??
Tänk om man skulle fälla samma kommentar till ex.vis en läkare som precis opererat en patient.. -" Grattis, nu hade du tur igen..han överlevde också"..

Hur mer påläst du är, desto större chans att lyckas!
Tror du på din strategi, ska du följa den.
Man behöver ju inte satsa "sin sista krona" i början.
Ha tålamod och pröva sej fram är en bra strategi
Vill också tillägga en sak..
Alla dessa inlägg i forum där man tipsar om företag/aktier de vill man ska handla.. ta det med en stor nypa salt!
Läs och analysera själv!
Senast redigerad av flashbackstasi 2021-01-26 kl. 09:02. Anledning: felstavat
Citera
2021-01-26, 09:07
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:

Lycka till.
Det fetade. Tråkigt att han tog livet av sig men, alltså varför? Bitcoin må ha rasat emellanåt men i det långa loppet går det hittils bara gått uppåt och det rejält
Citera
2021-01-26, 10:50
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Att handla med aktier är som vilket annat yrke som helst.
Någon skriver att "- Du har bara haft tur"..??? Va då tur??
Tänk om man skulle fälla samma kommentar till ex.vis en läkare som precis opererat en patient.. -" Grattis, nu hade du tur igen..han överlevde också"..
Det är sant.

Men tänk dig att du är en läkare som tittar på en döende patient som 10000 läkare har dömt ut. Minst hälften av dessa läkare är mer erfarna än vad du är.

Du väljer att operera ändå och personen överlever.

Alla blir glada och gratulerar dig.

Nu får du en ny patient som 10000 läkare har dömt ut.

Kör du på igen?

Hur många gånger kommer du att lyckas med denna bravur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in