2021-01-25, 13:07
  #457
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Ducks slår kanske lite oväntat avs med 3-1.

Målskyttar: Jakob Silfverberg, Rickard Rakell, Hampus Lindholm

Med Gibson i kassen lever slutspelschanserna i allra högsta grad.

Getzlafs pass t Rakells mål var riktigt läcker, bra uppfattningsförmåga.
Annars var ju Grundström i kings mål snyggast i helgen. Blockade skott i egen zon, kommer själv upp mot en back han gör bort totalt, sen skott rakt upp i nättaket. Godbit deluxe 10/10 would watch again
Citera
2021-01-25, 19:25
  #458
Medlem
LFCYNWAs avatar
Jag måste säga att hittills har LA överträffat förväntningar och då har man fortsatt ett koppel med talanger som kommer underifrån, Dudas. Björnfot, Byfield, Turcotte, Kaliyev osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Ducks slår kanske lite oväntat avs med 3-1.

Målskyttar: Jakob Silfverberg, Rickard Rakell, Hampus Lindholm

Med Gibson i kassen lever slutspelschanserna i allra högsta grad.

Fin start på Gibson som väntat. Hoppas bara han och laget orkar hålla ihop det hela säsongen. Han förtjänar att vara med och slåss om Vézina.
Citera
2021-01-25, 20:39
  #459
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Fin start på Gibson som väntat. Hoppas bara han och laget orkar hålla ihop det hela säsongen. Han förtjänar att vara med och slåss om Vézina.

Med bättre backar framför hade han redan haft en.
Citera
2021-01-25, 21:12
  #460
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Med bättre backar framför hade han redan haft en.

Visst är det så.
Citera
2021-01-25, 21:12
  #461
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Med bättre backar framför hade han redan haft en.

Han och Lankinen som kämpar på framgångsrikt med undermåliga backar
Citera
2021-01-25, 21:27
  #462
Medlem
Höglander alltså, jävla skön kille det där. Dags att sätta Bockträsk på kartan!!

Men ännu en svensk i piss-canucks? booooring......
Citera
2021-01-26, 08:51
  #463
Medlem
Skönt att Nucks kunde ta med sig andra perioden i avslutande matchen mot Habs och köra på det sättet mot Sens i hela matchen.

Veteranen Sutter gjorde sitt första hattrick i NHL.
Juolevi gjorde sitt första mål i NHL.
Hughes gjorde sitt första mål för säsongen (efter att Horvat prickade båda stolparna).
Horvat har fyra raka matcher med poäng.
Höglander har tre raka matcher med poäng.

Nu är det givetvis så att just Ottawa är laget som alla andra bör slå, men den här vinsten var verkligen välbehövlig. Bara att hoppas att det fortsätter på någorlunda samma sätt resten av matchserien.

Om nu bara EP kunde komma igång också.
Citera
2021-01-26, 09:37
  #464
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Höglander alltså, jävla skön kille det där. Dags att sätta Bockträsk på kartan!!

Men ännu en svensk i piss-canucks? booooring......

Vet inte så mkt om Höglander förutom att han e bra på zorro/lacrosse-mål...Men förarbetet av honom i natt var jävla bra va-

https://twitter.com/NHLsv/status/1353953409074946048?s=09

Också anmärkningsvärt att Canucks gör 7 mål samtidigt som förstalinan med Pettersson, Boeser o JT Miller är poänglösa alla tre
Citera
2021-01-26, 11:44
  #465
Avslutad
Har väntat på Ollis första NHL-mål ända sedan han draftades. Oerhört fint att Sens återigen är laget som möjliggör det. Och inte nog med det så gör Sutter sitt första hattrick.

Möjligheterna är oändliga när man möter Sens.

Sensfansen är refan trötta på Scarface efter 5 matcher. Jag menar DJ. Lät att mixa upp dem med sitt jvla snack om veterans hit och dit.

Murray stod ivägen för SC-final och ser nu ut som en påse skit. Tack.

Tekningar är omöjligt att vinna, det går bara inte.

Vi visste att det skulle bli såhär.

Idag är jag glad för Juolevi, Sutter och Höglander.
Citera
2021-01-26, 12:56
  #466
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Har väntat på Ollis första NHL-mål ända sedan han draftades. Oerhört fint att Sens återigen är laget som möjliggör det. Och inte nog med det så gör Sutter sitt första hattrick.

Möjligheterna är oändliga när man möter Sens.

Sensfansen är refan trötta på Scarface efter 5 matcher. Jag menar DJ. Lät att mixa upp dem med sitt jvla snack om veterans hit och dit.

Murray stod ivägen för SC-final och ser nu ut som en påse skit. Tack.

Tekningar är omöjligt att vinna, det går bara inte.

Vi visste att det skulle bli såhär.

Idag är jag glad för Juolevi, Sutter och Höglander.
Jag satsade en peng på att Ottawa skulle ta hem cupen i år. Jättefina odds!
Hoppas du inte lurat mig?
Citera
2021-01-26, 18:04
  #467
Medlem
LFCYNWAs avatar
Pettersson är fortsatt iskall. I natt var matchbilden så som jag hade förväntat mig även om underliggande siffrorna inte är jätte smickrande för Canucks. När jag vaknade upp i morse och såg att det blev sju mål framåt var jag säker på att Pettersson, Miller och Boeser bidragit...

I natt är det äntligen dags för Panthers att spela igen.
Citera
2021-01-26, 22:09
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Skönt att Nucks kunde ta med sig andra perioden i avslutande matchen mot Habs och köra på det sättet mot Sens i hela matchen.

Veteranen Sutter gjorde sitt första hattrick i NHL.
Juolevi gjorde sitt första mål i NHL.
Hughes gjorde sitt första mål för säsongen (efter att Horvat prickade båda stolparna).
Horvat har fyra raka matcher med poäng.
Höglander har tre raka matcher med poäng.

Nu är det givetvis så att just Ottawa är laget som alla andra bör slå, men den här vinsten var verkligen välbehövlig. Bara att hoppas att det fortsätter på någorlunda samma sätt resten av matchserien.

Om nu bara EP kunde komma igång också.

Elias kommer nog snart igång.

Skönt med en stabil seger för en gång skull efter alla förluster Canucks har fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in